معرفی نامزد‌های بخش کتاب‌های برگزیده

نامزد‌های بخش کتاب‌های برگزیده نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان معرفی شدند.

نامزد‌های بخش کتاب‌های برگزیده نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان معرفی شدند.
به گزارش صداوسیما ؛ دبیر این جشنواره فرهنگی گفت: هیات داوران این بخش از بین آثار منتشر شده از سال 90تا96 و آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره با موضوع و محوریت «آب» 200 اثر را برای مرحله نیمه نهایی انتخاب کردند.
اکبر رضوانیان افزود: آثار آبچال به نویسندگی گریم بیس و ترجمه فواد نظری، اتوبوس و دریا به نویسندگی محمدرضا شمس، پسران آفتاب به نویسندگی جمال‌الدین اکرمی، داستان قنات به نویسندگی محمدرضا افضلی، سفر به خیر قطره کوچولو به نویسندگی آن کروزا و ترجمه رکسانا سپهر و قایق شماره پنج به نویسندگی اعظم مهدوی در بین نامزد های دریافت جایزه این بخش حضور دارند.
وی گفت: همچنین قصه‌های تالاب به نویسندگی محمدرضا مرزوقی، کمبود آب به نویسندگی شارون دالگلیش و ترجمه کورورش ریاضی، کوزه‌ای که تنها بود به نویسندگی طاهره ایبد،نجات آب به نویسندگی فریبا همتیان، بهرام معلمی، محمود امانی طهرانی و یک پیاده روی طولانی تا آب به نویسندگی لیندا سو پارک و ترجمه پونه افتخاری یکتا از دیگر آثار نامزد دریافت جایزه در بخش کتاب های برگزیده این جشنواره هستند.
اکبر رضوانیان، تاکید به شرایط زیست محیطی کشور، در نظر گرفتن ارزش‌های ادبی و علمی، تازگی موضوع و پرداخت و توجه به فرهنگ آب در کنار نگاه محیط زیستی را از ملاک های داوری آثار عنوان کرد و افزود: در آخرین روز این جشنواره سه اثر از این آثار به عنوان اثر برگزیده انتخاب و معرفی خواهند شد.
نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان فردا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می شود و تا 25 آذر ادامه دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار