رتبه ایران در پوشش دانش‌آموزی مقطع متوسطه در جهان مطلوب نیست

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: ایران در بین کشورهای جهان در بحث پوشش دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی وضعیت خوبی دارد، اما در مقطع متوسطه رتبه مطلوبی ندارد.

رتبه ایران در پوشش دانش‌آموزی مقطع متوسطه در جهان مطلوب نیست

به گزارش ایلنا، میررضا شفیع‌پور معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم تقدیر از فرهنگیان و دانش‌آموزان منطقه کهریزک در طرح‌های دوره متوسطه، اظهار داشت: یکی از موارد ضروری و مهم که باید بیش از پیش به آن توجه کرد، بحث کیفیت آموزشی است که زمینه پیشرفت در حوزه‌های مختلف را به وجود می‌آورد. وی افزود: با ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان، تلاش همکاران و مشارکت خانواده‌ها می‌توان به آرامشی ایده‌آل در امر کیفیت آموزشی دست یافت و گام‌های موثرتری در این راستا برداشت. شفیع پور یادآور شد: دانش‌آموزان در بسیاری موارد مطالب آموخته شده را بعد از مدتی به مرور فراموش می‌کنند که برای رفع آن، باید حافظه محوری را به سمت تحقیق و پژوهش محوری سوق دهیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه توسعه آموزش و پرورش نیازمند گام‌های بزرگ در امر تعلیم و تعلم است و این گام‌ها باید متناسب با نیازهای جامعه صورت گیرد، تأکید کرد: ایران در بین کشورهای جهان در بحث پوشش دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی وضعیت خوبی دارد، اما در مقطع متوسطه رتبه مطلوبی نداشته و بررسی دلایل آن می‌تواند در جهت ارتقای آن کمک بسزایی کند. وی ادامه داد: استفاده از تکنولوژی از دیگر مواردی است که باید بیشتر به آن پرداخت؛ چرا که امروزه تکنولوژی و استفاده هوشمند آموزشی از موارد بسیار مهم در امر آموزش است که می‌تواند به کیفیت آموزشی در مدارس بیفزاید. شفیع پور تصریح کرد: باید با فراهم آوردن محیط و امکانات مناسب، زمینه فراگیری علم و دانش را هر چه بیشتر افزایش دهیم؛ چرا که آموزش جزء جدا ناپذیر هر فرد بوده و باید همیشگی باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار