فاجعه ای بزرگ تر از حادثه پلاسکو در کمین فولادشهر است

امام جمعه فولادشهر گفت: در خصوص ساختمان ها و بلند مرتبه های فولادشهر لازم است با تشکیل کارگروهی تمام ساختمان‌ها مورد بررسی کارشناسی قرار گیرند و دستورالعمل‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی را تدوین کنند البته باید تجهیزات لازم آتش‌نشانی و کمک رسانی و امداد و نجات پیش‌بینی و خریداری شود چراکه اگر خدای ناکرده حادثه ای رخ بدهد باید منتظر پلاسکوی دیگری این بار در فولادشهر باشیم.

امام جمعه فولادشهر گفت: در خصوص ساختمان ها و بلند مرتبه های فولادشهر لازم است با تشکیل کارگروهی تمام ساختمان‌ها مورد بررسی کارشناسی قرار گیرند و دستورالعمل‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی را تدوین کنند البته باید تجهیزات لازم آتش‌نشانی و کمک رسانی و امداد و نجات پیش‌بینی و خریداری شود چراکه اگر خدای ناکرده حادثه ای رخ بدهد باید منتظر پلاسکوی دیگری این بار در فولادشهر باشیم.

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده‏هاى معظم شهداى دفاع مقدس و مدافعین حرم اظهار کرد:معظم له در این دیدار فرمودند: مراقب باشید؛ ممكن است دشمن براى سال ۹۸ نقشه كشیده باشد. اگرچه نقشه دشمن لو رفته است اما همه باید هوشیارى خود را حفظ كنند زیرا آمریكا، دشمنى خبیث و حیله گر است و ممكن است قصد فریب داشته باشد تا براى سال ۹۷، جنجال كند اما مثلاً براى سال ۹۸ نقشه‏اى بكشد.

وی افزود: ایشان فرمودند: نباید لحظه‏اى غافل شد و همه باید بیدار و هوشیار باشند، لذا همه به‏ویژه جوانان و مجموعه‏هاى گوناگون كشور اعم از همه صنوف و جریان‏هاى سیاسى باید کاملاً مراقب باشند، میدان را براى دشمن آماده نكنند زیرا اگر غافل شویم، دشمن مترصد فرصت است و زهر خود را خواهد ریخت.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری امروز نقشه ‏ى دشمن این سه چیز است: نخست فشار اقتصادى،دوم فشار روانى و در نهایت فشار عملى که هدف هر سه نوع فشارهاى دشمن هم سیطره‏ى بر كشور عزیز ما ایران است، همچنان‏كه بر بعضى از كشورهاى بدبخت روسیاه منطقه سیطره و تسلّط دارد.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می کند كه ما از نقاط قوّت خودمان صرف‏نظر كنیم، از عناصر اقتدار ملّى خودمان دست برداریم تا راحت‏تر بتواند بر كشور و ملّت و بر سرنوشت و آینده‏ى ما مسلّط شود.

سرافراز اضافه کرد: سه نقطه قوّت مهم نظام كه مورد هدف دشمن قرار گرفته است، نخست پیشرفت‏هاى هسته‏اى جمهورى اسلامى ایران ؛دوم توانایى موشكى و قدرت دفاعى جمهورى اسلامى ایران و سوم نفوذ منطقه‏اى جمهورى اسلامى ایران از این رو شاهد هستیم اخیراً فرانسه و انگلیس با طرح ادعاى آزمایش موشكى توسط ایران در شوراى امنیت با فشار آمریكا تلاش كردند که قطعنامه‏اى علیه ایران به تصویب برسانند، نشستى كه شكاف‏ها بین شرق و غرب بر سر برنامه موشكى ایران را بیشتر علنى كرد.

وی عنوان کرد: این در حالیست كه ۲۶آذرماه مصادف با سالگرد تحویل۶۰ فروند هواپیماى میراژ فرانسوى به رژیم صدام در سال ۱۳۶۵ بود همچنین ۲۸ آذر ماه سال ۱۳۶۱ نیز روزى بود كه متجاوزین بعثى بعد از شكست‏هاى پى‏درپى از رزمندگان اسلام در عملیات پیروزمندانه فتح المبین وبیت المقدس با موشكباران به مردم مظلوم و مقاوم دزفول، در سایه حمایت غربى‏ها، مسیر جنگ تحمیلى را وارد عرصه جدیدى كردند و سعى كردند با كشاندن جنگ به شهرهاى پشت جبهه در روند پیروزى‏هاى رزمندگان اسلام، ایجاد اخلال كنند.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: در اوج آن نیز مى‏توان به موشك باران تهران ودیگر شهرهاى بزرگ كشور اشاره كرد و امروز هم 30آذر سالروز توافق شوروی سابق برای ارسال تسلیحات پیشرفته به عراق در جریان جنگ تحمیلی (1364ش) است.

وی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران مرتبا اعلام کرده که برنامه موشكى ایران قابل مذاكره نیست؛ و دلیل آن نیز این است که هیچ معاهده بین‏المللى یا مقررات الزام‏آور جهانى درباره برنامه موشكى وجود ندارد كه بتوان ایران را به تخطّى از آن متّهم كرد.

سرافراز افزود: از سوی دیگر آمریكا توانایی لازم در ایجاد اجماع درباره توان موشكى ایران ندارد، همچنین مذاكره در نهایت به‏معناى بده‏بستان و كوتاه آمدن از بخش‏هایى از برنامه موشكى خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه برجام، مذاكره بر سر توان موشكى پایگاه اجتماعى ندارد از این رو باید گفت ورود به مذاكرات موشكى در واقع درگیر شدن در ترتیباتى است كه انتهاى آن به جنگ با ایران منتهى خواهد شد، چراكه یكى از اصلى‏ترین عواملى كه تاكنون مانع جنگ شده توان موشكى ایران است.

امام جمعه فولادشهر در پایان با اشاره به روز ایمنى در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی ، گفت: بارها عرض کرده ایم که فولادشهر به نسبت جمعیت از امکانات و زیرساخت های مناسب و متناسب با این جمعیت بالا برخوردار نیست و این مهم خود یک هشدار جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: امروز که در آستانه سالگرد افتتاح بخشداری فولادشهر هستیم باید گفت مسئولان استانی و شهرستانی در آیین افتتاح بخشداری، قول دادند که ادارات در این بخش مستقر خواهند شد که مردم فولادشهر برای انجام امور اداری خود مجبور به طی مسیر به مرکز شهرستان نباشند.

سرافراز افزود: مسئولان استانی و شهرستان قول دادند با استقرار بخشداری فولادشهر دستگاه قضایی نیز ظرف مدت شش ماه، دادگاه بخش را در فولادشهر مستقر خواهد کرد که هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

وی تصریح کرد: آنان گفتند با استقرار بخشداری در فولادشهر شاهد افزایش نیرو و امکانات نیروی انتظامی خواهیم بود که ضریب امنیت بالا خواهد رفت، اما متاسفانه آمار سرقت ها و کشفیات در مسکن مهر نگران کننده است.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: اگر شورا و شهرداری این مکان و امکانات را در اختیار دولت نمی گذاشتند بعید بودکه بخشداری تاسیس شود، چرا که باوجود این حمایتها مجموعه نوپای بخشداری امروز با مشکلات و کمبودها و کم لطفی هایی مواجه است که گویا مسئولان بالادستی بخشداری فولادشهر را نمی بینند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت هیچ یک از مسئولان اجازه سیاسی کاری را ندارند، چراکه رفع مشکلات فولادشهر در گرو همگرایی و وحدت است و چنانچه بنا باشد هر کس ساز خود را بزند، به طور حتم مردم آسیب خواهند دید از این رو همه مسئولان باید یَد واحده باشند و به هیچ عنوان به دنبال خنثی کردن امور نباشند تا شرایط برای زندگی و رفاه مردم فراهم شود.

سرافراز متذکر شد: در خصوص ساختمان ها و بلند مرتبه ها هم لازم است با تشکیل کارگروهی تمام ساختمان‌ها مورد بررسی کارشناسی قرار گیرند و دستورالعمل‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی را تدوین کنند البته باید تجهیزات لازم آتش‌نشانی و کمک رسانی و امداد و نجات پیش‌بینی و خریداری شود چراکه اگر خدای ناکرده حادثه ای رخ بدهد باید منتظر پلاسکوی دیگری این بار در فولادشهر باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار