ایرانپوریان: لیگ این فصل را سپاهان جذاب کرده

پس از چند سال افت سپاهان، مجددا این تیم خودش را به عنوان یک مدعی نشان داد تا نیم‌فصل اول را با صدرنشینی به پایان برساند. حضور پرافتخارترین تیم لیگ در صدر جدول، مسابقات را حساس‌تر کرده که در ادامه شاهد جذاب‌تر شدن بازی‌ها نیز خواهیم بود.

پس از چند سال افت سپاهان، مجددا این تیم خودش را به عنوان یک مدعی نشان داد تا نیم‌فصل اول را با صدرنشینی به پایان برساند. حضور پرافتخارترین تیم لیگ در صدر جدول، مسابقات را حساس‌تر کرده که در ادامه شاهد جذاب‌تر شدن بازی‌ها نیز خواهیم بود.
در همین راستا گفتگویی با محمد ایرانپوریان مدافع گلزن سپاهان انجام دادیم که او اعتقاد دارد رسیدن به صدر جدول شاید راحت باشد ولی حفظ آن بسیار سخت است.
از تعطیلات استفاده می‌کنی یا چندان راضی نیستی؟
این فصل به تعطیلات عادت کردیم و برای‌مان عادی شده است. البته تعطیلات زیادی اصلا برای فوتبالیست خوب نیست چون یکی از عوامل مصدومیت‌های بازیکنان همین تعطیلات پشت‌سر هم است که دایم باید مشغول بدنسازی باشند. خود من هم چنین مشکلی داشتم که بدترین موقع مصدوم شدم و چند هفته‌ای را از دست دادم. شاید اگر مصدوم نمی‌شدم الان شرایط بهتری داشتم.
همان دوره‌ای که روی دور گل زدن قرار گرفته بودی؟
بله، من دو گل به ثمر رساندم و سه پاس گل هم دادم و بعد از آن مصدوم شدم و حدود هشت هفته نتوانستم بازی کنم. شاید اگر این اتفاق رخ نمی‌داد الان آمار خیلی بهتری داشتم.
در مجموع نیم‌فصل اول را چطور ارزیابی می‌کنی؟
در مورد تیم باید بگویم که شرایط خوبی داشتیم و توانستیم با صدرنشینی نیم‌فصل را به پایان برسانیم. شاید رسیدن به صدر جدول راحت باشد ولی حفظ آن بسیار سخت است که باید با چنگ و دندان از آن محافظت کنیم. ما باید در نیم‌فصل دوم خیلی قوی‌تر از نیم‌فصل اول کار کنیم تا صدر جدول را از دست ندهیم.
فکر می‌کنی حضور سپاهان در صدر جدول لیگ را جذاب کرده است؟
قطعا اینطور است چون سپاهان شخصیت یک تیم بزرگ را دارد و نشان داده که هر وقت به صدر جدول رسیده، لیگ خود به خود جذاب شده و تیم‌ها تلاش می‌کنند تا سپاهان را پایین بکشند.
صدرنشینی میلی‌متری، نیم‌فصل دوم سختی را برای سپاهان انتظار می‌کشد؟
گفتم که نیم‌فصل سختی در انتظار همه تیم‌هاست چون به قول فوتبالی‌ها نیم‌فصل دوم، دروازه‌ها کوچک‌تر می‌شوند و تیم‌ها نیز سخت گل می‌خورند. به خصوص که خیلی از تیم‌ها نیز خودشان را تقویت کرده و برای امتیاز گرفتن سخت مبارزه می‌کنند.
کار سپاهان نسبت به تیم‌هایی که در آسیا حضور دارند راحت‌تر نیست؟
فکر نمی‌کنم اینطور باشد چون ما هم در مسابقات حذفی حضور داریم و باید در دو جبهه تلاش کنیم. شاید کمی روی خستگی بازیکنان تاثیرگذار باشد ولی اینطور نیست که شرایط سپاهان خیلی راحت‌تر از دیگر تیم‌ها شود و بدون دردسر به مسابقات ادامه دهد.
پرسپولیس هم نسبت به نیم‌فصل اول تغییر خواهد کرد؟
به نظر من پرسپولیس در نیم‌فصل اول هم شرایط خوبی داشت و همیشه با تیم کامل بازی می‌کرد. شاید یار تعویضی نداشت ولی کلی ملی‌پوش داشت که همیشه برای این تیم بازی می‌کردند. متاسفانه یک مقدار درخصوص پرسپولیس مظلوم‌نمایی صورت گرفت که اصلا اینطور نبود و شرایط چندان بدی هم نداشت.
بحث اشتباهات داوری‌ها نیز خیلی زیاد شده و همه از آن می‌نالند!
متاسفانه اشتباهات داوری‌ها خیلی زیاد شده و جالب اینجاست که همه تیم‌ها می‌گویند ما بیشترین ضرر را داشتیم! اینکه کدام تیم راست می‌گوید مشخص نیست!
یک مقدار هم از سپاهان به خاطر استفاده از بازی مستقیم البته آن هم با وجود کی‌روش استنلی ایراد گرفته‌اند. نظر تو در این رابطه چیست؟
آماری که اخیرا خود برنامه 90 نشان داد ثابت کرد که تیم ما به چند روش گل زده و الان هم بهترین خط حمله لیگ را داریم. ما از عمق هم گل زدیم و گل‌های کاملا تاکتیکی به ثمر رساندیم. متاسفانه عده‌ای مغرضانه در مورد تیم ما نظر می‌دهند که نمی‌دانم دلیل آن چیست!
چه فرقی بین سپاهان و تراکتورسازی وجود دارد؟
هر دو تیم بزرگی هستند که قابل احترامند و من هم افتخار می‌کنم که پیراهن این دو تیم را بر تن کرده‌ام.
از تراکتورسازی طلب داری؟
کلی طلب دارم که باید ببینم چه اتفاقی رخ می‌دهد.
لیست جام ملت‌ها نیز اعلام شد ولی خبری از ایرانپوریان نبود!
در این مورد آنقدر صحبت کردم که دیگر دوست ندارم بحث کنم. امیدوارم تیم ملی موفق شود.
سپاهان تقویت می‌شود؟
قطعا تقویت می‌شود چون تیم ما نیاز به جذب بازیکن دارد تا در یکسری پست‌ها قوی‌تر شود. البته همه چیز دست کادر فنی است که باید ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند.
از لیست ورود و خروج خبر نداری؟
من در استراحت هستم و هیچ خبری ندارم.
منبع: روزنامه گل

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار