پاسخ موسوی‌لارگانی در خصوص نتیجه دیدار با لاریجانی؛ جلسه نتیجه نداشت

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان پس از جلسه نمایندگان استان با رییس مجلس پیرامون استعفا گفت: جلسه نتیجه‌ای آنچنانی نداشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان پس از جلسه نمایندگان استان با رییس مجلس پیرامون استعفا گفت: جلسه نتیجه‌ای آنچنانی نداشت.
سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص استعفا و صحبت پیرامون این موضوع با رییس مجلس، اظهار کرد: تنها هدف استعفای نمایندگان استان اصفهان از مجلس شورای اسلامی احقاق حق پنج میلیون نفری است که در این استان زندگی ‌می‌کنند، چراکه این مردم در هر زمان که کشور به آنان نیاز داشته‌است همیشه در صحنه حاضر شدند و ثمر بخش بوده‌اند.
کشاورزان استان اصفهان نان خالی هم برای خوردن ندارند
وی ادامه‌داد: در حال حاضر با مشکل کم آبی مواجه هستیم و می‌توان گفت کشاورزان استان اصفهان نان خالی هم برای خوردن ندارند و بسیاری از آنان شرمنده خانواده خود هستند. برای احقاق حق کشاورزان، مردم شهر و صنعتگرانی که بودجه 11 استان کشور را با چرخاندن چرخ صنعت در این تامین می‌کنند استعفا دادیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره وضعیت موجود گفت: اگر این وضعیت ادامه دار باشد با توجه به اینکه در حال حاضر 136 میلیون لیتر مکعب به آب پشت سد موجود است و برای تامین آب آشامیدنی یکسال استان به 400 میلیون لیتر مکعب آب احتیاج است که به راحتی می‌توان به حاد بودن وضعیت اصفهان پی برد.
وی در خصوص اقدامات نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: جلسات متعددی در خصوص زاینده‌رود برگزار شد، چندین بار هم درخواست جلسه با شخص رئیس جمهور داده‌شد که ایشان دو بار در جمع مردم حاضر شدند و در سال 93 اظهار کردند که "سامانه دوم آشامیدنی برای 5 میلیون نفر ردیف دار شد و مشکل آب آشامیدنی برطرف شد و آب در زاینده رود جاری می‌شود" از وعده هایی که داده شده هیچکدام عملی نشده‌ و از طرفی به درخواست های ملاقات نمایندگان پاسخی داده نشده‌است.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در خصوص نظر رهبری راجع به زاینده‌رود اظهار کرد: در جلسه‌ای که با امام جمعه اصفهان برگزار شد، آیت الله طباطبایی‌نژاد گفتند حضرت آقا اطلاعات دقیق از این موضوع دارند، دوسال پیش که در همین روزها خدمت ایشان رسیدیم یکی از مواردی که توسط آیت الله طباطبایی نژاد مطرح شد مسئله آب زاینده‌رود بود و رهبر انقلاب فرمودند همان طور که برای بعضی از امور مثل آب های مرزی و دریاچه ارومیه از صندوق توسعه ملی پول برداشت شد، دولت باید درخواست کند چراکه بنده نمی‌توانم به این مسئله ورود پیدا کنم و در موارد قبل نیز این دولت بود که درخواست داده بود.
وقتی حضور یک نماینده نتواند تاثیر گذار باشد بقای او در مجلس وجاهت قانونی نخواهد داشت
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: وقتی حضور یک نماینده نتواند تاثیر گذار باشد بقای او در مجلس وجاهت قانونی نخواهد داشت و اگر نتواند حق مردم یعنی آب که وجودش برای حیات لازم است را برای مردمش به ارمغان بیاورد مجبور می‌شود استعفا دهد.
موسوی لارگانی با اشاره به نتیجه جلسه با رئیس مجلس شورای اسلامی مورخ 26 آذر ماه گفت: مققر شد آقایان لاریجانی، نوبخت و بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان در جلسه‌ای به حل مشکلات بپردازیم اما هنوز خبری از وعده صبح آقای لاریجانی نیست و هنوز تاریخ جلسه مشخص نشده‌است.
وی در خصوص اقدام بعدی نمایندگان اظهارکرد: مراحل قانونی استعفا این است که پس از اعلام وصول هر نماینده 30 دقیقه فرصت دارد دلایل استعفای خود را بیان و از استعفای خود دفاع کند و از طرفی دو نفر از نمایندگان مخالف استعفا به نقد می‌پردازند و پس از اتمام زمان تعیین شده نماینده مستعفی منتظر رای دیگر نمایندگان خواهد ماند.
شاهد مهاجرت گسترده مردم از اصفهان خواهیم بود
وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان در مرکز ایران قرار دارد و بسیاری از استان ها وابسته به اصفهان هستند لذا اگر آب تامین نشود شاهد مهاجرت‌های گسترده مردم از اصفهان خواهیم بود و در نتیجه عمر کشاورزی و صنعت در این استان به پایان خواهد رسید و قطعا کشور با مشکلاتی مواجه می‌شود اگر نگرانی برای تالاب گاو خونی داریم این نگرانی برای کل ایران است و قطعا استان قم و تهران و دیگر استان های همجوار اصفهان را تهدید خواهد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار