سپاهان خارج از خانه ترسناک می‌شود

تیم فوتبال سپاهان در نبردهای بیرون از خانه به حریفی بی‌رقیب تبدیل‌شده است. آنها در شش دیداری که این فصل در خانه رقیبان به میدان رفته‌اند چهار پیروزی و دو تساوی به دست آورده‌اند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز : تیم فوتبال سپاهان در نبردهای بیرون از خانه به حریفی بی‌رقیب تبدیل‌شده است. آنها در شش دیداری که این فصل در خانه رقیبان به میدان رفته‌اند چهار پیروزی و دو تساوی به دست آورده‌اند.

این عملکرد تحسین‌برانگیز 14 امتیاز را به کیسه طلایی پوشان اصفهانی واریز کرده تا با تکیه‌بر 15 امتیازی که از بازی‌های خانگی به دست آورده‌اند بر صدر جدول تکیه بزنند.آنها سپیدرود رشت، ذوب‌آهن، نفت مسجدسلیمان و استقلال تهران را در خانه خودشان شکست داده‌اند و با ماشین‌سازی و پارس جنوبی جم هم به‌تساوی دست‌یافته‌اند تا به تیمی ترسناک در خانه حریفان تبدیل شوند. شاگردان امیر قلعه‌نویی در این شش دیدار 14 بار موفق به باز کردن دروازه تیم‌های میزبان هم شده‌اند،که ‌یک مورد آن هم مربوط به برتری 6 بر یک آنها مقابل سپیدرود رشت است. بر اساس این آمار زردپوشان اصفهانی حالا عنوان بهترین خط حمله میان دیگر تیم‌های لیگ برتری دربازی‌های خارج از خانه را در اختیاردارند. سپاهانی‌ها تا پایان نیم فصل دو دیدار دیگر برگزار خواهند کرد که یکی از این دو بازی نبرد با استقلال خوزستان در اهواز است که آخرین دیدار خارج از خانه طلایی‌پوشان در نیم‌فصل به حساب می‌آید.

اهمیت پیروزی دربازی‌های خارج از خانه

پیروزی دربازی‌های خارج از خانه برای تیم‌هایی که مدعی قهرمانی محسوب می‌شوند از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. همین امتیازهای حساس در پایان فصل می‌تواند سند قهرمانی تیمی را امضا کند و یا حکم به ناکامی یک مدعی قهرمانی دهد. البته سیاست برخی تیم‌ها رسیدن به حداقل امتیاز در خانه حریفان است و به دست آوردن پیروزی‌های خانگی. در حال حاضر سپاهانی‌ها با تکیه‌بر چنین برنامه‌ای نه‌تنها از برنامه‌ریزی خودشان جلو افتاده‌اند بلکه در خانه حریفان پیروزی‌های دلچسبی را به دست آورده‌اند. بازی در رشت و مسجدسلیمان در نگاه نخست دیدارهایی آسان به نظر می‌رسد اما همین دو تیم انتهای جدولی هم در حضور تماشاگران خودی و با استفاده از امتیاز میزبانی به تیم‌های خطرناکی تبدیل می‌شوند. تیم‌هایی که استفاده حداکثری از امتیازی بازی‌های خانگی تنها راه بقایشان در لیگ برتر محسوب می‌شود. همین دو تیم اما مغلوب سپاهان شدند و شش امتیاز سرنوشت‌ساز را به تیم زرد پوش اصفهانی هدیه دادند.

سپاهان همه شرایط را برای لمس دوباره جام توسط قلعه‌نویی فراهم کرد و گران‌ترین مربی لیگ هم قصد پایان دادن به اوضاع اسفناک سه فصل اخیر سپاهان را دارد.

هدف‌گذاری اصولی با نتیجه‌گیری همراه شد

طلایی‌پوشان اصفهانی فصل جاری با هدف‌گذاری مشخصی وارد لیگ هجدهم شدند. مسئولان باشگاه که در چند فصل گذشته از نتایج ضعیف تیم سپاهان به‌شدت تحت‌فشار قرارگرفته بودند با رویکردی نتیجه‌گرا برنامه خودشان را پایه‌ریزی کردند. در برنامه جدید امیر قلعه‌نویی باید به‌عنوان سرمربی انتخاب می‌شد، چراکه مسئولان باشگاه به این نتیجه رسیدند که کسی جز قلعه‌نویی نمی‌تواند سپاهان را به‌روزهای اوج بازگرداند. ازاین‌رو خیلی زود با قلعه‌نویی به توافق رسیدند و سکان هدایت تیمشان را به پرافتخارترین مربی لیگ سپردند. قلعه‌نویی هم سریع کارش را در سپاهان آغاز کرد و در نخستین گام 9 بازیکن جدید به تیمش اضافه کرد تا سپاهان با اختلاف زیادی پرکارترین تیم در نقل‌وانتقالات لقب بگیرد. اتفاقی که نشان داد قلعه‌نویی این تیم را کوبیده و از نوساخته است. خریدهای قلعه‌نویی هم در راستای اهداف او بودند. مهاجم‌های کوتاه‌قامت فصل قبل مانند شریفی و میرزایی جایشان را به سه مهاجم بلندقامت یعنی کی‌روش 195 سانتی‌متری، ابراهیم صالحی 190 سانتی‌متری و شهباززاده 185 سانتی‌متری دادند. بهترین پاسور تراکتورسازی یعنی محمد ایرانپوریان هم راهش را به سمت اصفهان کج کرد تا خیال قلعه‌نویی از بابت بازی مستقیم تیمش جمع شود. قبل از همه اینها، قلعه‌نویی دست روی مهمترین نقطه‌ضعف تیم فصل قبل کرانچار گذاشت. جایی که خریدهای ضعیف باعث شدند در طول فصل چهار دروازه‌بان مختلف شانس حضور در دروازه این تیم را امتحان کنند. قلعه‌نویی هم برای رفع این مشکل، پیام نیازمند را به اصفهان برد. با خرید مهدی کیانی، این تیم از ادامه همکاری با علی کریمی هم سر باز زد و کریمی به نبال بازی در تیمی دیگر است. این ساختار جدید عاملی شد تا جنس سپاهانی‌ها در لیگ هجدهم کاملا جور شود و با تدارک کافی وارد گردونه رقابت‌ها شوند. حالا سپاهانی‌ها به تیمی تبدیل‌شده‌اند که در 13 بازی هرگز شکست نخورده و بر صدر جدول نشسته است. تیمی که در خانه حریفان باروحیه به میدان می‌رود و دربازی‌های بیرون از خانه هم به جاه‌طلبی‌هایش ادامه می‌دهد. البته در خانه هم طلایی‌پوشان اصفهانی تیمی قدرتمند نشان داده‌اند و 15 امتیاز از حریفان کسب کرده‌اند. اما همان‌گونه که اشاره شد در شرایط فعلی آنچه شاگردان امیر قلعه‌نویی را بر صدر جدول نشانده، نمایش مقتدرانه آنها دربازی‌های بیرون از خانه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار