بررسی «جبر محیطی» از نگاه «نگرش»

گالری «نگرش» به مدت هفت هفته هفته پروژه‌ای را به نام «جبر محیطی» برگزار می‌کند.

بررسی «جبر محیطی» از نگاه «نگرش»

گالری «نگرش» به مدت هفت هفته هفته پروژه‌ای را به نام «جبر محیطی» برگزار می‌کند.

مدیر گالری «نگرش» در این رابطه می‌گوید: این پروژه که محتوایی جامعه شناختی دارد در صدد است تا تاثیرات جبر محیطی بر مخلوقه ی یک هنرمند را بررسی کند.

علی استدلال با بیان اینکه دو هفته از این هفت هفته به برگزاری نمایشگاه عکس و مولتی مدیا اختصاص دارد، ادامه می‌دهد: این نمایشگاه با دیوارنوشت‌هایی از شعرهای شاعران عرب زبان همراه است. همچنین باید اضافه کرد که دیوارنوشت های این نمایشگاه هویتی مستقل از عکس ها دارند و اگرچه از حیث مفهومی به یکدیگر نزدیک اند، در جایگاه کپشن عکس ها قرار نمی گیرند.

استدلال، مدیریت گالری «نگرش»، همچنین از از برگزاری چهار هفته نمایشگاه نقاشی و تصویرسازی خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: برای این نمایشگاه جمعی از هنرجویان حوزه نقاشی و تصویرسازی به سرپرستی آقای علی سلامی، پس از یک سیر مطالعاتی چهار ماهه در حیطه ی هنر معاصر، تأمل و نتیجتاً شناخت بیشتر تاثیرات جبر محیطی بر زندگی خود، آثار خود را خلق نموده‌اند.

وی که به همراه احسان قاسمی کارگردانی هنری این پروژه را بر عهده دارد، درباره دیگر رویداد های این پروژه می‌گوید: در طول این هفت هفته شاهد دو پرفورمنس‌آرت با ایده جبر محیطی نیز خواهیم بود، نخست پرفورمنس‌آرتی با عنوان «ارگانیک»، متعلق به گروه تئاتر «زرد»(با شرکت نادیا محمدحسینی، مهدی بخشی و صالح حیدری)، و در تاریخ بعدی، پرفورمنس‌آرت حسین امین‌جعفری با عنوان «جبر محیطی».

استدلال با اشاره به روز افتتاح این پروژه _که 16 آذرماه است_ ادامه می‌دهد: با توجه به تلاقی روز افتتاحیه با روز دانشجو، این پروژه با اشاره ای به زندگی دانشجویی و تاثیرات جبر محیطی بر آن، همراه خواهد بود.

مدیر گالری «نگرش» همچنین درباره ایده‌محور بودن پروژه «جبر محیطی» با بیان اینکه رویکرد این گالری بسیار به رویکرد هنرمندان مفهوم‌گرا نزدیک است، می‌گوید: این پروژه را می توان کامل‌ترین پروژه‌ی ایده محور‌ سال های اخیر اصفهان دانست که از چندین مدیم هنری و بیش از ۷۰ نفر هنرمند با ایده های گوناگون بهره می‌گیرد.

وی می‌افزاید: پروزه «جبر محیطی» یکی از نخستین پروژه های بینارشته‌ای گالری نگرش است که با هدف شناخت «کیستی هنرمند» و مولفه‌های اجتماعی موثر در شکل‌گیری «چیستی آثار هنری» برگزار می‌شود.

گفتنی است که در طول برگزاری این پروژه، گالری نگرش با هدف برگزاری ورکشاب ۵ روزه ی «هنر معاصر»، میزبان امیرراد، صیاد نبوی و علی کاوه خواهد بود .

علاقه‌مندان به شرکت در این ورکشاپ‌ می‌توانند با شماره ی 09135355323 از طریق تلگرام و تماس تلفنی در جهت ثبت‌ نام یا کسب اطلاعات تکمیلی، ارتباط برقرار نمایند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار