پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند، منجر به بیماری‌های ستون فقرات می‌شود

کفش مناسب کفشی است که از همان ابتدا افراد در آن احساس راحتی کرده و به راحتی بتوانند با آن راه بروند. این در حالی است که پوشیدن کفش های پاشنه بلند تاثیرات زیان باری برای افراد دارد.

پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند، منجر به بیماری‌های ستون فقرات می‌شود

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا ، معمولا زنان برای اینکه تناسب بهتری داشته باشند به کفش های پاشنه بلند روی می آورند، اما آیا این کفش ها برای سلامت آنها مضر است یا خیر.

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد زنانی که برای مدت‌های طولانی کفش‌های پاشنه بلند می‌پوشند بیش‌تر دچار درد در ناحیه پا می‌شوند، زیرا عضلات آن‌ها بیش از اندازه کشیده می‌شود و امکان استراحت برای آن‌ها فراهم نیست .

همچنین وضعیت بدنی در زمانی که افراد کفش پاشنه بلند می پوشند به صورتی است که مرکز جرم بدن را به جلو متمایل می‌کند و لگن و ستون مهره‌ها از هم راستا بودن خارج می کند.

دکتر علیرضا مقتدری، متخصص طب فیزیکی و الکترودیاگنوز در گفتگو با خبرنگار ایمنا ، تاثیرات پوشیدن کفش های پاشنه بلند را شامل موارد زیر دانست:

کمر درد

در زمان راه رفتن با کفش پاشنه بلند تمام فشار بدن روی کمر متمرکز می شود. این مساله گردش خون را در آن نواحی کاهش می دهد که با درد در کمر و مفاصل ران همراه است .

فشار پا

در کفش پاشنه بلند پایتان در معذب ترین وضع ممکن قرار دارد. فشار روی پاشنه پاها نهایتا درد شدیدی در پاهایتان ایجاد خواهد کرد. این در حالی است که کفش راحتی تمام وزن بدن شما را حمل می کند و زمانی که کفش پاشنه بلند پای شما باشد، این وزن روی پاشنه کفش شدید و غیر قابل کنترل می شود .

راه رفتن نامتعادل

حالت بدن زنان با پوشیدن کفش پاشنه بلند تغییر می کند. بعضی خانم ها نمی توانند در چنین موقعیتی تعادل خود را حفظ کنند و راه رفتن برای آنها به شدت سخت می شود. بنابراین ممکن است با از دست دادن تعادل و لغزیدن به زمین بیفتند. در چنین شرایطی احتمال پیچ خوردن و رگ به رگ شدن مچ پا وجود دارد. همچنین ممکن است عضلات و تاندون ها هم دچار کشیدگی و التهاب شوند. باید توجه داشت که پیاده روی معمولا یک ورزش خوب تلقی می شود، اما این موضوع در مورد را پیاده روی با کفش های پاشنه بلند صدق نمی کند.

بیماری های ستون فقرات

تراز طبیعی ستون فقرات با پوشیدن کفش پاشنه بلند به هم می خورد، که باعث درد بسیاری خواهد شد. علاوه بر این کرختی و سوزش هم محتمل است .

فرورفتگی ناخن های پا

مطالعات نشان داده است که کفش های پاشنه بلند، علت اصلی فرو رفتن ناخن ها در گوشت پا هستند. این در حالی است که برداشتن این ناخن ها، زمانی که پزشک از ابزار تیزی برای اینکار استفاده می کند، درد بسیاری خواهد داشت .


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار