استفاده از کتابهای کمک آموزشی در ابتدایی ممنوع است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: هر گونه استفاده از کتاب های کمک درسی و آموزشی و برگزاری آزمون های تستی در مدارس ابتدایی استان ممنوع است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: هر گونه استفاده از کتاب های کمک درسی و آموزشی و برگزاری آزمون های تستی در مدارس ابتدایی استان ممنوع است.
شهین جوانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بنا به تاکیدات مکرر وزیر آموزش و پرورش و سند راهبردی تحول بنیادین آموزش و پرورش، استفاده از هر گونه کتاب علاوه بر کتاب های درسی ممنوع است.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه آزمون های تستی و پیشرفته تداخل و موانعی را در مسیر اهداف کیفی آموزش و پرورش ایجاد می کند برگزاری این آزمون ها هم در مدارس ابتدایی ممنوعیت دارد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: دوره ابتدایی بهترین زمان برای پرورش، شکوفایی و تقویت مهارت و خلاقیت در بین دانش آموزان است.
وی تاکید کرد: بر این اساس در قالب بخشنامه هایی به ادارات نواحی و مناطق استان اعلام شده است که همه مدارس دولتی و غیردولتی باید تابع دستورالعمل ممنوعیت استفاده از کتابهای درسی و آزمون های تستی در مدارس ابتدایی باشند.
جوانی یادآور شد: برگزاری آزمون های تستی برای آمادگی دانش آموزان در کنکور در سال های ابتدایی از سویی موجب وارد شدن آسیب های جدی به ذهن و روح دانش آموزان و تاثیرات نامطلوب بر سیستم آموزشی می شود.
وی با اشاره به اینکه ادبیات اهداف و ادبیات در دوران ابتدایی باید منجر به قدرت خلاقیت و شکوفایی ذهنی دانش آموزان شود، گفت: این مهم در سند تحول بنیادین با روشهای ارزشیابی توصیفی و فارغ از نمره دنبال می شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت استان افزود : ارتقای سطح درک مطلب، تلفیق و استنباط، توانمندی نیروی انسانی بخصوص ارتقای مدیریت آموزشگاهی از برنامه‌ های مهم و اولویت‌ های کار آموزش و پرورش استان است، تا شرایط لازم فیزیولوژی و جسمی برای دانش ‌آموزان آماده شود.
وی تاکید کرد یادگیری مغز محور باید الگوی کار علمی قرار گیرد و استرس و اضطراب از محیط مدرسه دور شود و ساماندهی آموزشی به روش‌ های بازی، قصه، شعر، همنوایی و سرود که برای بچه‌ ها لذت‌ بخش است انجام گیرد.
جوانی ادامه داد: در یادگیری مغزمحور دانش‌ آموزان نیاز به اکسیژن کافی، خواب و خوراک و مهر و محبت کافی دارند که انجام آن‌ ها به دست والدین است، تجربه ثابت کرده است که افرادی می ‌توانند موفق باشند که هوش هیجانی بالایی دارند و 70 درصد این هوش به دست والدین ظهور می یابد.
وی تصریح کرد: با ایجاد محیط یادگیرنده با محوریت فعالیت ‌های یادگیری در راستای سیاست مدرسه محوری و با تأکید بر اصل رقابت زدایی و تفاوت‌ های فردی و رعایت کرامت انسانی بیش از گذشته صداقت، راستی، اخلاق‌ مداری، صبوری، گوش دادن، درست صحبت کردن و بسیاری از واژه‌ های زبانی شکوهمند که ما را به هم پیوند می‌ دهد در مدارس جاری خواهند شد.
جوانی یادآور شد : والدین، فرصت‌ های موجود و نهادهای مربوط به مدارس به نیل به این اهداف یاری‌رسان هستند تا فضای مدارس فضای تعامل، گفت‌وگو و بحث باشد و فرزندان را به زندگی شایسته فردی اجتماعی سوق دهد.
هم اکنون 850 هزار دانش‌ آموز در بیش از پنج هزار مدرسه در استان اصفهان مشغول به فراگیری تحصیل هستند که از این تعداد 470 هزار دانش آموز ابتدایی در 21 هزار و 73 مدرسه هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار