اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از بیمارستان های خمینی شهر بازدید کردند

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز جمعه از سه بیمارستان شهرستان خمینی شهر واقع در غرب کلانشهر اصفهان بازدید کردند.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز جمعه از سه بیمارستان شهرستان خمینی شهر واقع در غرب کلانشهر اصفهان بازدید کردند.
به گزارش ایرنا، شماری از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از روز چهارشنبه چهاردهم آذر جاری با سفر به اصفهان از امکانات بهداشتی و درمانی مناطق شرق و غرب این استان بازدید کردند.
آنها امروز جمعه و در سومین و آخرین روز سفر خود از بیمارستان های اشرفی اصفهانی و 9 دی در شهرستان خمینی شهر بازدید کردند و در گفت و گو با مدیران، پزشکان و کارکنان این مراکز درمانی و همراهان آنها در جریان مشکلات و مسائلشان قرار گرفتند.
بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر دارای حدود یکصد و بیمارستان 9 دی منظریه این شهرستان ندارای 174 تخت است.
بیمارستان 9 دی منظریه خمینی شهر پس از 24 سال و با 10 میلیارد تومان هزینه، اسفند پارسال با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
همچنین اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از ساختمان بیمارستان در حال احداث ساعی خمینی شهر بازدید کردند.
این بیمارستان توسط خیران در حال ساخت است و 250 تخت بیمارستانی برای آن در نظر گرفته است.
شهرستان خمینی شهر با 320 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری غرب اصفهان در زمان حاضر حدود 270 تخت بیمارستانی دارد که برای رسیدن به حد استاندارد به حدود 500 تخت دیگر نیاز دارد.
اعضای کمیسیون بهداشت مجلس امروز با اعضای مجمع خیرین سلامت اصفهان نیز دیدار کردند و رییس این کمیسیون قول مساعد داد که با توجه به مشکلات و مسائل این مجمع، یک روز کامل با حضور مسوولان وزارت بهداشت برای بررسی این موارد جلسه ای تشکیل خواهد شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برنامه های امروز این کمیسیون اظهار داشت: امروز به دعوت نماینده خمینی شهر به این شهرستان سفر کردیم.
حیدرعلی عابدی افزود: در این سفر، مشکلات و مسائل بخش بهداشت و درمان شهرستان خمینی شهر منعکس شد.
وی اقدام های انجام شده برای احداث بیمارستان ساعی با کمک خیران و تجهیز بیمارستان 9 دی منظریه خمینی شهر را قابل تقدیر خواند و گفت: مسائل و مشکلات این مراکز با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بررسی شد و امید است هرچه زودتر این موارد برطرف شود.
وی به بازدید اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از دستاوردهای یک شرکت دانش بنیان در زمینه تجهیزات پزشکی مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشاره و اضافه کرد: این شرکت با تولید شتاب دهنده های الکترونیکی و اشتغال حدود 200 جوان نخبه، کار قابل تقدیر در عرصه فناوری های برتر انجام داده است.
عابدی خاطرنشان کرد: در این بازدید قول مساعد برای انعکاس توانمندی این شرکت به وزارت بهداشت داده شد.
این نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به استان های مختلف سفر می کنند، اضافه کرد: آنها این هفته در سفر به اصفهان با دعوت بنده از شرق اصفهان و با دعوت نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت از غرب استان و بخش های بهداشت و درمان آنها بازدید کردند.
وی شیوع سالک در شرق اصفهان را از معضلات بزرگ آن ذکر و تاکید کرد : رییس کمیسیون بهداشت و درمان برای رسیدگی فوری به این مساله در جلسه ای با مسوولان وزارت بهداشت قول مساعد داد.
به گزارش ایرنا، شماری از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به همراه معاون حقوقی وزارت بهداشت و نماینده مردم اصفهان در مجلس روز چهارشنبه در سفر به شرق اصفهان از شهرهای کوهپایه، نیک آباد و ورزنه و مراکز بهداشتی و درمانی آنها بازدید و با مردم و مسوولان از نزدیک گفت و گو کردند.
آنها همچنین روز 15 آذر همراه معاون درمان وزارت بهداشت برای بررسی امکانات درمانی مناطق کمتر برخوردار به شهرستان های غرب استان اصفهان سفر کردند.
اصفهان دارای حدود هفت هزار تخت بیمارستانی، 52 بیمارستان (37 دولتی و 15 خصوصی و خیریه)، حدود 500 پایگاه سلامت شهری، بیش از 520 باب خانه بهداشت روستایی و 80 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار