حامدیان: سرمایه بانک‌ها برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی صرف شود

دبیرجامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان گفت: تمام سرمایه‌هایی که در بانک‌ها خوابیده است باید به سمت راه‌اندازی واحدهای تولیدی هدایت شود چرا که هم‌اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل هستند.

حامدیان: سرمایه بانک‌ها برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی صرف شود

رسول حامدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان در خصوص گام‌های اساسی که باید دولت دوازدهم بردارد، اظهار کرد: رییس جمهور حداقل کاری که باید انجام دهد این است که به وعده‌هایی که در مناظره‌های انتخاباتی داده است پایبند باشد. اما مهم‌ترین کاری که دولت باید در اولویت کاری خود قرار دهد اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد عبور از رکود است که منجر به اشتغال می‌شود، البته به کارگیری نیروهای جوان و تحصیل کرده هم از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر رکود برطرف شود و واحدهای تولیدی کارشان رونق بگیرد و از تعطیلی در بیایند و نیروهای جوان و تحصیل کرده به کار گرفته شوند بسیاری از مشکلات کشور مرتفع می‌شود.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان با بیان اینکه معضل بیکاری با راه‌اندازی واحدهای تولیدی تا حد زیادی رفع می‌شود، گفت: البته سیستم بانکی هم باید ساماندهی شود، سیستم بانکی باید پشتوانه تولید باشد نه اینکه خودش کار بنگاه‌داری برای سود بیشتر انجام دهد.

حامدیان در همین خصوص تصریح کرد: اعتقاد دارم نظارت جدی بر روی بانک‌ها از سوی بانک مرکزی انجام نمی‌شود. بانک‌ها باید به سمت تولید بروند نه اینکه به دنبال سود بیشتر برای خودشان باشند. تمام این سرمایه‌هایی که در بانک‌ها خوابیده است باید به سمت راه‌اندازی واحدهای تولیدی هدایت شود چراکه هم‌اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار