روزگار تمام پاییزی تبریزی در تهران

مرتضی تبریزی مهاجم آماده فصل گذشته ذوب‌آهن فصل کاملا پاییزی را در تهران سپری می‌کند. دومین گلزن برتر لیگ هفدهم که تابستان امسال با سروصدای فراوان به تیم استقلال پیوست بلکه پله‌های موفقیت را خلی زودتر دریکی از پرافتخارترین تیم‌های کشور طی کند امروز در اوج درماندگی و استیصال قرارگرفته است.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: مرتضی تبریزی مهاجم آماده فصل گذشته ذوب‌آهن فصل کاملا پاییزی را در تهران سپری می‌کند. دومین گلزن برتر لیگ هفدهم که تابستان امسال با سروصدای فراوان به تیم استقلال پیوست بلکه پله‌های موفقیت را خلی زودتر دریکی از پرافتخارترین تیم‌های کشور طی کند امروز در اوج درماندگی و استیصال قرارگرفته است.

تبریزی در فصل جاری 293 دقیقه برای آبی‌پوشان تهرانی به میدان رفته اما تنها یک‌بار موفق به گلزنی شده و دیگر هیچ نشانی از همان مهاجم خوش‌اشتهای فصل پیش ذوب‌آهن بروز نداده است. تبریزی تک‌گل خودش در فصل جاری را هم مقابل تراکتورسازی در هفته سوم به ثمر رساند و از آن هفته بعد به بازیکنی بی‌اثر تبدیل شد. اما تازه‌ترین خبر پیرامون این بازیکن به خارج شدن نام مهاجم فصل پیش ذوب‌آهن از لیست استقلال در بازی مقابل استقلال خوزستان بازمی‌گردد. دیداری که یکشنبه گذشته در اهواز برگزار شد و با برتری تیم تهرانی به پایان رسید. ابتدا اعلام شد این مهاجم به خاطر مصدومیت نامش در لیست قرار نگرفته اما به نظر می‌رسد داستان چیز دیگری بوده است. ظاهرا در آخرین جلسه تمرینی استقلال پیش از رویارویی با حریف خوزستانی، وینفرد شفر 11 بازیکن ترکیب اصلی را مشخص کرده و در این ترکیب نامی از تبریزی نبوده است. همین موضوع بهانه بزرگی شده تا این بازیکن که از تاکتیک‌های سرمربی آلمانی برای بازی هفته سیزدهم آگاه شده بود، پس از یک برخورد ساده در فوتبال درون تیمی اعلام کند، دچار آسیب‌دیدگی شده و به تمرین ادامه ندهد. البته تبریزی همان شب مورد آزمایش قرارگرفته تا میزان دقیق مصدومیت او مشخص شود که معلوم شده مشکل خاصی ندارد اما او که می‌دانست در ترکیب اصلی قرار ندارد، تصمیم گرفت به خوزستان نرود!

یک پست اینستاگرامی بحث‌انگیز

در این میان یک پست اینستاگرامی که از سوی تبریزی منتشرشده به شایعاتی پیرامون دلخوری این بازیکن و حتی احتمال جدایی‌اش از باشگاه استقلال در نیم‌فصل دامن زد.او با انتشار یک پست و تگ کردن نام دوستان خود در ذوب‌آهن باعث شد تا شایعات زیادی پیرامون او منتشر شود و حالا بسیاری عقیده دارند که این بازیکن در لیست فروش تیم شفر قرار دارد و نیم‌فصل از جمع آبی‌ها جدا می‌شود. وینفرد شفر سرمربی استقلال یکشنبه گذشته در اهواز به عدم جدایی خسرو حیدری اشاره کرد اما هیچ اشاره‌ای به بحث تبریزی نکرد و البته پرسشی دراین‌باره نیز مطرح نشد. سرمربی استقلال بارها به این موضوع اشاره‌کرده که درباره شایعات باید به حرف او توجه کرد و به همین دلیل باید منتظر شروع دوباره تمرینات استقلال و البته نشست خبری شفر قبل از دیدار با نفت آبادان ماند تا سرمربی استقلال رسما به این موضوع واکنش نشان بدهد. بااین‌وجود به نظر می‌رسد حتی اگر شفر نیز این شایعه را تکذیب کند و تبریزی در استقلال باقی بماند، فعالیت این‌چنینی در شبکه‌های مجازی که خط قرمز سرمربی استقلال است می‌تواند باعث تزلزل در جایگاه تبریزی در تیم شفر شود.

تبریزی شاید رفتنی شود

استقلالی‌ها لیگ قهرمانان و جام حذفی را ازدست‌داده‌اند و تنها امید آن‌ها کسب نتایج بهتر در لیگ برتر است. سرمربی آلمانی تیم آبی‌پوش تهرانی که تنها در یک جام خود را مدعی می‌بیند نیاز دارد با تیمی در مسابقات پیش‌رو شرکت کند که با کسب نتایج موفقیت‌آمیز جایگاهش نزد طرفداران را تثبیت کند. ازاین‌رو استقلال که نتوانسته با اغلب بازیکنان ورودی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به فرم ایده‌آل دست پیدا کند، در نقل و انتقالات زمستانی برنامه‌های بزرگ‌تری را در ذهن دارد. بازیکنانی که نتوانسته‌اند نکات مدنظر کادر فنی را اجرا کنند، همان‌طور که فتحی و شفر اعلام کرده‌اند آبی‌ها را ترک می‌کنند و ازاین‌رو شنیده می‌شود مرتضی تبریزی یکی از بازیکنانی است که باوجود مبلغ بالای قراردادش عملکرد مثبتی نداشته و باشگاه به پایان همکاری با او فکر می‌کند. البته قطع همکاری با تبریزی برای باشگاه استقلال بسیار هزینه برد خواهد بود چراکه این بازیکن با قراردادی سنگین به ذوب‌آهن پیوست و از سوی دیگر آبی‌پوشان تهرانی هم مبلغ سنگینی برای دریافت رضایت‌نامه تبریزی به باشگاه ذوب‌آهن پرداختند. در این میان تنها دریافت یک پیشنهاد چرب و نرم از سوی یک باشگاه داخلی و یا خارجی می‌تواند گره‌گشا باشد.

خاطره‌های خوش تبریزی در اصفهان

جدایی احتمالی تبریزی از باشگاه استقلال را باید یک عقب‌گرد بزرگ برای این بازیکن قلمداد کرد. مهاجم فصل پیش ذوب‌آهن امیدوار بود با حضور در استقلال خودش را به تیم ملی نزدیک کند و با گلزنی ها متوالی پیش هواداران تیم تهرانی محبوبیتی به دست آورد. اما تاکنون که این اتفاق برای بازیکن همدانی استقلالی‌ها نیفتاده است و او در فصل پاییز روزگاری پاییزی را پیش روی خودش می‌بیند. تبریزی که چهارفصل با پیراهن ذوب‌آهن خوش درخشید و نگاه‌ها را به‌سوی خود جلب کرد حالا در تهران تک‌وتنها مانده و به یاد خاطرات خوشی که در اصفهان و با تیم ذوب‌آهن پشت سر گذاشت، می‌اندیشد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار