ارتفاع برف در ارتفاعات غرب استان اصفهان به 50 سانتی متر رسید

رئیس اداره هواشناسی شهرستان فریدن با اشاره به آغاز ریزش برف از 48 ساعت گذشته در مناطق غرب استان اصفهان گفت: ارتفاع برف در ارتفاعات این مناطق تاکنون به 50 سانتی متر رسیده است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان فریدن با اشاره به آغاز ریزش برف از 48 ساعت گذشته در مناطق غرب استان اصفهان گفت: ارتفاع برف در ارتفاعات این مناطق تاکنون به 50 سانتی متر رسیده است.

نوروز ملکی شامگاه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا از بارندگی 41 میلی متری باران در این مدت در شهر داران خبر داد و افزود: بارش برف در مرکز فریدن شهر داران در 24 ساعت گذشته، بیش از 2 سانتی متر و در ارتفاعات بیشتر از 30 سانتی متر رسیده است.
وی میزان کل بارش های سال زراعی جاری را 93.8 میلی متر اعلام و اضافه کرد : مقدار بارش ها در مدت مشابه سال گذشته صفر و میانگین بلند مدت مشابه نیز 66 میلی متر بوده است.
رئیس اداره هواشناسی شهرستان فریدن همچنین از بارش 64 میلی متری باران در 48 ساعت گذشته در ایستگاه هواشناسی شهرستان بوئین میاندشت خبر داد و گفت : میزان بارش برف در مناطق شهری و روستایی شهرستان در 24 ساعت گذشته، بیش از25 سانتی متر و در ارتفاعات بیشتر از 35 سانتی متر گزارش شده است.
ملکی به کاهش دید افقی به دلیل مه گرفتگی در بیشتر نقاط استان طی امروز و فردا اشاره کرد و افزود : رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند و با همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانه در محورهای مواصلاتی تردد کنند.
بر اساس گزارش های هواشناسی در 24 ساعت گذشته در شهرستان فریدونشهر 59.6 میلی متر(بیش از 23 سانتی متر برف و بیش از 50 سانتی متر در ارتفاعات) و در چادگان 29.8 میلی متر بارش گزارش شد.
این بارش ها در مناطق شهری و روستایی فریدونشهر و در بخش چنارورد چادگان اغلب به صورت برف بوده است، همچنین بر اساس گزارش ها، ارتفاع برف در پیست اسکی فریدونشهر به بیش از 50 سانتی متر رسیده است.
کارشناسان هواشناسی پیش بینی کردند فعالیت این سامانه بارش زا به طور متناوب تا اواسط روز دوشنبه ادامه باید که بارش ها در مناطق سرد سیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود و کمینه دمای هوا در 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت.
شهرستان های فریدن با بیش از 49 هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت، چادگان با 32 هزار نفر و بوئین میاندشت با بیش از 24 هزار نفر به ترتیب در 140، 180، 110 و180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار