شناخت انواع همزن

همزن عضو ضروری یک آشپزخانه واقعی است. در اینجا به توضیحاتی کاربردی در خصوص استفاده هر یک از انواع همزن ها می پردازیم تا بهترین را برای نیاز خود انتخاب کنیم.

شناخت انواع همزن

همزن عضو ضروری یک آشپزخانه واقعی است. در اینجا به توضیحاتی کاربردی در خصوص استفاده هر یک از انواع همزن ها می پردازیم تا بهترین را برای نیاز خود انتخاب کنیم.
چه مدلی را انتخاب کنیم؟
اینکه شما چه مدلی را برای چه کاری استفاده می کنید بستگی دارد به آنچه شما در درجه اول قصد استفاده از آن را دارید. اگر میخواهید سس سفید تهیه کنید، به همزن مسطح نیازمندید، اگر در حال پخت هستید، استفاده از همزن بالونی ضروری است، با توجه به تابه که استیل است یا نچسب، همزن سیلیکونی یا فلزی استفاده کنید.
نکات ضروری برای خرید

دوام. همزن باید از جنس قابل قبولی تهیه شده باشد، مثلا اگر از جنس فلز است نباید زنگ بزند و قابل استفاده در ماشین ظرفشویی باشد.
وزن. همزن باید به مدت طولانی در دست نگه داشته شود به همین دلیل نباید سنگین باشد زیرا باعث خستگی دست می شود. اگر همزن شما سنگین باشد باید هر 30 ثانیه به دست خود استراحت دهید و این کار شما را سخت می کند.
راحت تمیز شود. از آنجا که اجزای مواد به همزن نفوذ می کند، باید مدلی را انتخاب کنید که به راحتی شسته شود.


همزن مسطح
این مدل همزن یکی از یکی از اولین ابزارهایی است که باید در آشپزخانه خود داشته باشید و بهتر است بدانید تهیه سس بدون آن ممکن نیست. این همزن مسطح است، بنابراین شما می توانید گوشه های ظرف را نیز هم بزنید. از آنجا که جنس این همزن از سیلیکون پوشش داده شده، می توانید از یک ظرف نچسب استفاده کنید، اگر شما در حال تهیه سس بشامل هستید بدانید که این همزن تا دمای 260 درجه سانتیگراد را نیز تحمل می کند، این دما به خصوص برای تهیه سوپ های رقیق و آبکی بسیار خوب است.


همزن دو در یک
این همزن دو منظوره به دو شکل استفاده می شود، یک هم زن مسطح برای تهیه سوپ ها یا سس سفید، همچنین برای مخلوط کردن خمیر کیک با استفاده از نوع بالونی، این همزن تنها با یک پیچ روی دسته به حالت بالونی تبدیل می شود و موجب دو منظوره شدن آن را فراهم می کند. همچنین به دلیل جنس سیلیکونی آن، می توانید در ظروف نچسب از آن استفاده کنید.



همزن خمیر
با کمک این همزن می توانید آب، آرد و خمیر ترش را با هم خوب مخلوط کنید. این همزن دارای طراحی مارپیچی است و به موجب آن مواد خشک باهم خوب مخلوط می شوند. جنس این همزن فلزی بوده و دارای دسته چوبی می باشد. شما می توانید آن را در ماشین ظرفشویی یا زیر فشار آب داغ قرار دهید تا خوب شسته شود.

همزن بالونی
این همزن کلاسیک برای هم زدن کره، کیک و سفیده تخم مرغ مناسب است. همزن بالونی در بازار با جنس فلزی و سیلیکونی موجود است که می توانید بر اساس نیاز خود گونه مورد نظر خود را انتخاب کنید.




همزن دندانه دار

این همزن با دندانه های مستقیم برای ترکیب مواد مایع بسیار مناسب است، این همزن به شکل چنگال عمل می کند اما به کمک آن راحت تر می توانید مواد را هم بزنید. مزیت استفاده از این همزن در این است که هیچ گیر غذایی ندارد و به راحتی شسته می شود. این همزن با جنس فلزی و یا سیلیکونی به فروش می رسد.



همزن برقی
این مدل همزن برقی دم دستی ترین و بهترین نوع همزن است که با استفاده از آن می توانید بدون زحمت زیادی مواد کیک یا سفیده تخم مرغ را بدون اینکه انرژی زیادی مصرف کنید، به خوبی هم بزنید. این همزن ها عموما دارای 3 سرعت هستند که با توجه به نیاز خود می توانید سرعت مورد نظر خود را انتخاب کنید. این همزن دو تایی دارای سری خمیرز زن نیز می باشد.




همزن برقی کاسه دار

همزن برقی کاسه دار جهت هم زدن و مخلوط کردن مواد غذایی مختلف طراحی شده است. این همزن ها مجهز به 3 تا 6 سرعت مختلف همچنین عملکرد توربو (چرخش سریع) می باشد. شما می توانید با توجه به نوع مواد غذایی سرعت مناسب را انتخاب کنید. سرعت دستگاه را می توان به سهولت و فقط با فشار دادن انگشت شست بر روی دکمه سرعت، کنترل کرد. کاسه بزرگ این همزن گنجایش لازم را برای حجم بالایی از مواد غذایی فراهم می کند. این کاسه به صورت چرخان طراحی شده است و این ویژگی موجب ترکیب شدن یکنواخت و کامل مواد داخل کاسه و بدست آمدن نتیجه بهتر می شود. این همزن دارای دو میله همزن و دو میله خمیرزن از جنس استیل ضد زنگ می باشد.


همزن کاسه دار حرفه ای

همزن کاسه دار حرفه ای مجهز به 3 سری مخصوص می باشد که برای تهیه خمیر کیک، پیتزا ، شیرینی ، نان و بسیاری از مواد غذایی از آن استفاده می شود. دستگاه مجهز به کاسه استیل 4 لیتری است که این کاسه قابل جدا شدن از بدنه می باشد. در بعضی از مدل ها کاسه دارای درپوش است که کاملأ بر روی آن قفل می شود و از پاشیده شدن مواد غذایی به اطراف جلوگیری می کند. این درپوش شفاف بوده و از طریق آن می توان محتویات داخل کاسه را مشاهده کرد و بر مراحل انجام کار نظارت داشت.
با استفاده از انتخاب گر واقع بر روی بدنه می توان سرعت مطلوب را با توجه به نوع عملکرد و نوع مواد غذایی تنظیم کرد. سرعت کم مناسب عملکرد چنگک می باشد. در هنگام استفاده از سری همزن وای شکل بایستی از سرعت متوسط استفاده کنید. برای مخلوط کردن مایه کیک، بیسکوئیت، خمیر، نان خامه ای و پوره سیب زمینی می توان از همزن وای شکل استفاده نمود. همزن بادکنکی برای هم زدن تخم مرغ، خامه، موس ها و سس کاربرد دارد. چنگک برای ورز دادن مایه خمیر مورد استفاده قرار می گیرد.
تمامی سری های این دستگاه فلزی بوده که باعث قدرت و استحکام بیشتر همزن شده و همچنین قابل جداسازی از دستگاه هستند که تمیز کردن و شستشوی آن ها را سهل و آسان می سازد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار