در حال حاضر اولویت ما نگه داشتن بازیکنان است

رئیس هیئت تیر و کمان استان اصفهان گفت: سعی و تلاش ما با توجه به شرایط اقتصادی به وجود آمده در راستای نگاه داشتن ورزشکاران در رشته تیر و کمان شده، زمانی در زمینه جذب اولویت نخست داشتیم اما در حال حاضر اولویت ما نگاه داشتن بازیکنان است.

رئیس هیئت تیر و کمان استان اصفهان گفت: سعی و تلاش ما با توجه به شرایط اقتصادی به وجود آمده در راستای نگاه داشتن ورزشکاران در رشته تیر و کمان شده، زمانی در زمینه جذب اولویت نخست داشتیم اما در حال حاضر اولویت ما نگاه داشتن بازیکنان است.
حمیدرضا ساکت در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت هیئت تیر و کمان اصفهان اظهار داشت: رشته تیراندازی با کمان جز رشته‌هایی است که از نظر سخت افزاری و تجهیزات هزینه‌هایی بالایی را همراه دارد و اغلب تجهیزات این رشته وارداتی است، با افزایش قیمت دلار مشکل بسیار بزرگی برا ورزشکاران پیش آمده است.
وی افزود: سعی و تلاش ما با توجه به شرایط به وجود آمده در راستای نگاه داشتن ورزشکاران در این رشته است، زمانی در زمینه جذب اولویت نخست داشتیم اما در حال حاضر اولویت ما نگاه داشتن بازیکنان بوده تا آن نفراتی که در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به مراتب ملی رسیدند را نگاه داریم و پس از آن در تیم‌های پایه کار کرده و نفرات جدید را اضافه کنیم.
رئیس هیئت تیر و کمان استان اصفهان خاطرنشان کرد: از نظر ساختاری در 12 سال گذشته حرف نخست را در کشور می‌زدیم، از نظر ساختار هیئت، ورزشکاران و رتبه‌بندی همیشه جز هیئت‌های برتر بوده‌ایم و تلاشمان این است جایگاه را در کشور حفظ کنیم.
وی تصریح کرد: بر اساس تقویم آموزش فعالیت‌های آموزشی را دنبال می‌کنیم که در 6 ماهه نخست سال کلاس‌های مربیگری و داوری را برگزار کردیم و در 3 ماه پایانی سال بازآموزی مربیان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را داریم، در المپیاد ورزشی نفراتی را آماده و به مسابقات اعزام کردیم.
ساکت بیان کرد: در لیگ باشگاه‌های کشور با 2 باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن رایزنی کردیم که 3 تیم در باشگاه‌های کشور داریم که مرحله نهایی آن روز پنجشنبه در تهران برگزار می‌شود، تیم ذوب‌آهن در بانوان در رده بندی قرار نگرفته اما هر 2 تیم سپاهان جایگاه دوم و یا سوم را کسب می‌کنند، از نظر نرم‌افزاری مشکلی نداریم.
وی گفت: رشته ما به گونه‌ای است که از ابتدا باید تجهیزات حرفه‌ای داشته باشید و برای حضور در رده قهرمانی باید تجهیزات به روزی همراه داشته و به همین دلیل یکی از مشکلات اساسی ما سخت افزاری و تعمیر تجهیزات است، با توجه به اینکه ورزشکاران اصفهان همیشه در جایگاه خوبی بوده‌اند در حال حاضر دگردیسی قهرمانی داریم.
رئیس هیئت تیر و کمان استان اصفهان اظهار داشت: سن قهرمانی به حدی رسیده که افراد جدید باید اضافه شوند و در این مسئله خلا و افت را شاهد هستیم که در حال برنامه ریزی برای این موضوع بوده تا نفرات پایه و قهرمانان جوان و نوجوان مسیر ورزشکاران قبل را ادامه دهیم و فعالیت خوبی را داشته باشیم.
وی افزود: ما در زمینه سخت افزار در ارتباط با فضاهای ورزشی نخستین استانی بودیم که سایت تیراندازی با کمان را افتتاح کردیم اما با کاهش اعتبارات نتوانستیم آن را تکمیل کنیم و در حد یک سایت مجهز نیست ، اگر این کار پیگیر می‌شد قادر به برگزاری مسابقات بین‌المللی و کشوری را داشته باشیم.
ساکت خاطرنشان کرد: 3 فضای اختصاصی در استان داریم و تمرینات در این فضاها صورت می‌گیرد و دیگر فضاهای ما استیجاری است که توسط مربیان اجاره می‌شود اما هیچکدام از این‌ها جوابگوی توانمدی و نیاز ورزشکاران ما نیست، رایزنی بسیاری برای سایت اختصاصی کرده‌ایم اما هنوز در اولویت قرار نکرفته در صورتی که نیاز است و اگر این مکان تکمیل شود بسیاری از دغدغه‌های ما رفع می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار