فعالیت 110 تشکل قرآنی در خمینی‌شهر

رییس اتحادیه انجمن‌های قرآنی خمینی‌شهر گفت: بیش از ۱۱۰ تشکل قرآنی در شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد که شامل مؤسسات، مهدکودک‌ها و مدارس قرآنی، محافل خانگی و سیار در سطح این شهرستان مشغول آموزش قران و عترت هستند.

رییس اتحادیه انجمن‌های قرآنی خمینی‌شهر گفت: بیش از ۱۱۰ تشکل قرآنی در شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد که شامل مؤسسات، مهدکودک‌ها و مدارس قرآنی، محافل خانگی و سیار در سطح این شهرستان مشغول آموزش قران و عترت هستند.
به گزارش ایسنا، سید مهدی ابطحی امروز (چهارشنبه) در حاشیه محفل قرآنی ارتش جمهوری اسلامی در دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خطاب به قاریان ارتش، اظهار کرد: در این چند روزه فضای قرآنی مسابقات شما در جوار امامزاده سید محمد( ع) نورانیت به شهر ما داده است.
وی با اشاره به این موضوع که خمینی‌شهر حسینیه و دارالقرآن ایران است، گفت: بیش از ۱۱۰ تشکل قرآنی در شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد که شامل مؤسسات، مهدکودک‌ها و مدارس قرآنی، محافل خانگی و سیار در سطح این شهرستان مشغول آموزش قران و عترت هستند.
ابطحی ادامه داد: در این شهر بیش از یکهزار نفر حافظان قرآن از یک جز تا کل از خواهران تا برادران از کودکان تا جوانان مشغول حفظ قرآن کریم هستند. بیش از 100 نفر از نوجوانان خمینی‌شهری به طور تخصصی تلاوت قرآن را به شیوه تحقیق آموزش می‌بینند و از قاریان مطرح شهرستان و بعضاً استان و کشور هستند.
وی با اشاره به استقبال زیاد مردم از قرآن در ماه مبارک رمضان، افزود: در شهرمان گروه‌های تواشیح کشوری و بین‌المللی داریم و فضای قرآنی در گوشه گوشه شهر نورانیت ایجاد کرده است. لحظه‌به‌لحظه ماه مبارک رمضان در هر کوی و برزنی پر می‌شود از محافل خانگی قرآن، در ماه مبارک رمضانی که پشت سر گذاشتیم بیش از 300 جلسه جزء خوانی قرآن در این شهر برگزار شد.
رییس اتحادیه انجمن‌های قرآنی خمینی‌شهر در مورد تشکیل تشکل‌های قرآنی، گفت: این فضای نورانی و انس با قرآن باعث تشکیل درخت تناوری به نام اتحادیه تشکل‌های قرآنی در این شهر شده است که به صورت خودجوش در 28 آبان ماه سال 88 تأسیس شد و در حال حاضر با وحدت این 110 مجموعه قرآنی در کنار هم مشغول تدریس و آموزش قرآن مجید هستند. خمینی‌شهر در حوزه تفسیر و مفاهیم نیز همان‌گونه که در تلاوت پیشتازاست، نخبگان برجسته‌ای را دارا است.
ابطحی در مورد شهدای قرآنی خمینی‌شهر گفت: افتخار می‌کنیم که در شهرمان به عدد شهدای کربلا شهدای قرآنی داریم.72 شهید شهرستان در دفاع مقدس و در دفاع از حرم جز قاریان و حافظان قرآن بوده‌اند. آن‌ها اثبات کردند که قرآن فقط خواندنی نیست، قرآن عمل کردنی است و به ندای الهی باید پاسخ داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار