وضعیت روستاها به برکت انقلاب بهتر شده است

رئیس شورای روستای پوده دهاقان گفت: وضعیت روستاها به برکت انقلاب بهتر شده اما در حال حاضر به سبب خشکسالی مردم روستاها که مشغول کشاورزی هستند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس شورای روستای پوده دهاقان گفت: وضعیت روستاها به برکت انقلاب بهتر شده اما در حال حاضر به سبب خشکسالی مردم روستاها که مشغول کشاورزی هستند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

احمدرضا یزدان‌بخش امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: شورای بخش شهرستان دهاقان تا کنون بیش از 25 جلسه کاری داشته و بیش از 100 مصوبه ارائه داده است.

عضو شورای شهرستان دهاقان با بیان اینکه در این منطقه برای مهاجرت راهکار نداریم، افزود: زرق و برق شهرها، مشکلات خشکسالی و فشارهای اقتصادی و بیکاری سبب مهاجرت روستائیان به شهرها شده و هم‌چنان ادامه دارد و ما نتوانسته‌ایم راهکار و چاره‌ای بیدیشیم و مانع این کار شویم.

وی تقاضای تعامل و نظرخواهی از شوراها را داشت و اذعان کرد: از مسؤولان تقاضامندیم که به منزلت شوراها و روستائیان اهمیت بیشتری دهند و تعامل بیشتری داشته باشند و شوراها را از تصمیمات خود مطلع کنند و در جلسات حضور داشته باشند تا هم از شوراها نظرخواهی از مشکلات مطلع شوند.

یزدان‌بخش عنوان کرد: وضعیت روستاها به برکت انقلاب بهتر شده اما در حال حاضر به سبب خشکسالی موجود در شهرستان دهاقان و تورم حدود 60 درصد از مردم روستاها که مشغول کشاورزی هستند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و با یارانه زندگی خود را سپری می‌کنند.

رئیس شورای روستای پوده دهاقان تصریح کرد: روستاهای دهاقان با مشکل حمل و نقل مواجه هستند زیرا ماشین‌ها از رده خارج هستند و سیستم امنیتی ندارد.

حمل و نقل نالان در روستاها

وی از حمل و نقل نالان و ناامن روستاها خبر داد و عنوان کرد: وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مینی‌بوس‌های روستایی علی‌رغم فرسودگی 50 نفر را سوار می‌کند و نالان نالان حرکت می‌کند و در بین راه دانش‌آموزان را هم سوار می‌کند در صورتی‌ که هیچ امنیت و کیفیتی وجود ندارد و به رسیدگی شدید نیاز دارد.

یزدان‌بخش وثیقه را مشکل تسهیلات روستایی دانست و گفت: برای روستائیان تسهیلات روستایی در نظر گرفته شده اما مشکل وثیقه داریم زیرا روستائیان وثیقه ندارند، سند و چندین ضامن هم مشکل دیگر این تسهیلات است.

رئیس شورای روستای پوده دهاقان اعلام کرد: در روستاهای شهرستان دهاقان با مشکل کم آبی مواجه بودیم و با استفاده از تانکر تامین شدیم و امیدواریم در سال آینده مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در بحث آب شرب خانگی برای ما روستائیان آب شرب خانگی با بهای 2 را در نظر گرفته‌اند آیا در شهر و استان آب شرب خانگی با بهای 2 در نظر گرفته شده است، در شهر برای 5 واحد مسکونی و تجاری بهای آب یکسان است و فقط در روستاها این‌گونه است.

یزدان‌بخش ضمن اشاره به پیرزنی که توان باز کردن درب منزل را ندارد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها در هنگام بازدید و بررسی‌ها برای پیرزن عصا به دستی که نمی‌تواند در را باز کند و با استفاده از یارانه زندگی می‌کند سکونت او را قبول ندارند و این یکی از مشکلات روستائیان قلمداد می‌شود.

رئیس شورای روستای پوده دهاقان عنوان کرد: در بحث بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر عده‌ای باز نشسته شدند و برخی هنوز مشکل دارند.

وی ضمن سوالی مبنی بر اینکه مدیری که 12 ساعت کلاس می‌رود چگونه مدرسه را اداره می‌کند؟ تصریح کرد: چند پایه شدن کلاس‌ها علت مهمی در بحث مهاجرت بوده هم‌چنین مدیران متوسطه اول و دوم به سبب کمبود نیرو 12 ساعت کلاس می‌روند، اما مدیری که 12 ساعت کلاس می‌رود چگونه مدرسه را اداره می‌کند؟ کیفیت آموزش کجا می‌رود؟

یزدان‌بخش با بیان اینکه اگر این امکانات به ما روستائیان تعلق نمی‌گیرد ما هم به شهرها می‌آییم، افزود: شهرک‌های صنعتی بیشترین نیروهای خود را از بیرون و غیر بومی انتخاب می‌کند و به همین سبب در شهرستان دهاقان بیکاری زیاد است.

وی عنوان کرد: در بحث بهداشت و درمان به خدمات بیشتری احساس نیاز می‌شود اما به ما می‌گویند جمعیت شما کم است و این امکانات به شما تعلق نمی‌گیرد پس اگر این امکانات به ما روستائیان تعلق نمی‌گیرد ما هم به شهرها می‌آییم و مهاجرت می‌کنیم.

رئیس شورای روستای پوده دهاقان همچنین عنوان کرد: تفکیک زمین‌های روستایی و کشاورزی ضروری بوده زیرا زمین‌های کشاورزی به وسط روستا افتاده، باید کمک شود تا مشکل مسکن روستاها و تفکیک آن رفع شود و عوارض تفکیک هم کمتر شود.

وی با بیان اینکه عدم تعامل از طرف کیست؟ مطرح کرد: خواهشمندیم که مصوبات شوراها را بخشدار قبول کند و تعامل بیشتر شود.

یزدان‌بخش در پایان گفت: مشکل جابه جایی شبکه برق مشکل دیگری بوده زیرا برای جابه جایی بخشدار می‌گوید این کار با اداره برق بوده و اداره برق می‌گوید ما بودجه نداریم و روند کار سخت و طولانی می‌شود، این مشکل و عدم تعامل از طرف کیست؟

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار