راهی به جز ورود سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال نداریم

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشگیری باید در رأس فعالیت‌ها قرار گیرد، گفت: در این خصوص نگاه ما نباید صرفاً امنیتی باشد، بلکه باید با دیدگاه اقتصادی و همدلی و هم‌زبانی، اجرای امور تسریع شود.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشگیری باید در رأس فعالیت‌ها قرار گیرد، گفت: در این خصوص نگاه ما نباید صرفاً امنیتی باشد، بلکه باید با دیدگاه اقتصادی و همدلی و هم‌زبانی، اجرای امور تسریع شود.
به گزارش ایسنا، عباس رضایی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: موضوع پیشگیری در مسائل و مشکلات اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و باید در موضوع قاچاق کالا و ارز نیز موردتوجه جدی و در رأس فعالیت‌ها قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان همواره به روز و براساس نیازهای جامعه اقدام می‌کنند، افزود: مدیران و مسئولان باید نسبت به تأمین نیازهای روز جامعه تدبیر لازم را داشته باشند.
استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه این کمیسیون وظیفه هماهنگی و نظارت را بر عهده دارد، تصریح کرد: نباید در این جلسات تنها به ارائه آمار و گزارش عملکرد اکتفا کرد و باید با بیان مشکلات و انتظارات دستگاه‌ها، هماهنگی لازم در خصوص تسریع روند فعالیت‌ها صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز نگاه ما نباید صرفاً امنیتی باشد، بلکه باید با دیدگاه اقتصادی انتظارات دستگاه‌ها عنوان شود و وظیفه داریم با همدلی و هم‌زبانی اجرای امور سرعت گیرد.
رضایی با بیان اینکه برخورد امنیتی با فعالان اقتصادی ممکن است در برخی موارد عدم امنیت روحی و روانی را ایجاد کند، اظهار کرد: باید تا جایی که مسئولیت اعضا اجازه می‌دهد در بحث عرضه و تقاضا امنیت روحی، روانی و اقتصادی را ایجاد کنیم و اصفهان را به استانی سرمایه‌گریز تبدیل نکنیم.
وی با تأکید بر اینکه در ارائه آمار باید دقت و تدبیر لازم صورت گیرد، افزود: اگر بخواهیم مشکل آسیب‌های اجتماعی، طلاق و ... را رفع کنیم راهی جز ورود سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال نداریم و باید حمایت لازم از این افراد صورت گیرد.
استاندار اصفهان به اجرای طرح رجیستری تلفن همراه اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از طرح‌هایی است که اگر با هماهنگی کامل پیش رود، می‌تواند موفق باشد.
وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که هنوز سامانه‌های ارتباطی آن‌ها کامل نیست سریعاً باید اقدام کنند، افزود: امروزه یکی از نمودهای پیشرفت کشورها گسترش پهنای باند، فضای مجازی و سامانه‌های ارتباطی است و دستگاه‌ها باید در این زمینه همت لازم را داشته باشند و از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.
رضایی همچنین از اعضای کمیسیون خواست تا سه هفته آینده نسبت به احصاء موانع اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام کنند تا با جمع‌بندی و ارائه پیشنهادات لازم به مراجع بالاتر نسبت به رفع این موانع اقدام شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار