67 درصد راه های روستایی اردستان نیازمند بازسازی است

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اردستان گفت: نزدیک به 67 درصد از راه های روستایی این شهرستان نیازمند بازسازی و آسفالت است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اردستان گفت: نزدیک به 67 درصد از راه های روستایی این شهرستان نیازمند بازسازی و آسفالت است.
مرتضی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: شهرستان اردستان دارای 866 کیلومتر راه روستایی آسفالت و خاکی است که بیشتر آنها در اوایل انقلاب از سوی جهاد سازندگی ساخته شده و باید بازسازی شوند.
وی بیان کرد: کار لکه گیری و بهسازی جاده های روستایی البته با تهیه 100 تن آسفالت رد میکس نیز در حال انجام است.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اردستان افزود: هشت کیلومتری جاده روستای شهراب در بخش زواره نیز با 28 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی بازسازی و آسفالت شده و بدنه سازی و شیب شیروانی آن هم اکنون در دست اجرا می باشد.
وی عنوان کرد: جاده روستاهای خشک آباد، خرم آباد و طرح کشاورزی شهید رجایی در دهستان گرمسیر با تحویل 400 تن قیر به پیمانکار با مناسب شدن دمای هوا آسفالت خواهد شد.
به گفته صادقی، از 69 نقطه حادثه خیز شناسایی شده در استان سه نقطه مربوط به اردستان است که در مسیر جاده ترانزیت واقع شده و با نصب علائم هشدار دهنده و عملیات فنی بهسازی شد.
وی با اشاره به نصب 132 متر تابلو راهنمایی جدید اضافه کرد: همچنین هشت سیستم آی تی اس، 2 دستگاه تردد شمار، یک دستگاه توزین و تعدادی دوربین ثبت تخلف در مسیرهای پرتردد فعال بوده که در کنار سایر اقدام های نظارتی منجر به کاهش 34 درصدی تصادف های جاده ای منجر به فوت در سال جاری شده است.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اردستان بیان کرد: سه راهدارخانه در مسیر جاده ترانزیت و اردستان- اصفهان تجهیز و آماده خدمات رسانی به رانندگان شده و راهدارخانه زواره نیز در حال تکمیل و تجهیز می باشد.
وی فعالیت سه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و ساخت 2 مجتمع دیگر با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی را یادآور شد و افزود: روشنایی مسیر ترانزیت نیز با کمک امور برق شهرستان به دلیل مه گرفتگی از پرداخت هزینه برق معاف شده و چراغ ها در حال تعویض هستند.
صادقی در ادامه اعتبار اندک، فرسودگی ماشین آلات، کمبود گاردریل و چراغ چشمک زن را از دیگر کاستی حوزه راه شهرستان اردستان عنوان کرد و گفت: یکی از چالش های مهم این اداره رعایت نکردن حریم جاده است که در آینده مشکل ساز خواهد شد.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر و برخورداری از یک هزار و 916 کیلومتر راه همسنگ، 270 کیلومتر بزرگراه و 207 کیلو مترراه اصلی و فرعی در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار