مسئولان به مسئوليت خود نگاه ارزشی داشته باشند

امام جمعه زاینده رود گفت:اگر مسئولی روحیه جهادی، حركت انقلابي، اراده جدی و تلاش شبانه روزی داشته باشد، در برابرسختي‌ها و مشكلات صبور و مقاوم و در برابر آفت و آسيب، انحراف و گژي، خیانت و لغزش حفظ خواهد شد.

امام جمعه زاینده رود گفت:اگر مسئولی روحیه جهادی، حركت انقلابي، اراده جدی و تلاش شبانه روزی داشته باشد، در برابرسختي‌ها و مشكلات صبور و مقاوم و در برابر آفت و آسيب، انحراف و گژي، خیانت و لغزش حفظ خواهد شد.

حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زاینده رود اظهار کرد: یكى از ریشه‌هاى مشكلات اقتصادى، فرهنگى، اجتماعى و سیاسى كشور، كاهش بنيه معنوي خاصه در بین كارگزاران نظام است از این رو باید بنيه معنوي که خود تعهدآور است تقویت شود.

وی افزود: تقویت بنیه معنوی كارگزار را براي روحیه جهادی، حركت انقلابي، اراده جدی و تلاش شبانه روزی آماده مي‌سازد، در برابرسختي‌ها و مشكلات صبور و مقاوم مي‌كند و در برابر آفت و آسيب، انحراف و گژي، خیانت به نظام و مردم، لغزش‌هایى چون، دست‏‌اندازى به بیت‏‌المال، رشوه‌خوارى، رانت‌خواري، اشرافي‌گري و تمايل به دشمن حفظ مي‌كند.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: بنيه معنوي قبل از آن كه در امور فردي كارساز باشد در جنبه‌هاي حكومتي بيشتر لازم است، و هرچه مسئوليت سنگين‌تر وشرائط سخت‌تر باشد بنيه معنوي و ارتباط با خالق هستي ضروري‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: هرچه ارتباط با خالق هستي قوي‌تر، محكم‌تر، نزديك‌تر، پيروزي قطعي‌تر خواهد بود و می توان از شرائط سخت و طاقت فرسا در روياروئي با دشمن گذر كرد.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: مقام معظم رهبرى در ابتداى درس خارج فقه روز سه‏‌شنبه از پیامبر گرامى اسلام صلَّى ‌اللَّه علیه و آله درباره‌‏ى اثرات و تبعات اخروى ریاست حدیثى را نقل کردند و فرمودند: هیچ‏‌كس نیست كه بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد مگر این‏كه‏ او را در روز قیامت مى‏‌آورند در حالی که دست او را به گردنش بسته‏‌اند، پس اگر نیک عمل کرده است، دست او را باز می‏‌کنند و اگر ناشایست عمل کرده است بر غل و زنجیر او می‏‌افزایند.

وی عنوان کرد: آن‌ها‏ئی که ریاست را برای مقام و منزلت، برای احترام و منیت، برای برتری جوئی، برای برو و بیایش، برای امکانات ویژه‌اش می‏‌خواهند؛ بدانند پست و مقام در آخرت چنین تبعاتى دارد.

امام جمعه زاینده رود بیان کرد: به مسئولیت باید نگاه ارزشی و معنوی داشت، پذیرش مسئولیت باید بر اساس وظیفه و خدمت و بر اساس شایسته سالاری باشد تا سعادت دنیا و آخرت را برای مسئول دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولی روحیه جهادی، حركت انقلابي، اراده جدی و تلاش شبانه روزی داشته باشد، در برابرسختي‌ها و مشكلات صبور و مقاوم و در برابر آفت و آسيب، انحراف و گژي، خیانت و لغزش حفظ خواهد شد.

صفرزاده تهرانی با اشاره به تبعات نگاه غیر ارزشی به مسئولیت‌ها، گفت: اگر می‏‌بینیم از درون بعضی از مسئولیت‌ها ‏و ریاست‌ها ‏چیز ارزشمندی بیرون نمی ‏آید و در برخی مسئولین حرکات ناشایست وجود دارد، بخاطر این است که نگاه آن بعض به مسئولیت‌ها‏، نگاه ارزشمند نیست.

وی افزود: اگر می‌بینیم در بعضی از مسئولیت‌ها بي‌مسئوليتي، تنبلي، سهل‌انگاری، نگاه مقطعی، اشرافی‌گری، رانت خواری، خیانت، توهين، آدرس غلط، نسبت ناروا، فرافکنی، تشویش اذهان، بازی‌هاي سیاسی، ملاحظه‌هاي حزبي و گروهی، برخورد شعاری با مشکلات، رفتارها و گفتارهاي دوگانه، بد اخلاقي با ولی نعمت‌ها‏ی خود، رشوه‌خوارى، رانت‌خواري، دست‏‌اندازى به بیت‏‌المال، تمايل به دشمن، بی‌توجه‌ي به مسائل کشور، بی‌توجهی به توصیه‌های رهبری وجود دارد؛ بخاطر این است نگاه به مسئولیت نگاه ارزشی نیست، مسئولیت را بخاطر امکانات، پست و مقام گرفته اند.

وی تاکید کرد: امروز کشور پیشتر از آنکه از دشمنی آمریکا، نه از تحریم های تحمیلی رنج برد از نبود چنین نگاه ارزشمند در رنج است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار