کوکو سیب‌زمینی مخصوص میل کنید

کوکوی سیب زمینی برای وعده افطار یک غذای کامل محسوب می شود

کوکو سیب‌زمینی مخصوص میل کنید

کوکوی سیب زمینی برای وعده افطار یک غذای کامل محسوب می شود.

مواد لازم :

سیب‌زمینی 5 تا 6 عدد متوسط

تخم‌مرغ 7 عدد

گوجه‌فرنگی یک عدد متوسط

هویج یک عدد بزرگ

فلفل دلمه سبز و رنگی از هرکدام یک عدد

قارچ 150 گرم

ژامبون خردشده یا گوشت چرخ‌کرده 50 گرم

نخودفرنگی بخارپز شده یک فنجان

زرشک ، روغن و نمک و فلفل به میزان لازم

جعفری خردشده 2 تا 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا سیب‌زمینی، هویج، قارچ و یک عدد از فلفل دلمه‌ها را نگینی خرد و آنها را سرخ‌کنید. گوجه را هم خردکرده همراه ژامبون یا گوشت چرخ‌کرده، نخودفرنگی بخارپز شده و تخم‌مرغ‌ها و جعفری خردشده و نمک و فلفل و زرشک باهم مخلوط‌کنید و خوب ‌هم بزنید تا یکدست شود. در یک ماهیتابه مناسب مقداری روغن بریزید و آن را داغ کنید. مواد مخلوط شده کوکو را بلافاصله در روغن داغ بریزید و روی آن را صاف کنید. گوجه خردشده و فلفل دلمه رنگی خردشده را روی کوکو بریزید و بعد ماهیتابه را در فر از قبل گرم شده به مدت 40 دقیقه در طبقه وسط فر، با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. کوکو کاملاً پف‌کرده و آماده‌شده را برش بزنید و در دیس مناسب بچینید و اطراف آن را با خیار شور و زیتون تزئین کنید.

*خواص سبزی‌های خردشده در تهیه کوکو سیب‌زمینی مخصوص

**هویج: هویج منبع غنی بتاکاروتن هست. بتا کاروتن مسئول رنگ نارنجی هویج است. هرچه بتا کاروتن زیادتر باشد، هویج نارنجی‌تر می‌شود. بتا کاروتن پیش ساز ویتامین A است، یعنی در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود.ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی، محافظت از پوست، ریه، لوله گوارشی و همچنین در رشد سلول‌ها و تولیدمثل حائز اهمیت است. بتا کاروتن، یک آنتی اکسیدان است و بیماری‌های ناشی از پیری را کاهش می‌دهد.

**قارچ: قارچ کالری کمی دارد، هیچ‌گونه چربی یا کلسترولی در آن پیدا نمی‌شود و مقدار نمک بسیار کمی دارد. گروهی از ویتامین‌ها و املاح معدنی مهم مانند سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین D و … هم در قارچ وجود دارد. قارچ به دلیل داشتن بتاگلوکان و اسید لینولئیک منبع غذایی خوبی برای پیشگیری از بروز سرطان سینه و پروستات است.

** فلفل دلمه‌ای: ویتامین‌ها، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و فیبرهای موجود در میوه‌ها و سبزی‌هایی مانند فلفل دلمه‌ای نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن دارد. نتایج پژوهش‌های متعددی نشان داده است که مصرف زیاد میوه و سبزی‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و دیگر بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.فلفل دلمه‌ای جزو سبزی‌هایی است که حاوی بیشترین میزان ویتامین C هست. این ویتامین خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و برای مقابله با بیشتر بیماری‌ها لازم است. کمبود این ویتامین اضطراب و استرس را در وجود شما بالا می‌برد.

**گوجه‌فرنگی: گوجه‌فرنگی اشتهاآور، برطرف‌كننده ضعف و خستگی، تقویت‌كننده سلسله اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون است. متخصصان همواره مصرف آن را به بیماران مبتلابه دردهای مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می‌كنند. در ضمن گوجه‌فرنگی برای رفع مسمومیت‌های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته‌شده است. در ضمن با توجه به اینكه گوجه‌فرنگی حاوی ویتامین A است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط‌ها بسیار مؤثر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار