کشتی به‌گل‌نشسته ذوب‌آهن

شرایط فعلی ذوب‌آهن واقعا بحرانی است و اگر شاگردان منصوریان به خود نیایند فصل کابوس واری را پشت سر خواهند گذاشت

امیرحسین احتشامی - اصفهان امروز: شرایط فعلی ذوب‌آهن واقعا بحرانی است و اگر شاگردان منصوریان به خود نیایند فصل کابوس واری را پشت سر خواهند گذاشت. سبزپوشان اصفهانی عصر یکشنبه در ورزشگاه آزادی مغلوب پرسپولیس شدند تا ششمین شکست فصل را هم تجربه کنند. این شکست عاملی شد تا آن‌ها همچنان در جایگاه سیزدهم جدول و در منطقه سقوط باقی بمانند. حالا تنها دو تیم خوزستانی نفت مسجدسلیمان و استقلال خوزستان زیردست سبزها قرار دارند و فاصله نفت مسجدسلیمان با ذوب‌آهن دو امتیاز است. از خوش‌شانسی ذوبی‌ها تیم انتهای جدولی استقلال خوزستان تنها پنج امتیاز دارد و شش امتیاز این تیم از سوی فیفا کسر شده تا فاصله‌اش با ذوب‌آهن چندان نزدیک نباشد. در شرایط عادی تیم قعرنشین استقلال خوزستان با 11 امتیاز پشت سر ذوب‌آهن ایستاده بود و تنها یک امتیاز با نماینده اصفهان فاصله داشت. بااین‌وجود ذوب‌آهن هنوز هم خطر سقوط به لیگ دسته یک را به‌شدت احساس می‌کند و نیاز فوری به کسب چند پیروزی در لیگ برتر دارد.

اصرار آذری و ناکامی نمازی

تیم فوتبال ذوب‌آهن لیگ هجدهم را با امید نمازی کلید زد. نمازی که سال‌ها در تیم ملی دستیار کی روش بود با پافشاری سعید آذری مدیرعامل باشگاه سکان هدایت سبزها را بر عهده گرفت بلکه جایگزین شایسته‌ای برای امیر قلعه‌نویی و یحیی گل محمدی مربیان موفق چند سال اخیر نماینده اصفهان باشد. بر اساس گفته‌های نمازی دو فصل پیش هم آذری تصمیم داشته که نمازی را جایگزین یحیی کند اما مخالفت هیئت‌مدیره باشگاه موجب شده تا به سرمربیگری قلعه‌نویی رضایت دهد. در فصل جاری اما آذری با سماجت گزینه موردنظر خودش یعنی نمازی را به هیئت‌مدیره باشگاه تحمیل کرد و با تمام توان پشت این مربی ایستاد تا این‌که نتایج ضعیف ذوب‌آهن زمزمه‌های برکناری او را بلندتر کرد و سرانجام این زمزمه‌ها به فریاد تبدیل شد. در همین شرایط آذری هم به آرامی دست حمایتش را از پشت سر نمازی برداشت تا دست هیئت‌مدیره باشگاه برای برکناری نمازی باز باشد. ذوب‌آهن با نمازی تنها 11 امتیاز از 11 بازی گرفت تا این مربی با عملکرد ضعیف یک امتیاز از هر بازی مجبور به ترک نیمکت مربیگری سبزپوشان اصفهانی شود.

منصوریان آمد تا ذوب‌آهن را نجات دهد

علیرضا منصوریان بافاصله کوتاهی پس از کنار رفتن نمازی سرمربی نایب‌قهرمان فصل گذشته شد تا کشتی به‌گل‌نشسته ذوب‌آهن را به ساحل آرامش برساند. منصوریان در سه دیداری که این مأموریت دشوار را عهده‌دار شده است هنوز نتوانسته کار خاصی انجام دهد و ذوبی‌ها در سه دیداری که با سرمربی جدید به میدان رفته‌اند تنها یک امتیاز به دست آورده‌اند. منصوریان در نخستین تجربه مربیگری‌اش روی نیمکت ذوب‌آهن شکستی تلخ را در ورزشگاه فولادشهر پذیرا شد. سبزپوشان اصفهانی به مصاف پارس جنوبی جم رفتند و در پایان با یک گل نتیجه را به حریف واگذار کردند. در دومین دیدار هم ذوبی‌ها همراه با سرمربی جدید راهی اهواز شدند تا با فولاد خوزستان پیکار کنند. این بازی هم تنها یک امتیاز برای تیم اصفهانی به همراه داشت تا ذوبی‌ها پس از هفته‌ها ناکامی به امتیاز برسند. اما سومین دیدار ذوب‌آهن با هدایت منصوریان همین دو روز پیش در ورزشگاه آزادی به سرانجام رسید که حاصلی جز شکست یک ‌بر صفر تیم اصفهانی به همراه نداشت.

ذوب‌آهن خیلی زود تسلیم می‌شود

بازی با پرسپولیس نشان داد ذوبی‌ها برای رسیدن به هماهنگی لازم برای فرار از قعر جدول و کسب رتبه‌ای قابل‌قبول باید سخت کار کنند و از اندک موقعیت‌هایی که به دست می‌آورند نهایت استفاده را ببرند. ذوب‌آهن در شرایطی مقابل پرسپولیس به میدان رفت که تک امتیاز این دیدار هم می‌توانست برای ذوب‌آهن گره‌گشا شود. اما آنچه شاگردان منصوریان از خود نشان دادند تیمی بود کم‌توان و بی‌رمق که خیلی زود تسلیم حریفان می‌شود. تیمی که ازنظر فیزیکی که چندان آماده نیست و در دوئل‌های نفربه‌نفر هم گوی رقابت را به حریفان واگذار می‌کند. آن‌ها در بازی عصر سه‌شنبه هم در نبردهای هوایی و هم در جنگ‌های تن‌به‌تن کاملا تحت سیطره سرخ‌پوشان تهرانی قرار داشتند. البته تاکتیک منصوریان بر 20 دقیقه پایانی بازی استوارشده بود تا با استفاده از خستگی بازیکنان پرسپولیس به گل برسند. این شیوه بازی تنها در یک صورت مثمر ثمر واقع می‌شد. این‌که از حریف گلی دریافت نکنند و بتواند با واردکردن فشار لازم به خط دفاعی حریف به گل برتری برسند. ذوب‌آهن در مقابل پرسپولیس از انجام این دو مأموریت عاجز ماند تا سرخ‌پوشان تهرانی با تکیه‌بر همان گلی که شجاع خلیل زاده به ثمر رساند سه امتیاز این دیدار را به دست آوردند. البته ذوبی‌ها بسیار خوش‌شانس هم بودند که در همان نیمه نخست گل‌های دیگری را دریافت نکردند. رشید مظاهری با چند مهار تحسین‌برانگیز اجازه نداد تا شکست تیمش در ورزشگاه آزادی سنگین‌تر شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار