5 هزار متر زمین در شهرضا خلع ید شد

مسؤولان از زعفران‌کاران حمایت کنندمدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: 5 هزار مترمربع از اراضی قطب سولار شهرضا که به منظور طرح گاوداری واگذار شده بود، خلع ید شد.

مسؤولان از زعفران‌کاران حمایت کنندمدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: 5 هزار مترمربع از اراضی قطب سولار شهرضا که به منظور طرح گاوداری واگذار شده بود، خلع ید شد.

علی باقری امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این‌که از 17 هزار هکتار زمین زراعی در شهرستان شهرضا،4 هزار و 700 هکتار به کشت پاییزه و 2 هزار و300 هکتار به کشت بهاره زعفران اختصاص دارد، اظهار داشت: در حال حاضر 30 بهره‌بردار در حوزه کشاورزی به کاشت و برداشت محصول زعفران در شهرضا اشتغال دارند.

وی با بیان این‌که به دلیل تداوم خشکسالی‌های اخیر ، کشت زعفران از دو سال پیش در شهرضا آغاز و شرایط سازگاری محیط با کشت این محصول در شهرستان شهرضا بررسی شد، افزود: کشت زعفران نسبت به سایر محصولات کشت پاییزه از درآمد چند برابری برخوردار بوده و به آبیاری کمتری نیاز دارد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا با بیان این‌که کشت زعفران به علت بالا بودن قیمت پیاز، زعفران پرهزینه است که در زمان کشت، حمایت مسؤولان از زعفران‌کاران ضروری است، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 50 کیلوگرم زعفران خشک از مزارع شهرستان شهرضا برداشت شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به خلع ید زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع از اراضی قطب سولار در شهرستان شهرضا، عنوان کرد: 5 هزار متر مربع از اراضی قطب سولار که به منظور طرح گاوداری واگذار شده بود، خلع ید شد.

باقری خاطرنشان کرد: به علت اجرا نشدن طرح، زمین مورد نظر با حضور مأمور اجرایی اداره ثبت اسناد و املاک و نماینده دادستان و کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا خلع و تحویل نماینده جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار