بدترین پسوردهای 2018 اعلام شد

بر اساس فهرست منتشر شده توسط شرکت «اسپلش دیتا» که تولید کننده برنامه کاربردی و ارائه دهنده خدمات امنیتی اینترنتی است، بدترین گذرواژه های انتخاب شده در سال جاری میلادی توسط کاربران '123456' است.

نشریه چاینا دیلی نوشت: بر اساس فهرست منتشر شده توسط شرکت «اسپلش دیتا» که تولید کننده برنامه کاربردی و ارائه دهنده خدمات امنیتی اینترنتی است، بدترین گذرواژه های انتخاب شده در سال جاری میلادی توسط کاربران '123456' است.
به گزارش ایرنا، این فهرست بر اساس تحلیل 5 میلیون گذرواژه بر روی اینترنت و گردآوری گذرواژه هایی که مکررا توسط کاربران استفاده می شوند و به سادگی می توان آن ها را حدس زد، ارائه شده است.
بنا بر این گزارش هنوز هم افراد از این گونه کلمات عبور ضعیف که به سادگی می توان به آن ها دست یافت استفاده می کنند.
کالماتی صدر نشین در فهرست بدترین گذرواژه های دنیا شامل '111111'، 'sunshine'، '666666'، '654321'، 'princess'، '123456789'و '12345678' هستند.
در این زمینه بیشتر بخوانید:
5 اشتباه در انتخاب پسورد
ذخیره پسورد در مرورگرها؛ آری یا خیر؟
نکاتی که شاید در مورد پسوردتان نمی دانید!
به گفته مدیر شرکت «اسپلش دیتا»، هکرها با استفاده از نام های افراد مشهور در حرفه سینما یا ورزش و همچنین الگوهای ساده صفحه کلید به راحتی به حساب های آنلاین دست پیدا می کنند، زیرا می دانند بسیاری از افراد از این گذرواژه های ساده استفاده می کنند و حدس زدن آن ها بسیار ساده است.
وی افزود: ما با ارائه این فهرست، قصد داریم افراد را به برداشتن قدمی در جهت حفظ امنیت از اطلاعات شخصی خود در فضای مجاری متقاعد کنیم.
به گفته این شرکت 10 درصد از کاربران اینترنت حداقل یکی از 25 گذرواژه بد این لیست و 3 درصد نیز بدترین گذرواژه یعنی '123456' را انتخاب می کنند.
پیشنهاد «اسپلش دیتا» استفاده از گذرواژه هایی با حداقل 12 حرف ترکیبی است و برای هر حساب کاربری باید یک گذرواژه متفاوت ایجاد شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار