از خرید و فروش املاک قولنامه ای خودداری کنید

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از شهروندان خواست که از خرید و فروش املاک قولنامه ای خودداری کنند.

از خرید و فروش املاک قولنامه ای خودداری کنید


سید جمال الدین صمصام شریعت در گفتگو با خبرنگار ایمنا ، اظهارکرد: خرید و فروش املاک قولنامه عادی و متعاقب آن درخواست صدور پروانه ساختمانی از شهرداری تبعاتی در بر دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای املاک قولنامه ای استعلامی از شهرداریها نمی شود و معمولاً افراد سودجو املاک خارج از محدوده قانونی شهر و یا فاقد کاربری مسکونی را به افراد ناوارد و ساده لوح می فروشند که در پی آن هم کاربری های تعریف شده برای شهر دچار خدشه می شود و هم شهرداری امکان صدور پروانه را ندارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تاکید کرد: در برخی از خرید و فروش املاک قولنامه ای مصداق زمین خواری وجود دارد.

وی به شهروندان هشدار داد که از خرید و فروش املاک قولنامه ای خودداری کنند و چنانچه قصد خرید هر ملکی را دارند، قبل از آن از شهرداری استعلام بگیرند و از کاربری مسکونی بودن آن مطمئن شوند.

صمصام شریعت ادامه داد: دیگر نقطه ضعف املاک قولنامه عادی این است که معمولاً تفکیک هایی که صورت می گیرد کمتر از حد ۲۰۰ مترمربع تعیین شده است و املاک با متراژهای جزئی در برخی مشاوران املاک، تفکیک غیر مجاز می شود و سپس به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: شهروندان باید بدانند که برای املاک تفکیکی کمتر از حد نصاب هم امکان صدور پروانه وجود ندارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه کل نقشه های طرح تفصیلی در سایت شهرداری اصفهان بارگذاری شده است، اظهارکرد: بهتر است شهروندان قبل از خرید هر گونه ملکی با مراجعه به شهرداری از نوع کاربری آن مطلع و از اینکه آیا حد نصاب تفکیک اجازه صدور پروانه را برای آن ملک می دهد یا خیر، مطمئن شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار