مشاوره قبل ازدواج باید در جامعه فرهنگ سازی شود

رئیس کارگروه فرهنگی مجمع بسیجیان فریدون شهر گفت: مشاوره قبل ازدواج باید در جامعه ما فرهنگ سازی و همانند آزمایش قبل از ازدواج قانونی و الزامی شود.

رئیس کارگروه فرهنگی مجمع بسیجیان فریدون شهر گفت: مشاوره قبل ازدواج باید در جامعه ما فرهنگ سازی و همانند آزمایش قبل از ازدواج قانونی و الزامی شود.
به گزارش مهر ، حجت الاسلام علی میرزایی شامگاه جمعه در مجمع بسیجیان فریدون شهر که متشکل از نمایندگان و نخبگان اقشار بسیجیان است ضمن ارائه طرح کارگروه فرهنگی و بیان این که نام طرح کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی(طلاق و اعتیاد) است، اظهار داشت: طلاق دامن گیر بسیاری از خانواده ها شده است و طبق آماری که هم اکنون در دست است، از هر چهار یا پنج ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می شود، این آمار طلاق های رسمی است و طلاق های عاطفی شایع در خانواده ها را شامل نمی شود.
وی گفت: حتی در شهرهای مذهبی و سنتی هم این آمار بسیار بالاست و کمک و همیاری و همفکری همه دستگاه ها را می طلبد تا این معضل اجتماعی به حداقل برسد.
اعتیاد از عوامل مهم طلاق در فریدون شهر است
رئیس کارگروه فرهنگی مجمع بسیجیان فریدون شهر با بیان این که اهداف طرح ارائه شده، هشدار نسبت به پیامدهای طلاق و بیان علل و عوامل طلاق و بیان راهکارهای کاهش طلاق است، افزود: یکی از عوامل طلاق در شهر ما بحث اعتیاد است، دستگاههایی مثل قوه قضائیه و نیروی انتظامی، با رفتار های سخت گیرانه نسبت به افرادی که مواد مخدر را توزیع می کنند، می توانند جلوی اشاعه اعتیاد را بگیرند.
رئیس کارگروه فرهنگی مجمع بسیجیان فریدون شهر گفت: مسئله دیگر در مورد بحث اعتیاد، فرهنگ سازی در مورد این پدیده مخرب اجتماعی است که نیروی های انتظامی می توانند با تشکیل جلساتی در مدارس، برای دانش آموزان در مورد آسیب ها و مضرات مواد مخدر صحبت کنند و حتی در جلسات اولیا و مربیان، علائم و آسیب های مواد مخدر را برای والدین شرح دهند.
وی افزود: آموزش و پروش نیز باید زمینه حضور نیروی انتظامی در مدارس را فراهم کند.
ماهواره از عامل تاثیرگذار در بالارفتن آمار طلاق است
میرزایی با بیان این موضوع که عامل دیگر طلاق بحث خیانت زوجین است، افزود: با به وجود آمدن ماهواره ها، رسانه ها و شبکه های اجتماعی ارتباط ها خیلی به هم نزدیکتر شده است و هر کجا که ماهواره چه در شهرها و چه در روستاها نفوذ می کند آمار طلاق بالا می رود.
وی گفت:یکی از عوامل طلاق که کمتر به آن پرداخته می شود بحث ارتباط های دوستی قبل از ازدواج است که اکثر آنها هم به ازدواج منتهی نمی شود و آسیب های خود را بعد از ازدواج فرد با فردی دیگر نشان می دهد.
رئیس کارگروه فرهنگی مجمع بسیجیان فریدون شهر با بیان این که مشاوره قبل از ازدواج اهمیت خیلی بالایی دارد و باید مثل آزمایش قبل از ازدواج قانونی و الزامی شود، افزود: این عامل، از همه عوامل دیگر مهم تر است به نوعی که همه عوامل دیگر را تحت شعاع قرار می دهد و بحث مشاوره قبل ازدواج باید در جامعه ما فرهنگ سازی شود.
وی اضافه کرد: ما سه مرحله مشاوره قبل از ازدواج برای راهنمایی دختر و پسر برای انتخاب بهتر، مشاوره بعد از ازدواج و در مواجهه با فراز و نشیبها و عدم تفاهم های زندگی مشترک و مشاوره بعد از طلاق برای کاهش آسیب های طلاق هم برای زوجین و فرزندان داریم.
هدف مجمع بسیجیان کمک به مردم است
در ادامه رئیس مجمع بسیجیان فریدونشهر اظهار داشت: سالانه یک یا دو جلسه با عنوان مجمع بسیج شهرستان تشکیل می شود و هدف این مجمع چیزی جز کمک برای اصلاح امور و کمک به مردم نیست.
علیرضا کربلی گفت:در حوزه های مختلف بسیج و همچنین در گروههای بسیجی قشرهای مختلف جامعه، مجموعههایی تحت عنوان اقشار بسیج هستند که در کنار هم جلساتی را تشکیل می دهند و به بحث در مورد موضوعات مربوط به خود می پردازند.
رئیس مجمع بسیجیان فریدونشهر با بیان اینکه این گروه ها، طی جلسات خود شوراهایی را بین خود انتخاب می کنند، ابراز داشت: منتخب این مجموعه ها در ارتباط با موضوعات مختلف شهرستان بحث ها و آسیب شناسی هایی را انجام می دهند.
وی گفت: این مجموعه ها، هرکدام نمایندگانی را به کارگروه های تخصصی بسیج معرفی می کنند و کارگروه ها، با تشکیل جلساتی متشکل از نمایندگان اقشار مختلف، به بحث در مورد مسائلی در حوزه کاری خود می پردازند و آسیب شناسی هایی را انجام می دهند.
وی افزود: هر کارگروه، نتیجه نهایی این مطالعه ها و آسیب شناسی ها را، به عنوان طرح به مجمع بسیجیان ارئه می دهند و چنانچه رای مثبت حضار را دریافت کرد، به عنوان یک طرح اصلاحی و یا قابل اجرا به مسئولان شهرستان عرضه می شود.
در ادامه حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی امام جمعه شهرستان فریدونشهر ضمن بیان این موضوع که طلاق عوامل گوناگونی دارد که همه آنها مهم هستند، افزود: اعتیاد وبیکاری مهمترین عامل طلاق در شهرستان است.
طرح پیشنهاد مشاوره طب سنتی پیش از ازدواج
در این مراسم غلامرضا کریمی، متخصص طب سنتی و اسلامی، ضمن بیان این که افراد مزاج های مختلفی دارند و هر فرد بایک مزاج جبلی به دنیا می آید و ممکن است این مزاج تغییر کند و مزاج دوم او عارضی است، افزود:عوامل مختلفی مثل تغذیه سبک زندگی و محل زندگی فرد در تعیین مزاج افراد دخالت دارد
وی افزود:.مزاج هر فرد، مشخص کننده رفتارها و خلقیات فرد است و افراد برای ازدواج باید مشاوره طب سنتی داشته باشند تا مشخص شود از نظر مزاجی مناسب هم هستند و خیر و اینکه آیا ازدواج موفقی خواهند داشت نیز مشخص ضود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار