جامعه‌ای که رشد و بالندگی می‌خواهد باید هزینه کند

امام‌جمعه آران و بیدگل گفت: برای ساخت یک جامعه خوب باید در حوزه دین هزینه کرد چرا که این هزینه یک نوع سرمایه‌گذاری بلند مدت است.

امام‌جمعه آران و بیدگل گفت: برای ساخت یک جامعه خوب باید در حوزه دین هزینه کرد چرا که این هزینه یک نوع سرمایه‌گذاری بلند مدت است.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمد موسوی عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در حاشیه جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان، اظهار کرد: احیای نماز باید مورد توجه قرار گیرد تا به توازن روحی و روانی اجتماع کمک کند و کسی که نماز می‌خواند کمتر به گناه می‌افتد.
وی افزود: چیزی که کمتر در جامعه حاضر دیده می‌شود توجه کم به نماز است٬ در حالی که هزینه کردن در راه دین، مذهب و آیین‌های اسلامی نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است تا راه را برای رشد فردی و اجتماعی افراد جامعه تبیین کند.
امام‌جمعه آران و بیدگل به ناچیز بودن بودجه مساجد کشور اشاره کرد و گفت: وقتی می‌گوییم کم‌توجهی می‌شود سندش اینجا است که بودجه مساجد کشور را ۳۰ میلیارد تومان اعلام می‌کنند. برای ۳ هزار مسجد و با یک حساب سرانگشتی این فقط برای مساجد خود تهران است و چیزی نمی‌ماند که برای کارهای دینی و فرهنگی مساجد هزینه شود. آمار مساجد بیش از ۷۰ هزار مسجد است که این جای تأمل و بازنگری دارد و باید پیگیری شود.
موسوی ادامه داد: خیلی در نشست‌ها تکرار کرده‌ایم که باید برای نماز و اقامه و احیای آن جهادی کار کرد. آموزش و پرورش هم نگاهی جدی‌تر به مسئله احیای نماز داشته باشد، هزینه باید پرداخت، اما انگار گوش شنوایی نیست و به عنوان دغدغه به آن توجه نمی‌شود، دولت باید بیشتر به این حوزه توجه کند تا سلامت اجتماع تضمین شود تا ناهنجاری کمتری در جامعه شاهد باشیم.

امام جمعه آران و بیدگل گفت: مسئله نماز باید برای خانواده‌ها جدی مورد توجه قرار گیرد،هر چند این یک موضوع فردی است ولی خیلی در مورد احیا و اجتماعی شدن آن سفارش شده تا به وسیله آن از گناهان و رفتارهای نامعقول جلوگیری شود ٬ کسی که به درگاه خدا سجده می‌کند کم‌کم متوجه می‌شود باید فقط به او تکیه کند و چیزی شیرین‌تر از التماس در درگاه خدا نیست٬ این باید از خانواده شروع شود و در مدرسه و دانشگاه تبیین شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار