طراحی و تولید لباس لاغرکننده در دانشگاه صنعتی اصفهان

محققان دانشگاه صنعتی اصفهان، نخستین بار در کشور لباس ضدسلولیت فشارنده با اثر میکروماساژ و قابلیت شارژ مجدد را طراحی و تولید کردند.

محققان دانشگاه صنعتی اصفهان، نخستین بار در کشور لباس ضدسلولیت فشارنده با اثر میکروماساژ و قابلیت شارژ مجدد را طراحی و تولید کردند.

به گزارش صداوسیما ؛عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تولید این محصول برای نخستین بار در کشور گفت:نمونه های خارجی این محصول برگرفته از فناوری میکروکپسولهای حاوی مواد شیمیایی و دارای عوارض جانبی است که به دلیل عمر محدود آن، پس از یک دوره استفاده اثر خود را از دست می دهد در حالی که محصول تولیدی این گروه فناور، امکان شارژ مجدد مواد و استفاده مکرر از لباس پس از رهایش کامل مواد را دارد.

اکبر خدامی افزود: برای تولید این محصول ابتدا یک سامانه رهایش کنترل شده و به صورت تدریجی روی پارچه اعمال می شود.
به گفته وی در مرحله بعد مواد فعال چربی سوزِ طبیعی در آن بارگذاری و لباس ضدسلولیت حاوی مواد فعال چربی­سوز تهیه می شود که مواد فعال تنها با پوشیدن و در اثر اصطکاک حاصل از برقراری تماس با بدن، ازاین سامانه رهایش آزاد شده، به پوست نفوذ و اثرات لاغری و ضد سلولیت بوجود می آید.
مجری این طرح با اشاره به حذف مواد شیمیایی در تولید این محصول، گفت: به دلیل سازگاری الیاف طبیعی مثل پنبه یا پنبه لاکرا با پوست و نیز خاصیت کشسانی آنها، این شلوارک با استفاده از این الیاف تولید و قسمت داخلی آن نیز به گونه ای طراحی شده که نوع بافت اثر میکرو ماساژ داشته و با محکم نگه داشتن اندام تحت پوشش، علاوه بر تسهیل چربی سوزی، ظاهری متناسب را ارائه می کند.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: این شلوارک ضدچاقی فشارنده به گونه ای طراحی شده که با حرکات طبیعی بدن انسان و نسبت به شرایطی چون pH و دمای بدن، ماده فعال مورد نظر را از لباس جدا کرده و به پوست منتقل می کند.
خدامی افزود: این لباس لاغری می تواند به صورت شلوارک، شلوار، گن های شکمی، گن های سرتاسری (از نوک پا تا شانه ­ها، از زانو تا زیر سینه، از زانو تا شانه ­ها)، در هشت اندازه و رنگ مختلف تولید و به بازار عرضه شود.
این پژوهشگر اصفهانی با اشاره به اینکه تا کنون لباس های لاغری و ضد سلولیت در کشور تولید نشده گفت: این گروه فناور برای نخستین بار شلوارک ضدسلولیت و چاقی تولید کرده است.
دانش فنی و تولید انبوه منسوجات آرایشی بهداشتی در کشور و نیز لباس لاغرکننده و ضدسلولیت با اثر میکروماساژ و قابلت شارژ مجدد حاصل فعالیت پژوهشی مشترک دکتر اکبر خدامی دانشیار دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر مجید راستی اردکانی فوق تخصص جراحی پلاستیک به همراه چهار محقق دیگر این گروه پژوهشی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار