مکانات بهزیستی برای خدمت به معلولان کافی نیست

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با بیان این‌که امکانات بهزیستی برای خدمت به معلولان کافی نیست، گفت: مسؤولان باید حقوق معلولان را به رسمیت بشناسند.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با بیان این‌که امکانات بهزیستی برای خدمت به معلولان کافی نیست، گفت: مسؤولان باید حقوق معلولان را به رسمیت بشناسند.

به گزارش فارس، سید علی موسوی ظهر امروز در آئین گرامیداشت روز معلول، با اشاره به این‌که هزار و 976 نفر از معلولان شهرستان شهرضا در شهر و 925 نفر در مناطق روستایی ساکن هستند، اظهار داشت: در حال حاضر 3 هزار و 500 نفر معلول از خدمات بهزیستی شهرضا استفاده می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با بیان این‌که پرونده 600 نفر از معلولان شهرستان شهرضا به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: در حال حاضر 160 دانش‌آموز و 24 دانشجو از خدمات بهزیستی شهرضا استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون 428 و در سال گذشته 759 مورد برای معلولان شهرستان فیزیوتراپی انجام شده است، تصریح کرد: در سال گذشته یک میلیارد و 593 میلیون تومان وام خوداشتغالی به 140 نفر واگذار شد و امسال تاکنون 38 نفر از این تسهیلات به ارزش 330 میلیون تومان استفاده کرده‌اند.

موسوی با بیان این‌که هدف از برگزاری مراسم روز معلولان توجه سیاست‌گذاران و افراد جامعه به ابعاد وجودی معلولان است، خاطرنشان کرد: بهزیستی متولی اصلی رسیدگی به مشکلات این قشر است، اما به تنهایی نمی‌تواند آن‌ها را حل کند و همکاری سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با تأکید بر این‌که مناسب‌سازی محیط شهری و فضاها و اماکن عمومی تنها نیاز معلولان نیست بلکه نیاز تمامی افراد جامعه است، ادامه داد: همه معلولان حق برخورداری از امکانات آموزشی، رفاهی و خدماتی را دارند.

وی با بیان این‌که مسؤولان باید برای مناسب‌سازی خیابان‌ها و معابر عمومی همکاری کنند، معلولان مانند سایر افراد جامعه حق برخورداری از زندگی سالم و راحت را دارند، اضافه کرد: مسؤولان باید حقوق معلولان را به رسمیت بشناسند.

موسوی با بیان این‌که مسؤولان باید بیشتر به آن‌ها توجه کنند و امکانات بیشتری در اختیار آن‌ها قرار دهند، خاطرنشان کرد: در شهرستان شهرضا محدودیتی برای تحت پوشش قرار دادن معلولان وجود ندارد و با حمایت‌های دولتی همه معلولان می‌توانند از خدمات بهزیستی استفاده کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با اشاره به ارایه خدمات بیمه‌ تأمین اجتماعی به همه معلولان شهرضا عنوان کرد: امکانات بهزیستی برای خدمت به معلولان کافی نیست، به همین دلیل از امکانات بخش خصوصی در قالب خرید خدمت، برای ارایه خدماتی مانند گفتاردرمانی و کاردرمانی، استفاده می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار