رشد ۱۸ درصدی تصادفات جاده‌ای اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: آخرین آمار نشان می‌دهد تصادفات جاده‌ای در استان اصفهان ۱۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: آخرین آمار نشان می‌دهد تصادفات جاده‌ای در استان اصفهان ۱۸ درصد رشد داشته است.
به گزارش ایسنا، مهدی خضری صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: استان اصفهان با توجه به ظرفیت ۴۸ میلیون تن کالا در سال ۱۳۹۶، رتبه اول را به خود اختصاص داده و ۱۰ درصد از حمل و نقل کالا کشور را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: امروز بر اساس آمار راهنمایی و رانندگی ۷۰ هزار ناوگان حمل و نقل بار در استان فعالیت دارد که نقش ویژه استان را در این زمینه نشان می‌دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: در حمل و نقل درون شهری ۵ هزار ناوگان در حال فعالیت است که اکثر آنها در شهر اصفهان قرار دارند. تعداد رانندگان فعال در حوزه حمل کالا ۴۹ هزار و در حمل و نقل مسافر ۹ هزار و ۵۰۰ راننده فعال وجود دارد. این رقم نیز حساسیت حمل و نقل در اصفهان را نشان می‌دهد.
خضری ادامه داد: در سال گذشته ۱۴ میلیون مسافر در استان اصفهان جا به جا شده‌اند. این رقم در هشت ماهه نخست سال جاری بیش از هشت میلیون نفر است.
وی افزود: امروز دوران طلایی در حمل و نقل استان اصفهان را شاهد هستیم. ارتباطات سازمان حمل و نقل با شهرداری اصفهان بسیار عالی است. شهر اصفهان به عنوان یک کلانشهر نیاز به نگاهی ویژه دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در دو حوزه حمل و نقل مسافر و کالا باید برنامه ریزی داشته باشیم تا با نگاهی آینده نگر، اصفهان را از معضلات نجات دهیم. برای مثال در خصوص پایانه‌های مسافر بری باید بدانیم امروز موجب ایجاد گره‌های ترافیکی شده‌اند. خروجی ترمینال کاوه ۲۵۰ سرویس در روز است.
خضری ادامه داد: باید ترمینال کاوه، زاینده رود و جی به صورت پارک‌سوار باشد. پارکینگ اصلی این ترمینال‌ها باید خارج از شهر باشد. در هر سه ترمینال حجم مسافران بسیار زیاد است و باید تلاش کنیم سرویس بهتری به مسافران بدهیم.
وی افزود: در خصوص حمل و نقل کالا، ترمینال امیر کبیر در جنوب غربی اصفهان قرار دارد. در کمربندی خمینی شهر این برنامه ریزی انجام گرفته است که بخشی از واحدها به زرین شهر منتقل شوند. باید معضل ترافیکی و آلایندگی حمل و نقل کالا را برطرف کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: تصادفات جاده‌ای از مرز ۲۸ هزار نفر گذشته بود که امروز با تلاش‌های انجام شده به ۱۶ هزار نفر رسیده است. امروز کشور همه فعالیت‌های فیزیکی از جمله جاده مناسب را انجام داده است. اما موضوعی که بسیار مهم است، فرهنگ‌سازی مردم است.
خضری گفت: اگر فرهنگ‌سازی را از شهر شروع کنیم، رانندگی در جاده‌ها نیز تغییر خواهد کرد. فرهنگ‌سازی رانندگی باید بیشتر در نظر قرار بگیرد. آخرین آمار استان اصفهان نشان می‌دهد تصادفات جاده‌ای رشد ۱۸ درصدی داشته است. در سال ۱۳۹۶ طی هفت ماه ۳۹۶ نفر کشته داشتیم و امسال ۴۶۸ نفر کشته.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار