کاهش 10 تا 30 درصدی نرخ میوه نسبت به هفته گذشته

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به توقف صادرات برخی صیفی‌جات، هندوانه و انار در آستانه شب یلدا، گفت: با تدابیر صورت گرفته خوشبختانه نرخ میوه بین 10 تا 30 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به توقف صادرات برخی صیفی‌جات، هندوانه و انار در آستانه شب یلدا، گفت: با تدابیر صورت گرفته خوشبختانه نرخ میوه بین 10 تا 30 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.
ناصر اطرج در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت بازار میوه در آستانه شب یلدا، اظهار کرد: در برخی ایام همچون نوروز و شب یلدا مصرف میوه خودبه‌خود افزایش می‌یابد که برای تعادل عرضه و تقاضا، ناگزیر به بالا بردن قیمت‌ها هستیم.
وی افزود: البته امسال قیمت میوه به دلیل شرایط کم‌آبی و کمبود تولید و همچنین مخارج و هزینه‌های برداشت، بسته‌بندی، حمل‌ونقل و ... نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، از سوی دیگر رونق صادرات موجب کمبود بار و گرانی محصول در بازار شد.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته قیمت میوه و صیفی‌جات روندی صعودی داشت، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و در اقدامی به موقع دستور توقف صادرات برخی اقلام میوه و صیفی‌جات از سوی مسئولان ذی‌ربط صادر شد که این تصمیم موجب متعادل شدن نرخ میوه طی هفته گذشته شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات محصولاتی همچون بادمجان، گوجه، خیار، هندوانه و انار متوقف شده است، تأکید کرد: با توقف صادرات، قیمت این محصولات از هفته گذشته تاکنون بین 30 و 50 درصد کاهش یافته است.
اطرج افزود: اگر جلو صادرات بادمجان گرفته نمی‌شود حتی نرخ آن به بالای هشت هزار تومان می‌رسید، از سوی دیگر با توقف صادرات قیمت خیار بین 10 تا 30 درصد و گوجه بین 50 تا 60 درصد نسبت به هفته گذشته ارزان‌تر شده است.
وی همچنین در خصوص هندوانه و انار شب یلدا، گفت: خوشبختانه با توقف صادرات در تأمین هندوانه و انار شب یلدا کمبودی نداریم و قیمت هر کیلو هندوانه از 3200 تومان از هفته گذشته اکنون به کمتر از 2200 رسیده است، همچنین قیمت انار بین 3000 تا 5000 تومان است و پنج درصد انار ممتاز موجود در میدان میوه و تره‌بار اصفهان حدود 7000 تومان نرخ‌گذاری شده است.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با تأکید براینکه در شب یلدا مشکلی برای تأمین انواع مرکبات نداریم، افزود: در حال حاضر قیمت پرتقال تامسون شمال بین 1200 تا 2500 تومان و تامسون جنوب بین 2000 تا 4500 تومان است.
وی ادامه داد: افزایش قیمت سیب‌درختی نیز به دلیل تولید پایین آن در سال جاری و نگهداری بخشی از آن در سردخانه‌ها برای شب عید است.
اطرج با بیان اینکه با تدابیر صورت گرفته خوشبختانه نرخ میوه بین 10 تا 30 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته و برای شب یلدا کمبودی نداریم، گفت: در حال حاضر برای تأمین آناناس شب یلدا مشکلی نداریم، اما نارگیل به دلیل عدم واردات آن هنوز در بازار موجود نیست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار