نام گذاری خیابانی به نام جمالزاده در اصفهان

با تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان، یک خیابان در این شهر به نام پدر داستان کوتاه زبان فارسی نامگذاری شد.

با تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان، یک خیابان در این شهر به نام پدر داستان کوتاه زبان فارسی نامگذاری شد.

به گزارش ایمنا، در شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، لایحه پیشنهادی نام‌گذاری شش خیابان، یک بوستان و سه بن‌بست با اعلام نظر کمیسیون فرهنگی و ورزشی مورد بررسی قرار گرفت.

نام گذاری خیابان جمالزاده به نشانی حدفاصل خیابان محتشم کاشانی و حسین آباد که در محدوده شهرداری منطقه پنج اصفهان قرار دارد به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

این خیابان که چندی پیش افتتاح شده و بدون نام مانده بود، از این پس به نام سید محمدعلی جمالزاده، پدر داستان کوتاه زبان فارسی و آغازگر سبک واقع‌گرایی در ادبیات فارسی که متولد اصفهان است خوانده خواهد شد.

مهدی مقدری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان درباره اهمیت نامگذاری این خیابان گفت: جمالزاده با آنکه پس از تولد تا 13 سالگی در اصفهان بوده و پس از آن به خارج از کشور رفته است اما رگه‌هایی از فرهنگ اصفهان در داستان‌های او دیده می‌شود که به نوعی این شهر را مدیون خود کرده است.

وی افزود: جمالزاده در 23 دی‌ماه به دنیا آمده که مناسبت آن نزدیک بوده و قرار است 5 بهمن‌ماه نیز نخستین دوره جایزه ادبی جمالزاده در اصفهان برگزار شود.

با تصویب شورای اسلامی شهر، نام خیابان آذربهرام به نشانی حدفاصل خیابان سپیده کاشانی و خواجه عمید در محدوده شهرداری منطقه ده که پیش از این به آذربیگدلی تغییر داده شده بود با درخواست مردم محلی به آذربهرام برگردانده شد

ادامه خیابان حکمت به نشانی محله آزادگان در محدوده شهرداری منطقه دوازده نیز که در نتیجه آزادسازی این خیابان ایجاد اما بدون اسم مانده بود، به دلیل معروف بودن میان مردم به حکمت ، به همان نام نامگذاری شد.

خیابان جنب گلزار عاشق آباد در محدوده شهرداری منطقه دوازده که میان مردم محلی به نام گلزار شهدا معروف بوده و سابقه چنین نامی بر خیابان‌های شهر وجود ندارد، به همان نام گلزار شهدا نامگذاری شد.

نام شهید آریانژاد که پس از عریض شدن کوچه‌ای به همین نام در کوی مهدیه جنب بوستان محبت و در محدوده شهرداری منطقه دوازده، تبدیل به یک خیابان شده بود، با تصویب شورای شهر به نام همین شهید نامگذاری شد.

همچنین به دلیل آنکه در پنج نقطه از شهر نام "آزادگان" وجود داشته و درخواست مردمی برای نام گذاری خیابان آزادگان در محله دستگرد در محدوده شهرداری منطقه سیزده به همان نام دستگرد بوده است، با تصویب شورای شهر این انتخاب مردم تایید شد.

در این جلسه بن‌بست نیما به نشانی میدان احمدآباد نرسیده ب چهارراه گلزار، بن‌بست شهید مصطفی زمانی واقع در خیابان امام خمینی(ره) و بن‌بست شهیدان حسینی واقع درخیابان چمران با تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان نامگذاری شده و تعویض نام بوستان اشجع در خیابان عسکریه به امید به بعد از بررسی‌های بیشتر موکول شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار