منصوریان به دنبال خانه‌تکانی در ذوب‌آهن

علیرضا منصوریان قصد دارد در نقل و انتقالات نیم‌فصل با جذب چند بازیکن تیمش را ترمیم کند. تیمی که بر اساس استانداردهای این مربی بسته نشده و نیاز به تغییر و تحول در آن به‌شدت احساس می‌شود.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: علیرضا منصوریان قصد دارد در نقل و انتقالات نیم‌فصل با جذب چند بازیکن تیمش را ترمیم کند. تیمی که بر اساس استانداردهای این مربی بسته نشده و نیاز به تغییر و تحول در آن به‌شدت احساس می‌شود.

شرایط جدولی ذوبی‌ها هم گواهی است بر شرایط دشواری که پیش روی منصوریان قرار دارد. تیمی که در انتهای جدول دست‌وپا می‌زند و اگر در تک بازی باقی‌مانده تا نیم‌فصل هم نتیجه لازم را نگیرد دیگر واقعا باید نگران نماینده پرافتخار فوتبال اصفهان شد؛ اما نیم‌فصل دوم بدون شک برای ذوبی‌ها حکم مرگ وزندگی را خواهد داشت چراکه آن‌ها نه‌تنها باید از پایین جدول خودشان را جدا کنند بلکه نیاز به کسب نتایجی شایسته دارند تا اعاده حیثیت کنند. تیمی که فصل پیش با امیر قلعه‌نویی نایب‌قهرمان شد و در نیم‌فصل دوم عنوان بهترین تیم را به خودش اختصاص داد. ذوبی‌ها در نیم‌فصل لیگ پیش هم شرایط خوبی نداشتند اما شرایط آن‌ها با این فصل قابل‌مقایسه نبود. آن‌ها نیم‌فصل لیگ فصل گذشته را با کسب عنوان نهمی به پایان رساندند و تنها 19 امتیاز کسب کردند. این در حالی است که سبزپوشان اصفهانی در فصل جاری تنها 10 امتیاز کسب کرده‌اند و با فرض پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان به عدد امتیازی 13 خواهند رسید.

تغییر شرایط تاکتیکی

علیرضا منصوریان در سه دیداری که روی نیمکت ذوب‌آهن قرارگرفته است تیمش تنها یک تساوی به دست آورده و دو بازی دیگر حاصلی جز شکست ذوب‌آهن به ارمغان نیاورده است. نخستین تجربه منصوریان روی نیمکت ذوب‌آهن به بازی با پارس جنوبی در ورزشگاه فولادشهر بازمی‌گردد که با برتری یک‌بر صفر میهمان به پایان رسید. در دومین بازی ذوبی‌ها به مصاف فولاد خوزستان رفتند و توانستند از این حریف اهوازی یک امتیاز به دست آوردند. سبزپوشان اصفهانی در سومین دیدار با هدایت منصوریان مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی قرار گرفتند که این دیدار هم با شکست یک‌بر صفر نماینده اصفهان همراه شد. این نتایج ضعیف موجب شده تا برخی تغییر سرمربی ذوب‌آهن را کار اشتباهی قلمداد کنند و آن را یک نوع بازگشت به عقب برای باشگاه بدانند. این ذهنیت درصورتی‌که نتایج ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم تغییری نکند به‌شدت قوت خواهد گرفت. البته ظاهرا سرمربی سبزپوشان اصفهانی قصد دارد در نیم‌فصل دوم با ایجاد تغییرات تاکتیکی حال و هوای تیمش را کاملا دگرگون کند و به‌صراحت از این موضوع سخن می‌گوید: «نخستین چیزی که در تیم ما مهم است این‌که شرایط تاکتیکی تغییر کند. این تیم شرایط خوبی نداشته و شروع خوبی هم نداشته و به‌مرور در حال تغییر شکل هستیم.» منصوریان همچنین در نیم‌فصل برنامه ویژه‌ای برای تغییر شرایط فیزیکی بازیکنان در نظر گرفته و احتمالا با برپایی یک اردو سعی خواهد کرد برنامه‌هایش را اجرایی کند. «در تعطیلات لیگ باید شرایط فیزیکی را درست کنیم چون در لیگ ایران مهم‌ترین عامل فیزیک بازیکنان است.»

چند بازیکن استقلال در تیررس منصوریان

علیرضا منصوریان یک استقلالی دو آتشه است و در این موضوع شکی وجود ندارد. بر این اساس چندان غیرمنطقی نخواهد بود او برای جذب بازیکن نیم‌نگاهی به باشگاه استقلال داشته باشد. برخی شایعه‌ها حکایت از آن داشت که منصوریان امیدوار است سید حسین حسینی دروازه‌بان ملی‌پوش استقلال را به خدمت بگیرد البته به‌شرط آن‌که رشید مظاهری راهی پرسپولیس شود؛ اما ظاهرا این جابجایی بیشتر از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای نبوده چراکه سعید آذری تأکید کرده مظاهری تا پایان فصل در ذوب‌آهن خواهد ماند و جایی نمی‌رود. جابر انصاری، میلاد زکی پور و محمد دانشگر دیگر نفراتی به شمار می‌روند که احتمال حضور آن‌ها در لیست خروجی شفر وجود دارد. شاید منصوریان هم جز این بازیکنان را در دستور کار قرار داده باشد تا بتواند تیمش را ترمیم کند.

این روزها شایعه بازگشت مرتضی تبریزی به ذوب‌آهن هرروز بیش‌تر به گوش می‌رسد هرچند همه‌چیز در حد همان گمانه‌زنی‌های رسانه است. بدون شک منصوریان از بازگشت تبریزی به تیمش استقبال خواهد کرد چراکه مشکل اساسی ذوب‌آهن در شرایط فعلی نداشتن یک مهاجم همه‌فن‌حریف است. ذوبی‌ها پس از این‌که تبریزی را به استقلالی‌ها داند با خلا بزرگی در خط حمله خودشان روبرو شدند که تاکنون هم این کمبود برطرف نشده است. البته احتمال بازگشت تبریزی به ذوب‌آهن چندان به واقعیت نزدیک نیست چراکه استقلالی‌ها هزینه‌ای سنگینی برای این جابجایی پرداختند و بعید است راضی به جدایی تبریزی شوند. بااین‌وجود منصوریان باید به دنبال جذب یک نوک حمله گلزن باشد تا تیمش در خط حمله برش لازم را پیدا کند. مهاجمی که از اندک فرصت‌های گلزنی بهره ببرد و تلاش هم‌تیمی‌هایش را باهدف گیری دقیق به ثمر برساند. در حال حاضر ادی هرناندز و رضا حبیب زاده انجام چنین مأموریتی را بر عهده‌دارند که توفیقی در این راه به دست نیاورده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار