سپاهان در اهواز به دنبال قهرمانی نیم‌فصل

تیم فوتبال سپاهان امروز این فرصت را دارد تا با شکست استقلال خوزستان عنوان قهرمانی نیم‌فصل را تصاحب کند. زردپوشان اصفهانی که با 30 امتیاز بر جایگاه دوم جدول تکیه زده‌اند درصورتی‌که از سد حریف آبی‌پوش اهوازی عبور کنند به عدد امتیازی 33 خواهند رسید و عنوان نمادین قهرمانی نیم‌فصل را به دست خواهند آورد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: تیم فوتبال سپاهان امروز این فرصت را دارد تا با شکست استقلال خوزستان عنوان قهرمانی نیم‌فصل را تصاحب کند. زردپوشان اصفهانی که با 30 امتیاز بر جایگاه دوم جدول تکیه زده‌اند درصورتی‌که از سد حریف آبی‌پوش اهوازی عبور کنند به عدد امتیازی 33 خواهند رسید و عنوان نمادین قهرمانی نیم‌فصل را به دست خواهند آورد.

سپاهانی‌ها که در فصل جاری با پرافتخارترین سرمربی لیگ یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی به شمار می‌روند در بازی امروز هم به دنبال شکست تیم قعرنشین جدول خواهند بود تا با یک کارنامه عالی نیمه نخست لیگ را به پایان برسانند. این شرایط حساسیت بازی با حریف را دوچندان می‌کند بویژه آن‌که طلایی پوشان اصفهانی باید در ورزشگاه غدیر اهواز با حریف مصاف دهند. زرد پوشان اصفهانی همچنین این فرصت رادارند که با قهرمانی نیم‌فصل به استقبال تعطیلت لیگ بروند.

شهباززاده باید جور کی‌روش را بکشد

سپاهانی‌ها در بازی امروز بهترین گلزن خودشان را در اختیار نخواهند داشت. کی روش استنلی که این فصل با 9 گل زده عنوان بهترین گلزن لیگ برتر را در اختیار دارد به دلیل دریافت کارت زرد در بازی با پرسپولیس دیدار پایانی تیمش را از دست داد و احتمالا امیر قلعه‌نویی از سجاد شهباز زاده به‌جای کی روش استفاده خواهد کرد. شهباز زاده که در بیشتر بازی‌های به‌عنوان مهاجم دوم وارد میدان شده باید جای خالی کی روش را پر کند و فرصت‌های گلزنی که هم‌تیمی‌هایش فراهم می‌کنند را به گل تبدیل کرده تا طلایی پوشان اصفهان با دست‌پر از اهواز راهی اصفهان شوند.

تاریخچه بازی‌های دو تیم

این دو تیم در تاریخ لیگ برتر فوتبال 10 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که حاصل آن شش پیروزی برای سپاهان بوده است و سه بازی نیز به‌تساوی انجامیده است، استقلال خوزستان نیز تنها یک پیروزی برابر سپاهان را در کارنامه دارد. فصل گذشته بازی رفت دو تیم در هفته چهاردهم و در ورزشگاه نقش‌جهان‌ که با حواشی بسیاری نیز همراه بود، به‌تساوی یک‌بریک انجامید، در بازی برگشت در اهواز نیز این استقلال خوزستان بود که با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید.

قرصت ویژه برای ثبت یک رکورد تاریخی

سپاهانی‌ها در بازی امروز این فرصت رادارند تا بدون شکست نیم‌فصل را به پایان برسانند. طلایی پوشان اصفهانی تا پیش از بازی با استقلال خوزستان هیچ شکستی را متحمل نشده‌اند و اگر بتوانند در بازی حریف اهوازی هم به این روند شکست‌ناپذیری ادامه دهند رکورد شگفت‌انگیزی از خود به‌جای خواهند گذاشت. 15 دیدار بدون شکست در یک نیم‌فصل لیگ برتر بدون سابقه است و بازی امروز می‌تواند زمینه را برای ثبت یک رکورد تاریخی فراهم کند. رکوردی که با قهرمانی نیم‌فصل نیز همراه خواهد شد.

دفاع ضعیف استقلال خوزستان

تیم فوتبال استقلال خوزستان در 14 دیدار گذشته 20 گل دریافت کرده تا پس از سپیدرود رشت عنوان دومین خط دفاعی ضعیف را به خودش اختصاص دهد. این ضعف شدید به خط حمله سپاهانی‌ها این فرصت را می‌دهد تا با حملات پرتعداد دروازه میزبان را آماج جملات خودشان قرار دهند و به گل برسند.

وحید خشتان غایب بزرگ میزبان

تیم فوتبال استقلال خوزستان در بازی امروز نمی‌تواند از وحید خشتان استفاده کند. این بازیکن که با شش گل زده بهترین گلزن تیمش هم محسوب می‌شود به دلیل محرومیت بازی با سپاهان را ازدست‌داده است و باید از روی سکوها نظاره‌گر جدال هم‌تیمی‌هایش باشد. غیبت این بازیکن امتیازی برای خط دفاعی سپاهان به‌حساب می‌آید چراکه آن‌ها با خیال آسوده‌تر بازی خواهند کرد و نگران سرعت این بازیکن ریزنقش و تکنیکی نخواهند بود.

استقلال خوزستان کاندیدای نخست سقوط

تیم فوتبال استقلال خوزستان حریف امروز سپاهانی‌ها در این فصل شرایط بسیار بدی را تجربه می‌کند. آبی‌پوشان خوزستانی که پس از قهرمانی در لیگ پانزدهم شدند در دو فصل گذشته نتوانستند در قامت مدعی قهرمانی طاهر شوند و به دو عنوان هفتمی و دوازدهمی در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم بسنده کردند؛ اما در لیگ فصل جاری اوضاع برای این تیم اهوازی به‌شدت اسفناک شده است. آن‌ها که در این فصل حال روز خوشی نداشتند با حکم فیفا شش امتیاز هم از دست دادند تا اندک شانس‌هایشان برای ماندن در لیگ برتر هم به یاس تبدیل شود. آن‌ها با این کسر امتیاز به قعر جدول چسبیدند و حتی اگر موفق به شکست سپاهان نشوند هم نیم‌فصل برای استقلال خوزستان با عنوان شانزدهمی جدول به پایان خواهد رسید. آبی‌پوشان اهوازی در هفت مسابقه قبلی خود در لیگ برتر رنگ برد را ندیده است و برای کسب سه امتیاز این دیدار خانگی پا به این بازی می‌گذارند. شاگردان کریم بوستانی دردودیدار پیروز شده‌اند که هر دو دیدار نیز خانگی بوده و از این نظر امیدوار هستند به سومین برد خود در این فصل دست پیدا کنند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار