نتیجه برخورد قاطع با دشمن پیروزی است

امام‌جمعه خمینی‌شهر گفت: اگر بخواهیم با عزت به آخرت برسیم باید به قرآن تمسک بجوییم.

امام‌جمعه خمینی‌شهر گفت: اگر بخواهیم با عزت به آخرت برسیم باید به قرآن تمسک بجوییم.
به گزارش ایسنا ، آیت‌الله رحیمی امروز (چهارشنبه) در آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: اگر بخواهیم با عزت به آخرت برسیم باید به قرآن تمسک بجوییم یعنی قرآن را امام خودتان قرار دهید.
وی گفت: همه می‌دانیم که قرائت مقدمه فهم است و آن نیز به تنهایی کافی نیست و مقدمه عمل است. وقتی ما با قرآن مأنوس می‌شویم که قرآن را خوب بفهمیم و به آن عمل کنیم.
امام جمعه خمینی‌شهر با توصیه به قاریان در تلاش بیشتر برای درک مفاهیم قرآنی، گفت: قرآن مسائل بسیاری را در بر دارد و همه چیز این جهان را در بر می‌گیرد. آنچه امروز دنیا از اسلام و قرآن می‌فهمد یک هفتادم اصل آن نیست، خداوند قرآن را نزد حضرت مهدی(عج) ذخیره کرده است.
رحیمی ادامه داد: ما نمی‌توانیم به عمق این موضوع پی ببریم، اما وظیفه ما امروز همین ظواهر است. اگر هر کسی بر اساس برداشت خودش موضوعات قرآن را دسته‌بندی کند، آن وقت خواهیم دید چقدر دریچه‌های علم ‌و روشنی بروی ما باز خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن، گفت: یکی از موضوعات این است که از دیدگاه قرآن برخورد با دشمن چگونه باید باشد؟ و رابطه ما با دشمن چگونه باشد؟ قرآن می‌فرماید" با کفار باید بجنگید یعنی با دشمن باید موضع تهاجمی داشته باشید. با سران دشمن بجنگید. دشمن پیمان‌شکن است و با کسی که عهد و پیمان ندارد نباید سازش کرد."
امام جمعه خمینی‌شهر افزود: در قرآن به مبارزین گذشته اشاره شده که چقدر پیامبران و یارانشان جهاد کردند و در راه جهاد الهی سست نشدند. گرانی و تحریم نباید احساس ضعف و ناتوانی ایجاد کند. نتیجه برخورد قاطع با دشمن پیروزی است.
وی به آیات بعدی قرآن اشاره نمود و گفت: خداوند در قرآن می‌گوید "ما شما را تنها نمی‌گذاریم . شما فراموش کردید که چه داشتید؟ نترسید که خداوند، ترس در دل دشمن می‌اندازد. اگر صبر و استقامت و تقوا داشته باشید مکر دشمن به شما کار نمی‌کند."
امام‌جمعه شهرستان خمینی‌شهر گفت: واحد عقیدتی سیاسی فراخوان بدهد به کسانی که در موضوعات مختلف کار می‌کنند و آیات مرتبط را جمع‌آوری می‌کنند، جایزه داده می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار