اجرای طرح ملی «خادم» در ۸ شهر استان اصفهان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: با اجرای طرح ملی «خادم» در استان اصفهان میزان آمادگی خانواده‌ها هنگام بروز هر نوع خطر و حادثه‌ای احتمالی افزایش می‌یابد.

اجرای طرح ملی «خادم» در ۸ شهر استان اصفهان

محسن مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با بیان اینکه میزان آمادگی خانواده‌های ایرانی در مقابله با خطرات پیش‌بینی‌نشده بسیار کم است، اظهارداشت: هر خانواده ایرانی تنها حدود 10 درصد در برابر مخاطراتی همچون سیل و زلزله آمادگی دارد.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌های ایرانی باید 15 شاخص امداد رسانی را آموزش ببینند، افزود: به همین منظور و برای آموزش خانواده‌ها طرح ملی «خادم» ماه مبارک رمضان امسال در بین اهالی استان اصفهان اجرایی می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این طرح هر خانواده با شاخص‌های آمادگی در برابر مخاطرات آشنا و آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌شود و پس از آمادگی سنجش خواهند شد.
وی با بیان اینکه خادم به معنی «خانواده آماده در مخاطرات»، گفت: در طرح «خادم» آموزش‌ها به افراد وخانواده‌ها به صورت مستقیم ارائه می‌شود تا شاخص‌های 15 گانه با فراگیری بیشتری انجام شود و آمادگی در برابر حوادث نیز افزایش یابد.
مومنی افزود: اطلاع از نقشه اضطرار خانواده، داشتن برنامه برای رسیدگی به افراد کم‌توان، وجود گروه استقراری در خانواده‌ها، حضور یک فرد آموزش دیده در خانواده، میزان آگاهی نسبت به اجزای ایمنی و سازه‌های ساختمانی و مشخص کردن نقاط خطر ساختمان از مهم‌ترین شاخص‌های اجرای این طرح است.
وی بیان کرد: طرح ملی «خادم» تا پایان ماه مبارک رمضان امسال در 8 شهرستان کاشان، خمینی‌شهر، نایین، سمیرم، فریدونشهر، نجف‌آباد، چادگان و خوانسار در مرحله نخست به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار