تفاهم نامه بهره برداری، نگهداری و تعمیرات پست 400 کیلوولت زنده رود

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و مدیرعامل شرکت برق منطقــــــه‌ای اصفهـــــــــــان رسیــــــد، بهره‌برداری از پست400 کیلوولت زنده‌رود که در رینگ شبکۀ سراسری انتقال برق قرار دارد به فولاد مبارکه و عملیات نگهداری و تعمیرات این پست به برق منطقه‌ای اصفهان واگذار شد.

بر اساس تفاهم ‌ نامه ‌ ای که به امضای مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و مدیرعامل شرکت برق منطقــــــه ‌ ای اصفهـــــــــــان رسیــــــد، بهره ‌ برداری از پست 400 کیلوولت زنده ‌ رود که در رینگ شبکۀ سراسری انتقال برق قرار دارد به فولاد مبارکه و عملیات نگهداری و تعمیرات این پست به برق منطقه ‌ ای اصفهان واگذار شد.
به گزارش خبرنگار فولاد، در این جلسه مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه، تعامل و همکاری سازندۀ صنعت برق و شرکت فولاد مبارکه را گامی ارزشمند در راه اعتلای صنعت و پیشرفت اقتصادی کشور دانست و ضمن قدردانی از زحمات مدیران و کارکنان شرکت برق منطقه ‌ ای اصفهان بر گسترش این همکاری ‌ ها تأکید کرد.
در ادامه، مهندس موسی رضایی مدیرعامل شرکت برق منطقه ‌ ای اصفهان از فولاد مبارکه به ‌ عنوان بزرگ ‌ ترین و خوش ‌ نام ‌ ترین مشترک برق صنعتی وزارت نیرو نام برد و گفت: این شرکت در سخت ‌ ترین لحظات به ‌ ویژه در ساعات اوج بار در تابستان ضمن مدیریت و حفظ روند تولید خود، صنعت برق کشور را نیز با همکاری و تعامل سازنده یاری کرده است.
وی با اشاره به پروژه ‌ های در حال اجرا در مجموعۀ پست ‌ های برق جدید فولاد مبارکه به اهمیت همکاری و تعامل سازندۀ طرفین در اجرای این پروژه ‌ ها تأکید کرد.
موسی رضایی با اشاره به سابقۀ طولانی و موفق بهره ‌ برداری از پست ‌ های 400 کیلوولت در شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به واگذاری بهره ‌ برداری پست زنده ‌ رود به واحد توزیع برق شرکت فولاد مبارکه و اطمینان خاطر از این شرکت درخصوص هماهنگی و رعایت کامل دستورالعمل ‌ ها، بهره ‌ برداری از پست 400 کیلوولت به شرکت فولاد مبارکه و کارِ تعمیرات و نگهداری از آن به برق منطقه ‌ ای اصفهان واگذار شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ‌ ای اصفهان با اشاره به بازدید خود و هیئت همراه از ناحیۀ فولادسازی و ریخته ‌ گری مداوم و روند تکمیل پروژه ‌ های توسعۀ ظرفیت پست ‌ های برق شرکت فولاد مبارکه شامل مجموعۀ پست ‌ های 400 کیلوولت زنده ‌ رود، پست 400 کیلوولت NIS2 و پست 63 کیلوولت MIS2 از میزان پیشرفت این پروژه ‌ ها قدردانی کرد و بر اتمام عملیات و برق ‌ دار کردن پست ‌ های NIS2 و MIS2 از طریق پست زنده ‌ رود و فعال کردن دیماند جدید خریداری ‌ شده از طریق این پست تأکید نمود.
در ادامۀ این جلسه، مدیر ناحیۀ انرژی و سیالات فولاد مبارکه با اشاره به نقش پست 400 کیلوولت زنده ‌ رود در فولاد مبارکه گفت: این پست که تأمین برق واحدهای احیا مستقیم 2 (شهید خرازی) به ‌ همراه خطوط انتقال مربوطه را بر عهده دارد، با همکاری بی ‌ نظیر فولاد مبارکه و برق منطقه ‌ ای اصفهان احداث شد و در اسفندماه سال 1396 در مدار بهره ‌ برداری قرار گرفت.
عباس اکبری محمدی با اشاره به وجود دانش مطلوب و تجربۀ موفق بهره ‌ برداری فولاد مبارکه از این پست که بالاترین سطح ولتاژ در شبکۀ برق کشور را دارد و ازلحاظ ایمنی و تأثیر عملکرد از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصریح کرد: با برق ‌ دار شدن پست ‌ های جدید، ضمن انتقال قسمتی از بار الکتریکی شرکت به پست جدید، پایداری تأمین برق شرکت افزایش می ‌ یابد و محدودیت ‌ های فصلی نیز درزمینۀ تأمین برق موردنیاز خطوط تولید کاهش می ‌ یابد.
مدیر ناحیۀ انرژی و سیالات فولاد مبارکه در ادامه از تشکیل کمیتۀ مشترک متشکل از واحدهای دیسپاچینگ، سایر واحدهای مرتبط شرکت برق منطقه ‌ ای اصفهان، واحدهای اجرای پروژه ‌ های انرژی و سیالات و واحد توزیع برق فولاد مبارکه و همچنین تهیۀ دستورالعمل به ‌ منظور برق ‌ دار کردن پست ‌ های احداث ‌ شده شامل پست 400 کیلوولت NIS2 و پست 63 کیلوولت MIS2 خبر داد و گفت: در این جلسه با حضور مدیران و کارشناسان برق و نیروگاه فولاد مبارکه و برق منطقه ‌ ای اصفهان راهکارهای تعامل و همکاری هرچه بیشتر و به بار نشستن هرچه سریع ‌ تر پروژه ‌ های تعریف ‌ شده مورد بررسی و تبادل ‌ نظر قرار گرفت.
گفتنی است طی این بازدید، معاون اجرای پروژه ‌ ها و مدیر اجرای پروژه ‌ های انرژی و سیالات فولاد مبارکه ضمن ارائۀ گزارشی از مراحل و میزان پیشرفت احداث پست ‌ های مذکور، بر تداوم همکاری تیم ‌ های فنی برق منطقه ‌ ای اصفهان جهت تکمیل و راه ‌ اندازی این پروژه ‌ ها تأکید کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار