یک چهارم از کانون‌های آلوده به سالک استان در شرق قرار دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: یک چهارم از کانون‌های آلوده به سالک استان در شرق اصفهان قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: یک چهارم از کانون‌های آلوده به سالک استان در شرق اصفهان قرار دارد.

کمال حیدری در گفت و گو با مهر با اشاره به اینکه در سطح استان اصفهان تاکنون ۲۰۰ کانون آلوده به سالک شناسایی شده است، اظهار داشت: این در حالی است که در شرق اصفهان یک چهارم از کل کانون های آلوده به سالک یعنی ۵۰ کانون وجود دارد.

وی از مشارکت هفت نهاد در اجرای طرح مبارزه و کنترل سالک در سطح استان اصفهان خبر داد و بیان داشت: از یک دهه گذشته برنامه مبارزه و کنترل سالک را در سطح استان تعریف کردیم و در طی این مدت اقدامات سازنده‌ای صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: اجرای طرح مبارزه و کنترل سالک با مشارکت معاونت برنامه و بودجه استانداری، فرمانداری، بسیج سازندگی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست و محوریت دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با بیماری سالک در حالی صورت گرفته که در واقع مبارزه با یک پدیده اقلیمی و زیست محیطی است، افزود: مبارزه با ناقل و مخزن بیماری از یک طرف و بهسازی محیط و حفظ اصول بهداشت محیطی از طرف دیگر و همچنین توانمند شدن و آموزش‌های کافی و لازم محافظت فردی در راستای زندگی در این اقلیم همگی کمک میکند تا ما موفق به کنترل بیماری سالک شویم.

حیدری ادامه داد: در صورتی که هر قسمتی از این فرآیند ناقص اجرا و یا مورد غفلت قرار گیرد به طور قطع مداخلات صورت گرفته، تاثیر لازم را نخواهد گذاشت و امیدوارم دستگاههای مربوطه جدی‌تر پا به میدان بگذارند.

وی با تاکید بر این که از حدود ۱۱ سال پیش عزم جدی برای مبارزه با این بیماری و برنامه ریزی برای کنترل سالک انجام شده است، بیان داشت: هر چند وظیفه اصلی دانشگاه علوم پزشکی، آموزش جامعه برای چگونگی مبارزه و محافظت در برابر بیماری سالک است اما تشخیص و درمان آن از دیگر وظایف دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ذات بیماری سالک به گونه ای است که برای مبارزه با آن باید عملیات صحرایی برای کنترل و قطع ارتباط مخزن بیماری و ناقل آن انجام شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار