سهم خودروهای تک‌سرنشین اصفهان همچنان 70 درصد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان این که 70 درصد خودروهای شهر اصفهان تک‌سرنشین هستند، گفت: روزانه 900 هزار خودرو در سطح شهر اصفهان تردد می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان این که 70 درصد خودروهای شهر اصفهان تک‌سرنشین هستند، گفت: روزانه 900 هزار خودرو در سطح شهر اصفهان تردد می‌کنند.

به گزارش فارس، علیرضا صلواتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این روزها همه ما با معضل آلودگی هوا درگیر هستیم و این قصه پرغصه‌ایست که مردم را دچار چالش کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از نواختن زنگ شهر به مناسبت روز حمل و نقل خبر داد و افزود: 15 ایستگاه دوچرخه با شیوه جدید در شهر اصفهان افتتاح خواهند شد و 5 ایستگاه مکانیزه هوشمند دوچرخه نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که ایستگاه‌های دوچرخه شهر اصفهان به 50 ایستگاه خواهد رسید.

وی از رونمایی از طرح توزین چمدانی خبر داد و گفت: طرح دیده‌بان آلودگی هوا برای برخورد با هنجارشکنی‌های حمل و نقل و ترافیک شهری اجرا می‌شود؛ همچنین از 637 دوربین نظارت تصویری تجهیزات هوشمند ترافیکی بهره‌برداری خواهد شد.

صلواتی خاطرنشان کرد: علی‌رغم کیفیت پایین خط‌کشی عابر پیاده چهارراه‌ها، بالای 85 درصد رانندگان اصفهانی پشت خط عابر پیاده توقف می‌کنند.

ورود 30 اتوبوس بازسازی‌شده به ناوگان اتوبوسرانی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از آغاز عملیات عمرانی خط دو قطار شهری خبر داد و اذعان داشت: ورود 30 دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده به ناوگان اتوبوسرانی شهری، رونمایی از نرم‌افزار موقعیت‌یابی اتوبوس، برگزاری جشن راننده حرفه‌ای و اجرای طرح بفرمایید موتور برقی با عنوان «چشم شهر روشن» تا پایان دی ماه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به طرح سفرهای فیروزه‌ای تصریح کرد: تقدیر از رانندگان نمونه تاکسی، ارائه بسته حمایتی ویژه تاکسیرانان و تکریم از تاکسیرانان از جمله اقداماتی است که در قالب این طرح اجرا خواهد شد.

صلواتی یادآور شد: به مناسبت 26 آذرماه، اصول ترافیک شهری به 30 هزار دانش‌آموز در بیش از 100 مدرسه شهر اصفهان آموزش داده می‌شود.

نباید در خصوص دوچرخه‌سواری بانوان حساسیت ایجاد کرد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان این که شکایات مربوط به پارکینگ‌های شهری اصفهان به زیر یک درصد رسیده است، تأکید کرد: درصدد اضافه کردن کارواش در کلیه پارکینگ‌های شهر اصفهان هستیم تا در مدت زمان غیاب رانندگان، خودروی آنان شست‌وشو داده شود.

وی با بیان این که نباید درخصوص دوچرخه‌سواری بانوان حساسیت ایجاد کرد، بیان داشت: کسانی که علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری هستند باید بتوانند از این امکان بهره‌مند شوند.

صلواتی با بیان این که سعی می‌کنیم تحریم تأثیری بر پروژه‌ها نگذارد، تأکید کرد: 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خطوط اتوبوس تندرو تا پایان سال برای نوسازی و توسعه خطوط تندروی شهر اصفهان توزیع خواهد شد.

تردد 200 هزار خودروی فاقد معاینه فنی در اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان این که خط دو قطار شهری اصفهان در سال 1402 به بهره‌برداری می‌رسد، ابراز داشت: برای ساکنان طرح محدوده ترافیک شهری اصفهان تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که 200 هزار خودروی فاقد معاینه فنی در سطح شهر اصفهان تردد می‌کنند، اضافه کرد: دو عامل آلایندگی و ترمز بیشترین عوامل مردودی خودروها در مراکز معاینه فنی است.

صلواتی با بیان این که درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی به خزانه دولت واریز می‌شود، گفت: براساس قانون 42 درصد از کل سهم جرایم راهنمایی و رانندگی باید به شهرداری پرداخت شود اما تاکنون تنها یک درصد از آن معادل 500 میلیون تومان به شهرداری اصفهان پرداخته شده است.

سهم خودروهای تک‌سرنشین همچنان 70 درصد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: از جمله ایرادات طرح زوج و فرد این بود که شهروندان را به استفاده از خودروی دوم و موتورسیکلت ترغیب می‌کرد که در طرح جدید با در نظر گرفتن این ایرادات طرح اجرایی می‌شود.

وی با بیان این که مصرف روزانه بنزین در شهر اصفهان بالای دو میلیون لیتر است، متذکر شد: سهمیه‌بندی بنزین تأثیر به‌سزایی در کاهش ترافیک شهر اصفهان خواهد داشت.

صلواتی در پایان با بیان این که 70 درصد خودروهای شهر اصفهان تک‌سرنشین هستند، افزود: روزانه 900 هزار خودرو در سطح شهر اصفهان تردد می‌کنند؛ 100 اتوبوس آلاینده از سطح شهر اصفهان حذف شده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار