ذوب‌آهن در اهواز به دنبال خوشبختی

تیم فوتبال ذوب‌آهن عصر امروز باید در ورزشگاه غدیر اهواز با فولاد خوزستان روبرو شود. ذوبی‌ها که همین شنبه گذشته با یک گل مغلوب پارس جنوبی جم شدند حالا با منصوریان در دومین دیدار به میدان خواهند آمد تا با سرخ‌پوشان اهوازی روبرو شوند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: تیم فوتبال ذوب‌آهن عصر امروز باید در ورزشگاه غدیر اهواز با فولاد خوزستان روبرو شود. ذوبی‌ها که همین شنبه گذشته با یک گل مغلوب پارس جنوبی جم شدند حالا با منصوریان در دومین دیدار به میدان خواهند آمد تا با سرخ‌پوشان اهوازی روبرو شوند.

منصوریان در نخستین تجربه مربیگری نتوانست موفق عمل کند و سبزپوشان اصفهانی شکستی دیگر را تحمل کردند و حالا در وضعیتی قرارگرفته‌اند که باید نگران سقوط آن‌ها به لیگ دسته یک شد. حریف امروز ذوب‌آهن یعنی فولاد خوزستان اما از شرایط بهتری نسبت به تیم اصفهانی برخوردار است. آن‌ها در رده نهم جدول رده‌بندی قرارگرفته‌اند و چهار پله با ذوب‌آهن فاصله‌دارند. سرخ‌پوشان اهوازی که این فصل با سیروس پورموسوی کارشان را آغاز کردند پس از شش هفته عذر این مربی بومی را خواستند و کمک سرمربی سابق یعنی ایلی استن رومانیایی را جایگزین او کردند. استن هم همچون پورموسوی تنها شش هفته روی نیمکت فولاد دوام آورد و سپس اخراج شد تا عزیز فریسات سومین سرمربی فصل فولاد لقب گیرد. فولادی‌ها هفته گذشته شگفتی بزرگی را با سرمربی تازه‌کار رقم زدند و توانستند تیم مدعی پیکان را در تهران از پیش رو بردارند.

ذوب‌آهن و فولاد صنعتی‌های مریض

تفاوت‌های این فصل تیم‌های ذوب‌آهن و فولاد تنها در یک پیروزی بیشتری که حریف اهوازی به دست آورده، آشکار می‌شود. البته فولادی‌ها یک بازی نیز بیشتر از ذوب‌آهن برگزار کرده‌اند و شاید مقایسه نتایج این دو تیم چندان دقیق نباشد. از سوی دیگر هر دو تیم در فصل جاری با نیت حضور در جمع مدعیان کسب سهمیه در لیگ هجدهم حاضر شدند اما تاکنون که توفیقی در نزدیک شدن به این هدف پیدا نکرده‌اند. دو تیم صنعتی کشور که سابقه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را در کارنامه‌شان دیده می‌شود احتمالا نیم‌فصل را کج دار و مریض به پایان خواهند رساند تا در تعطیلات به فکر نسخه‌ای شفابخش برای دردهایشان باشند.

پریرا خطرناک‌ترین بازیکن فولاد

لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی فولاد در فصل جاری هرچند تنها چهار بار برای تیمش موفق به گلزنی شده است اما خطرناک‌ترین بازیکن تیم میهمان در بازی امروز خواهد بود. پریرا که نشان داده راه باز کردن دروازه حریفان را به‌خوبی می‌داند بازیکنی است که لحظه غفلت از او می‌تواند بهای گزافی برای تیم مقابل به همراه داشته باشد. جمعه گذشته همین بازیکن در آخرین دقیقه بازی با گلی که مقابل پیکان به ثمر رساند پیروزی بسیار روحیه بخشی را به تیمش ارزانی کرد. البته فولادی‌ها حسن بیت سعید را نیز در اختیاردارند که تاکنون چهار پاس گل برای هم تیمی‌هایش فراهم کرده و بازیکن سریع و گل‌سازی به شمار می‌رود. بدون شک منصوریان باید اساس برنامه‌هایش را بر مهار دوستاره اصلی فولاد قرار دهد و البته از دیگر بازیکنان فولاد همچون مهدی زبیدی و رضا میرزایی غافل نشود.

خط آتش کم‌اثر ذوب‌آهن

مشکل هفته‌های گذشته ذوب‌آهن به ناتوانی آنها در خط حمله بازمی‌گردد. ذوبی‌ها دربازی‌های اخیر هم در موقعیت‌سازی و هم در گلزنی تیم ضعیف نشان داده‌اند که با دشواری موفق به فتح دروازه حریفان می‌شود. آن‌ها در پنج بازی پیشین تنها دو بار دروازه حریفان را بازکرده‌اند تا همین آمار اندک گلزنی برای سقوط تیم اصفهانی در جدول رده‌بندی کفایت کند. ذوبی‌ها امیدوار بودند با حضور منصوریان مشکلاتشان در خط حمله کمتر شود اما بازی با پارس جنوبی جم نشان داد تغییر سرمربی به‌تنهایی برای آرایش قدرت خط آتش تیم اصفهانی کفایت نمی‌کند و آن‌ها باید به فکر جذب یک مهاجم شش‌دانگ باشند. مهاجمی که از اندک موقعیت‌های ایجادشده بیشترین بهره را ببرد. ذوبی‌ها در ابتدای فصل ادی ارناندز مهاجم هندوراسی را به خدمت گرفتند به امید این‌که این بازیکن جای خالی تبریزی را در خط حمله پر کند. ارناندز در هفته نخست و سوم برای ذوبی‌ها گلزنی کرد و همه را به این باور رساند که سبزها در خط حمله مشکل چندانی نخواهند داشت اما روند گلزنی‌هایی این بازیکن پس از هفته سوم کاملا متوقف شد. البته ذوبی‌ها رحیم زهیوی مهاجم اسبق استقلال خوزستان را هم به جمع بازیکنانشان اضافه کردند بلکه این بازیکن بتواند گره‌گشای مشکلات خط حمله آن‌ها شود که این فعل‌وانفعال هم تاکنون حاصلی به همراه نداشته است.

مظاهری متزلزل و غیرقابل‌اعتماد

ذوبی‌ها در فصل جاری روی توانایی‌های فنی رشید مظاهری حساب ویژه‌ای بازکرده بودند اما این دروازه‌بان ملی‌پوش با گل‌هایی که دریافت کرد همه گمانه‌زنی‌های پیش فصل را به هم‌ریخت. مظاهری که در چند فصل اخیر یکی از نقاط اتکا تیمش بود دربازی‌های فصل جاری هیچ نشانی از همان دروازه‌بان سرپنجه و آماده چند فصل اخیر فوتبال ایران بروز نداده و در یکی دو بازی گل‌های بچه‌گانه‌ای دریافت کرد. این اتفاقات موجب شد تا قفس توری ذوبی‌ها حالا دیگر به پاشنه آشیل تیم اصفهانی تبدیل‌شده است و اگر مظاهری در بازی امروز هم متزلزل نشان دهد احتمال موفقیت ذوب‌آهن در اهواز را به حداقل خواهد رساند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار