آموزش رانندگان اتوبوس برای حمل و نقل معلولان

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: دوره‌های آموزش به رانندگان اتوبوس در زمینه حمل و نقل معلولان با جدیت تمام پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: دوره‌های آموزش به رانندگان اتوبوس در زمینه حمل و نقل معلولان با جدیت تمام پیگیری شود.

قدرت افتخاری در گفت و گو با ایمنا پیرامون مناسب‌سازی اتوبوس‌ها برای معلولان اظهار کرد: طی سال‌های اخیر با توجه به استانداردهای جهانی کارخانجات سازنده اتوبوس ملزم به افزودن رمپ برای سوار شدن معلولان به خودروهای در حال تولید شده اند؛ شرکت‌های اتوبوسرانی نیز باید نسبت به خرید اتوبوس‌هایی که به سیستم رمپ مکانیکی و یا دستی مجهز هستند، اقدام کنند.

وی افزود: این موضوع نیاز به آموزش‌های لازم برای راننده اتوبوس نیز است که متاسفانه در سنوات گذشته این نکته نادیده گرفته شده بود، اما با پیگیری‌های انجام شده در شرکت اتوبوسرانی شهرداری اصفهان بنا بر این شد دوره‌های آموزشی به رانندگان اتوبوس در زمینه حمل و نقل معلولان با جدیت تمام پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: با توجه به اینکه با مساعدت شهرداری اصفهان حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به سیستم رمپ برای حمل و نقل معلولان مجهز شده است، اما معابر و ایستگاه‌ها زمینه استفاده از این رمپ‌ها را ندارد که در این راستا شرکت اتوبوسرانی به عنوان شرکت بهره‌بردار بارها به شهرداری‌های مناطق گوشزد کرده است و خوشبختانه در چند ماه اخیر شاهد مناسب‌سازی ایستگاه برای حمل و نقل معلولان بوده‌ایم.

افتخاری خاطرنشان کرد: یک دستگاه اتوبوس مناسب حمل و نقل معلولان شرکت اتوبوسرانی به جانبازان و معلولان برای استفاده‌های گروهی و مسافرت‌های درون شهری و برون شهری واگذار شده همچنین طی عقد قراردادی تعدادی اتوبوس مناسب‌سازی شده از سوی شرکت اتوبوسرانی به انجمن‌های فعال در زمینه معلولان و بنیاد شهید و جانبازان اهدا می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار