کمبودی برای شب یلدا وجود ندارد/ بازگشت فروش‌های قسطی و تخفیف‌ها به بازار

رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان گفت: با توجه به مصوبه شورای تنظیم بازار مبنی بر اولویت تأمین داخل برای کالاهای اساسی، عرضه‌ها در بازار کاملا طبیعی است و کمبودی احساس نمی‌شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان گفت: با توجه به مصوبه شورای تنظیم بازار مبنی بر اولویت تأمین داخل برای کالاهای اساسی، عرضه‌ها در بازار کاملا طبیعی است و کمبودی احساس نمی‌شود.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با فارس در خصوص شرایط بازارها در آستانه شب یلدا و نظارت‌های اتاق اصناف بر این بازار اظهار کرد: هر ساله بحث نحوه نظارت بر بازار شب یلدا از 10 روز قبل از شب یلدا به معاونت بازرسی اصناف ابلاغ می‌شود و امسال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان در ادامه افزود: بازرسی اصناف استان اصفهان نظارت کامل بر واحدهای صنفی فروشنده اقلام شب یلدا را دارد و بحث اخطارها به صنوفی که موضوع درج قیمت و گران فروشی داشته باشند را آغاز کرده و در صورت ادامه این تخلف، برخوردهای لازم با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: با این حال در برخی کالاها نظیر میوه، نوسانات عرضه و تقاضا بر قیمت‌ها اثرگذار است و در طی ماه‌های اخیر، افزایش جذابیت صادرات این اقلام موجب شده تا بازار داخلی دچار شوک‌های قیمتی شود.

جهانگیری تأکید کرد: با این حال در این روزها، ثبات بازار افزایش یافته و تقاضای کاذب به وجود آمده تا حد زیادی از بین رفته است که نتیجه این اتفاقات، افزایش قدرت چانه‌زنی خریداران و ثبات قیمت‌هاست.

وی ادامه داد: همیشه مقاومت در برابر کاهش قیمت وجود دارد اما فراوانی موجود در کالاها، این مقاومت‌ها را شکسته و پیش‌بینی می‌شود بازار ثبات لازم را مجددا پیدا کند.

به گفته رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان، در یک برهه افزایش قیمت‌ها، معاملات اجناس را کاملا نقدی کرد اما مجددا شاهد بازگشت فروش‌های قسطی و تخفیف‌ها به سطح بازار هستیم.

جهانگیری همچنین از درخواست برخی صنوف برای طرح‌های حراج خبر داد و گفت: تا کنون با چند درخواست اجرای طرح‌های حراج صنوف موافقت شده و درخواست‌های دیگری نیز در حال بررسی است.

وی در خصوص تأمین کالای مورد نیاز شب یلدا نیز متذکر شد: هیچ‌گونه کمبودی در بازار وجود ندارد و با توجه به مصوبه شورای تنظیم بازار کشور مبنی بر اولویت تأمین داخل برای کالاهای اساسی، عرضه‌ها در بازار کاملا طبیعی است و کمبودی احساس نمی‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار