باید نسبت به تخلفات جامعه برخورد عملی شود

امام جمعه گلپایگان گفت: اگر به دنبال اجرای فرجام خوب در جامعه هستیم باید امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت زکات در جامعه فرهنگ سازی شود.

امام جمعه گلپایگان گفت: اگر به دنبال اجرای فرجام خوب در جامعه هستیم باید امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت زکات در جامعه فرهنگ سازی شود.
به گزارش ایمنا، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اظهار کرد: امر به مهروف و نهی از منکر از مهم‌ترین فرایض دینی است، اگر احیا نشود جامعه دچار هرج و مرج می‌شود.
وی با بیان اینکه براساس فتوای فقهای دین امر به معروف و نهی از منکر مانند جهاد در راه خدا است، گفت: احیای امر به معروف و نهی باید در بین مردم تأثیرگذار باشد.
امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: تأثیر گذاری امر به معروف و نهی از منکر به شالوله‌ و پایه‌های مذهبی و دینی و اعتقادی افراد بازمی‎گردد، اگر انسان‌ها پایه‌ دینی قوی داشته باشند در برابر طوفان‌ زندگی دچار لغزش نخواهند شد، البته این امکان وجود دارد که تأثیرگذاری در افراد جامعه متفاوت باشد.
وی افزود: اسلام افراد جامعه را به سرنشینان یک کشتی تشبیه کرده است که باید نسبت به یکدیگر مراقبت و محافظت کنند، جامعه متعلق به تمام مردم است و هیچ کس نباید اجازه بدهد که حتی از سوی یک نفر به جامعه آسیبی وارد شود.
کرامتی خاطرنشان کرد: نگاه اسلام به جامعه یک نگاه منطقی است، نباید نسبت به سرنوشت جامعه بی‌تفاوت باشیم، تمام افراد براساس وظیفه شرعی باید امر باید به معروف و نهی از منکر کنند.
امام جمعه گلپایگان تأکید کرد: اگر فردی از صمیم قلب اشتیاق به امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشد در عمل انگیزه‌ای برای احیای این فریضه الهی ندارد.
وی با بیان این‌که وظیفه ستاد اقامه نماز فراهم کردن بستر اقامه نماز و فرهنگ معنوی در جامعه است، تصریح کرد: باید نسبت به تخلفات جامعه برخورد عملی شود، اگر به دنبال اجرای فرجام خوب در جامعه هستیم باید امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت زکات در جامعه فرهنگ سازی شود.
کرامتی عنوان کرد: سرزنش جریان‌های سیاسی که اعتقادات محکم و راسخی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر ندارند در روحیه عامران امر به معروف و نهی از منکر نباید تأثیر داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار