امکانات ورزشی برای بانوان تیران و کرون فراهم نیست

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون گفت: امکانات و فضاهای ورزشی مناسب برای 37 هزار نفر از جمعیت بانوان این شهرستان فراهم نیست.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون گفت: امکانات و فضاهای ورزشی مناسب برای 37 هزار نفر از جمعیت بانوان این شهرستان فراهم نیست.
مهدی مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون 1.2 دهم درصد جمعیت بانوان تیران و کرون فعالیت ورزشی سازمان یافته و یا تفریحی دارند که کمبود امکانات و دسترسی سخت به محیط های مناسب مانع از فعالیت آنان شده است.
وی بیان کرد: نداشتن باغ بانوان ، کمبود فضاها و بی توجهی به اهمیت ورزش برای این قشر باعث کاهش انگیزه آنان برای فعالیت های ورزشی شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با بیان اینکه این قشر همواره متقاضی امکانات ورزشی هستند، تصریح کرد: با وجود تقاضا اما امکانات و تجهیزات برای فعالیت های آن ها وجود ندارد.
وی با تاکید بر این که شهر نیازمند توسعه زیرساخت های ورزشی است ، ادامه داد: برای تامین نیاز امکانات به مشارکت شهرداری و دهیاری ها برای اختصاص مکان هستیم تا اینکه با همکاری بخش خصوصی و هیات های ورزشی این نیاز رفع شود.
مرادی با بیان اینکه حضور بانوان در فعالیت های ورزشی فرصتی برای فرهنگسازی در خانواده هاست، خاطرنشان کرد: حضور مادران در این برنامه ها به تشویق فرزندان آن ها برای فعالیت های این بخش منجر خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت مربیان جوان زن در تیران و کرون یادآورشد: دانش آموختگان رشته تربیت بدنی برای انجام فعالیت مشارکت دارند اما نیاز به توسعه زیرساخت هاست.
وی یادآورشد: امسال بانوان ورزشکار این منطقه 9 مدال کشوری و 23 مدال استانی کسب کرده اند.
48 درصد از جمعیت بیش از 72 هزار نفره شهرستان تیران و کرون را بانوان تشکیل می دهند که بر اساس آمار موجود 1.2 درصد آن ها ورزش می کنند.
سرانه فضاهای ورزشی در این شهرستان برای هر نفر 22سانتی مترمربع است که 78 سانتی مترمربع کمتر از میانگین کشوری است.
سرانه ورزشی استاندارد طبق برنامه توسعه پنجم کشور برای هر نفر یک متر مربع است.
در این شهرستان پنج سالن ورزشی تحت نظر اداره ورزش و جوانان، 2 سالن ورزشی زیر نظر آموزش و پرورش و 11 سالن ورزشی وابسته به سپاه پاسداران وجود دارد که بر اساس جدول زمانبندی در اختیار خانم ها و آقایان است.
پنج باشگاه ورزشی بانوان در شهر و روستاهای این منطقه توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار