گلخانه های تیران و کرون سوخت جایگزین ندارد

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: نبود سوخت جایگزین برای گلخانه های این شهرستان در فصل زمستان به بخش کشاورزی خسارت وارد می کند.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: نبود سوخت جایگزین برای گلخانه های این شهرستان در فصل زمستان به بخش کشاورزی خسارت وارد می کند.

محسن حاج عابدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گرمایش گلخانه های با سوخت گاز تامین می شود که در صورت افت فشار و قطعی گاز، سوخت جایگزین برای آن ها پیش بینی نشده است.
وی بیان کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی، نفت و گازوئیل به گلخانه های متصل به شبکه گاز رسانی اختصاص نمی دهد و این موضوع باعث شده تا گلخانه داران فاقد سوخت جایگزین باشند.
مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان این که زمستان سرد و با افت شدید دمای هوا پیش بینی شده است، خاطرنشان ساخت: باید سوخت های نفتی برای تمامی گلخانه داران شهرستان پیش بینی شود.
وی یادآورشد: در صورت قطعی و یا افت فشار گاز به هر هکتار از گلخانه های تیران و کرون 10 میلیارد ریال خسارت وارد می شود که جبران آن برای کشاورزان سخت است.
حاج عابدی با بیان این که علاوه بر گلخانه ها مرغداری های شهرستان نیازمند سوخت مایع هستند، گفت : بخش کشاورزی و دامپروری منطقه در فصل زمستان 6 هزار لیتر سوخت مایع نیاز دارد.
تیران و کرون دارای 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 130 هکتار گلخانه دارد، این شهرستان رتبه اول گلخانه های صنعتی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.
شهرستان بیش از 72 هزار نفری تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار