شرکت توسعه اجازه ندهد طبقه دوم نقش‌جهان بازگشایی نمی‌شود

معاون شرکت فولادمبارکه با اشاره به اقداماتی که باید در طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان صورت گیرد، گفت: تا زمانی که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اجازه ندهد، طبقه دوم ورزشگاه را بازگشایی نمی‌کنیم.

معاون شرکت فولادمبارکه با اشاره به اقداماتی که باید در طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان صورت گیرد، گفت: تا زمانی که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اجازه ندهد، طبقه دوم ورزشگاه را بازگشایی نمی‌کنیم.
احمد سعیدبخش در گفت‌وگو با تسنیم ، به تشریح جزئیات بیشتری از نتایج جلسه روز گذشته در ورزشگاه نقش‌جهان پرداخت و اظهار داشت: پس از دیدار سپاهان و پدیده که ظرفیت طبقه اول کاملاً پر شد، جمعیت زیادی پشت درها ماندند و عده‌ای هم ایستاده بازی را تماشا کردند و این موضوع باعث اعتراض هواداران سپاهان به عدم بهره‌برداری از طبقه دوم شد، روز گذشته جلسه‌ای با حضور معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و مدیرکل ورزش و جوانان استان در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد.

وی با بیان اینکه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی طبقه دوم نقش‌جهان را در اختیار فولادمبارکه نگذاشته است، افزود: امروز نامه‌ای به شرکت توسعه نوشتیم تا بگویند طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان را برای دیدار سپاهان و پرسپولیس در اختیار ما می‌گذارند یا خیر و قرار است کتباً به ما جواب دهند.

معاون پروژه‌های شرکت فولادمبارکه با اشاره به اتمام بخش زیادی از ایمن‌سازی طبقه دوم نقش‌جهان ادامه داد: در این طبقه فاصله بین 2 ردیف صندلی زیاد است و باید نیم‌پله‌هایی بین صندلی‌ها و در راهروها تعبیه شود تا در هنگام ورود و خروج تماشاگران به خصوص در بازی‌های پرتماشاگر اتفاق خطرناکی نیفتد. این نیم‌پله‌ها در نقشه وجود داشته که متأسفانه شرکت توسعه آن را اجرا نکرده است.

مشکل طبقه دوم فقط مقاوم‌سازی نیست

سعیدبخش با اشاره به مخالفت نماینده شرکت توسعه برای استفاده از طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان در دیدار سپاهان و پرسپولیس گفت: حفاظ ها باید تکمیل شود و درهای ورودی به طبقه دوم را نیز هنوز نصب نکرده‌اند. در حال حاضر تماشاگر از هر کدام از این 32 ورودی می‌تواند به طبقه دوم برود و امکان کنترل و مدیریت ورود آنها و پر کردن یک به یک سکوها وجود ندارد.

وی درباره مشکل تپه خاک ورزشگاه تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری باشگاه سپاهان بخشی از تپه خاک اطراف ورزشگاه را جابه‌جا کرده و راهی از جاده کنار تاکسیرانی باز کردیم. این جاده قبلاً هم وجود داشت اما به این تپه خاک برخورد می‌کرد. پیمانکاری از فولادمبارکه در محل مستقر شد و مدیرعامل شرکت فولادمبارکه دستور داد کارهای این جاده دسترسی به پارکینگ و گیت‌های جدید در اسرع وقت انجام شود و قرار است با کار در 3 شیفت، این جاده به پارکینگ و گیت‌های جدید بلیت فروشی متصل شود تا روز یکشنبه بتوانیم از آنها استفاده کنیم. 1000 دستگاه خودرو و 2000 موتورسیکلت می‌توانند از این پارکینگ استفاده کنند.

معاون پروژه‌های شرکت فولادمبارکه اضافه کرد: روز گذشته دستور مرمت و آسفالت جاده‌ای که به دولت‌آباد منتهی می‌شود صادر شد و خاکی که در جاده ریخته شده بود را جابه‌جا کردیم و این بار 3 جاده دسترسی به ورزشگاه خواهیم داشت که بار قابل توجهی از ترافیک جاده اصلی را کم خواهد کرد.

سعیدبخش با انتقاد از عدم ارسال اجاره‌نامه ورزشگاه نقش‌جهان از طرف شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: متأسفانه هنوز قرارداد به دست ما نرسیده است. می‌گویند درباره هزینه انجام شده توسط شرکت فولادمبارکه اختلاف نظر وجود دارد، در صورتی که هم ما و هم شرکت توسعه تمام هزینه‌های انجام شد را به صورت مستند و مکتوب داریم. تنها ممکن است هزینه آسفالت محوطه دور جایگاه‌ها را نداشته باشند که تمام آن را فولادمبارکه انجام داد.

ورزشگاه نقش‌جهان بیمه ندارد

وی ادامه داد: نزدیک به 40 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و بحث اجاره‌نامه باید تعیین تکلیف شود چون ورزشگاه بیمه ندارد. باشگاه سپاهان به دنبال بیمه ورزشگاه رفته اما می‌گویند چون قرارداد ندارید نمی‌توان ورزشگاه را بیمه کرد.

بازی سپاهان و پرسپولیس قطعاً بلیت‌فروشی می‌شود

معاون پروژه‌های شرکت فولادمبارکه در پاسخ به اینکه با توجه به مشکلاتی که ذکر شد چرا برای بازگشایی طبقه دوم نقش‌جهان اصرار می‌شود، گفت: هیچ اصراری نداریم و تا شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کتباً اعلام نکند که می‌توانیم از طبقه دوم استفاده کنیم، برنامه‌ای برای باز کردن این طبقه نداریم. برای دیدار سپاهان و پرسپولیس هم قطعاً بلیت‌فروشی انجام می‌شود.

سعیدبخش با بیان اینکه در بند دوم نامه به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خواسته‌ایم مشخص کنند ورزشگاه تکمیل‌شده را چه زمانی به ما تحویل می‌دهند، بیان داشت: توافق اولیه 30 میلیارد بود که 40 میلیارد تومان هزینه کردیم، اما ورزشگاه تکمیل نشده و اجاره‌نامه هم برای شرکت فولادمبارکه ارسال نشده است.

آن‌قدر تعلل کردند که قیمت ژنراتور 3 برابر شد

وی اضافه کرد: شرکت توسعه باید ژنراتورهای برق اضطراری را در تابستان 96 به ما تحویل می‌داد و آن‌قدر تعلل شد که در جلسه روز گذشته عنوان کردند پیمانکار حاضر نیست آنها را تحویل دهد چون قیمت‌ها حداقل 3 برابر شده است. حرفشان درست است اما ایراد از تعلل شرکت توسعه بود. مگر می‌شود برای بازی رسمی ژنراتور پیش‌بینی نشود؟ با قطع برق ممکن است اتفاقات بدی بیفتد و اصلاً زشت است که نیم ساعت صبر کنیم تا برق وصل شود. تا به حال با اجاره ژنراتور از وزارت نیرو برق ورزشگاه را تأمین کرده‌ایم ولی این موضوع تا کی می‌خواهد ادامه پیدا کند؟

معاون پروژه‌های شرکت فولادمبارکه در پایان اظهار داشت: البته عملکرد پیمانکار فعلی با اینکه مطالبات زیادی از وزارت ورزش و جوانان دارد نسبت به پیمانکار قبلی بسیار بهتر است که جا دارد از شرکت توسعه تشکر کنم، اما از این شرکت و وزارت ورزش و جوانان تقاضا می‌کنم چابک‌تر عمل کنند و باقیمانده کار را هم انجام دهند تا ورزشگاهی داشته باشیم که در آینده برای بازی‌های ملی و آسیایی هم مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار