دانشگاه آزاد شهرضا، میزبان مسابقات چالش جاذبه

مسوول برگزار کننده چهارمین دوره مسابقات چالش جاذبه (نجات تخم مرغ ) گفت: هدف مسابقه سالم ماندن تخم مرغی است که داخل یک سازه قرار می‌گیرد و معیار‌های زمان، دقت، وزن و خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان در ساخت سازه اهمیت دارد.

سعادت‌الله مولوی در گفت وگو با ایسنا بابیان اینکه چهارمین دوره مسابقات چالش جاذبه (نجات تخم مرغ ) امروز (دوشنبه) به مناسبت هفته پژوهش برگزار می‌شود، اظهار کرد: این رویداد در 2 بخش دانش‌آموزی و دانشجویی بر گزار می‌شود که در بخش دانش‌آموزی تمام مدارس شهرستان شهرضا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در بخش دانشجویی نیز دانشگاه‌های این شهرستان مانند دانشگاه آزاد، خوارزمی و دولتی مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه هدف دیگر رویداد ساخت سازه‌هایی است که انسان را در ساخت و پرتاب کاوشگرها به سایر سیاره‌ها و ایجاد تاکتیک های جدید پرتاب کمک می‌کند، تصریح کرد: کاوشگرها در داخل سازه‌هایی که بتوانند بعد از برخورد با اجرام آسمانی با خسارت اندک توسط دستگاه‌هایی که در آنها تعبیه شده به سطح سیارات مد نظر بنشینند و به بررسی آنها بپردازند، قرار می‌گیرد.
مسئول برگزار کننده این برنامه افزود: هدف دیگر رویداد لذت علم در کنار عمل و در قالب رقابت است که سبب ایجاد خلاقیت، نوآوری و نشاط می‌شود.
وی تصریح کرد: رویداد نجات تخم مرغ در سراسرجهان برگزار می‌شود و در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. این رویداد با همکاری انجمن علمی شیمی، نفت و پلیمر؛ باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا برگزار می‌شود.
مولوی درارتباط با محورهای این مسابقه، گفت: رشته‌های شرکت کننده این مسابقه شامل تمام رشته‌های دانشگاهی از جمله مهندسی شیمی، شیمی،نفت، پلیمر، مکانیک، صنایع غذایی، مهندسی پزشکی، برق، ریاضی، تجربی ، روانشناسی و... است.
وی اضافه کرد: داوران بر اساس برخی پارامترها برگزیدگان را انتخاب می‌کنند که شامل زمان، وزن، دقت و خلاقیت است. یعنی هر چه مقدار وزن سازه کمتر باشد، زمان برخورد زیاد باشد و یا اگر پرتاب به نقطه هدف بر خورد کند، امتیاز بالا در نظر گرفته می شود.
مسئول برگزار کننده این برنامه ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویان در ساخت سازه‌ها باید خلاقیت خود را به کار ببرند. اگرتخم مرغ در زمان برخورد شکست پارامترها محاسبه نمی‌شوند، اما اگر تخم مرغ در زمان برخورد سالم بماند و یا ترک بردارد، اما سالم بماند مطابق امتیازات که در نظر گرفته شده است امتیاز کسر می شود.
وی در ارتباط با برنامه‌های جانبی این چالش، خاطرنشان کرد: بازدید از آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و فناور دانشگاه از دیگر برنامه‌های این مسابقه است.
مسوول برگزار کننده چهارمین دوره مسابقات چالش جاذبه، تصریح کرد: این دوره در سطح شهرستان شهرضا برگزار می شود و دوره پنجم و ششم به ترتیب استانی و ملی هستند. تیم های برگزیده هر استان در دوره پنجم و ششم می توانند در محل دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا به رقابت با یکدیگر بپردازند.
به گزارش ایسنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا میزبان چهارمین دوره مسابقات چالش جاذبه (نجات تخم مرغ ) است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار