آزادی در انتظار نبردی حساس و هیجان‌انگیز

عصر امروز ورزشگاه آزادی میزبان بازی حساسی در لیگ برتر خواهد بود. نبرد پرسپولیس با ذوب‌آهن دیداری عقب‌افتاده از یازدهم لیگ برتر که به دلیل حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا برگزار نشد و با تصمیم مسئولان سازمان لیگ امروز به سرانجام می‌رسد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز : عصر امروز ورزشگاه آزادی میزبان بازی حساسی در لیگ برتر خواهد بود. نبرد پرسپولیس با ذوب‌آهن دیداری عقب‌افتاده از یازدهم لیگ برتر که به دلیل حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا برگزار نشد و با تصمیم مسئولان سازمان لیگ امروز به سرانجام می‌رسد.

این دیدار برای دو تیم از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است چراکه پرسپولیسی‌ها برای نزدیک‌تر شده به صدر جدول باید با پیروزی از میدان خارج شوند و در نقطه مقابل ذوبی‌ها نیاز به سه امتیاز بازی دارند تا از پایین جدول فرار کنند. با این شرایط به نظر می‌رسد نمایندگان صاحب‌نام تهرانی و اصفهانی تنها برای کسب پیروزی در بازی امروز وارد زمین خواهند شد چراکه تساوی دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند. اما دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن همواره بازی‌های جذاب و تماشاگرپسندی از آب درآمده است. نبرد و دوتیم باریشه فوتبال ایران که سابقه رویاروی آن‌ها به‌پیش از انقلاب و جام تخت جمشید بازمی‌گردد. بازی امروز هم جدای از جدال دو تیم، نبردهای جذاب دیگری را دارد که به آن اشاره می‌شود.

منصوریان دوباره به برانکو رسید

اکنون علیرضا منصوریان سکان هدایت نایب‌قهرمان فصل پیش را به دست گرفته تا شاید دوباره این تیم را به‌روزهای اوجش برگرداند. ذوب‌آهن در حال حاضر در رده چهاردهم جدول است ولی اگر بتواند پرسپولیس را شکست بدهد، تیمش چند پله در جدول لیگ صعود خواهد کرد. البته شکست دادن پرسپولیس آن‌هم در آزادی کاری بسیار دشوار است و شبیه عملیات غیرممکن برای علی منصوریان خواهد بود. زیرا سرخ‌پوشان تهرانی در این فصل با برانکو هنوز شکست نخورده‌اند. البته منصوریان‌ هم سابقه شکست نخوردن مقابل قرمزپوشان را در کارنامه دارد و باید دید این آمار می‌تواند او را در این بازی هم کمک کند. پرسپولیس اگر بتواند از سد ذوب‌آهن عبور کند با یک پله صعود به رده سوم جدول لیگ صعود کرده و به دو امتیازی تیم سپاهان صدرنشین خواهد رسید. البته برانکو گفته ذوب‌آهن توجهی به قهرمانی سپاهان ندارد و برای موفقیت خودش تلاش می‌کند. در این مسابقه پرسپولیسی‌ها چهار بازیکن خود را در اختیار نخواهد داشت؛ حسین ماهینی، محمد انصاری، سیامک نعمتی و شایان مصلح غایبان بازی بزرگ امروز خواهند بود. اما این مسابقه بدون توجه به جدول لیگ هم حائز اهمیت است زیرا هر دوتیم در لیگ قهرمانان فصل آینده حضور دارند. البته پرسپولیس در مرحله گروهی است و ذوب‌آهن باید در پلی‌آف بازی کند. از سویی دیگر برانکو مقابل سرمربی سابق استقلال قرار می‌گیرد و همین مسئله می‌تواند برای بازار کری‌خوانی در فوتبال را هم در یک عصر پاییزی دوباره داغ کند. منصوریان به دنبال اجرای مأموریت غیرممکن و پروفسور در اندیشه نزدیک کردن تیمش به صدر جدول.

بوی انتقام می‌آید

رویارویی برانکو و مسلمان اگر حساس‌تر از تقابل برانکو و منصوریان نباشد، کم‌اهمیت‌تر از آن‌هم نیست، بویژه که ستاره پیشین پرسپولیس حالا بازوبند کاپیتانی ذوب‌آهن را هم به بازو می‌بندد و همین هفته پیش با یک پنالتی دروازه فولاد را باز کرد. محسن مسلمان بعد از سال‌ها به ذوب‌آهن برگشته و شاگرد مردی شده که در تیم امید هم مربی‌اش بود و رابطه دوستانه‌ای باهم دارند. به‌احتمال‌زیاد علیرضا منصوریان با در نظر گرفتن آنچه بین مسلمان و برانکو گذشته، در بازی با پرسپولیس هم این بازیکن را با بازوبند کاپیتانی به میدان خواهد فرستاد. شاید خیلی‌ها تصورشان این باشد که مسلمان در این بازی سراغ برانکو ایوانکوویچ نرود و با همبازیان سابقش هم برخوردی سرد داشته باشد اما واقعیت این است که او به شکلی حرفه‌ای سلیقه برانکو را درک کرده و با این موضوع و جدایی‌اش از پرسپولیس تا حدودی کنار آمده است. پس می‌توانیم انتظار داشته باشیم که پیش از بازی سراغ برانکو برود و با بازیکنان پرسپولیس هم برخورد گرم و صمیمانه‌ای داشته باشد.

پیش‌بینی برخورد دوستانه هواداران با محسن مسلمان ‌هم که دیگر کار سختی نیست. هوادارانی که کل فصل قبل و در زمان نیمکت‌نشینی این بازیکن نام او را صدا زدند اما برانکو سر حرفش ایستاد و به مسلمان خیلی کم میدان داد.

مظاهری به دنبال خودنمایی پیش چشم بیرانوند

رشید مظاهری امیدوار است با نمایشی خوب و مطمئن در مقابل پرسپولیس، خاطرات تلخ هفته‌های اخیر را از اذهان پاک کند. رشیدمظاهری این فصل برخلاف چند فصل گذشته نتوانسته فرم خوب همیشگی‌اش را پیدا کند و در بازی برابر تراکتورسازی نیز با دریافت چهار گل، عملکرد بسیار ضعیفی را از خود نشان داد. عملکرد نه‌چندان خوب برای دروازه‌بان ملی‌پوش ذوبی‌ها در حالی رقم خورده که او اصلی‌ترین گزینه برای جانشینی علیرضا بیرانوند در صورت انتقال او به اروپا در زمستان به شمار می‌رود. پرسپولیسی‌ها در دو سه فصل اخیر نسبت به این دروازه‌بان ابراز تمایل کرده‌اند و شاید مظاهری هم نسبت به حضور در تیم پرطرفدار پرسپولیس بی‌میل نباشد. اکنون در فاصله کوتاهی تا شروع نقل و انتقالات نیم‌فصل، زمزمه‌های انتقال مظاهری به پرسپولیس شنیده می‌شود و این دروازه‌بان 29 ساله نیز برای مطمئن کردن پرسپولیسی‌ها نسبت به کیفیت فنی‌اش، نیاز به یک نمایش فوق‌العاده در بازی رودررو دارد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار