راه اندازی سیستم شهرسازی الکترونیک در کلیه مناطق 15 گانه شهر اصفهان

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان گفت: سیستم شهرسازی الکترونیک در کلیه مناطق 15گانه شهر اصفهان راه اندازی شد.

راه اندازی سیستم شهرسازی الکترونیک در کلیه مناطق 15 گانه شهر اصفهان

به گزارش خبرنگار ایمنا ، وحید مهدویان در برنامه تلویزیونی اینجااصفهان اظهارکرد: سیستم مکانیزه شهروندی و درآمد مشتمل بر صدور پروانه ساختمانی، امور مهندسان ناظر، نحوه محاسبات عوارض به صورت مکانیزه، کمیسیون ماده صد، شهرنما، پلیس ساختمان، سیستم املاک، طرح برون سپاری و ... است.

وی افزود: با توجه به تاکیدات شورای اسلامی شهر و اهمیت موضوع پروژه ای تحت عنوان "شهرسازی الکترونیک و درآمد" با عنوان سرای ۸ در قالب تهیه سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد شهرداری اصفهان شروع شد که این سیستم مشتمل بر ۳۵ زیرسیستم است و هر کدام فعالیت و حوزه کاری خاص خود را انجام می دهند و به نوعی تکمیل کننده چرخه ارایه خدمات شهرسازی غیر حضوری به شهروندان هستند.

به گفته وی، با راه اندازی این سیستم در هر یک از مناطق شهرداری، کلیه فعالیت هایی که در گذشته به صورت حضوری انجام می شد، به صورت اینترنتی قابل انجام است و کنترل ها به صورت اتوماتیک از طریق سیستم انجام می شود.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در سیستم محاسباتی سرای ۸ امکاناتی همچون صدور پروانه ساختمانی، امور مهندسان ناظر، نحوه محاسبات عوارض به صورت مکانیزه، کمیسیون ماده صد، شهرنما، پلیس ساختمان، سیستم املاک، طرح برون سپاری و ... در نظر گرفته شده است.

مهدویان ادامه داد: بر این اساس مردم به راحتی و در هر ساعتی از شبانه روز در هر جایی از دنیا که باشند، می توانند به سایت http://Esup.isfahan.ir که پیشخوان ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان است، مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در این بخش شهروندان همچنین می توانند از طریق سامانه شهرنما که ۵۲۰۰ کیلومتر معابر و فضاهای عمومی شهر را تصویر برداری هوایی ۳۶۰ درجه کرده، بازدید مجازی از شهر اصفهان داشته باشند.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اساس کار ما شفاف سازی و ارایه اطلاعات به مردم است؛ گفت: تا چند وقت پیش مردم برای اطلاع از ملک مورد نظر باید به شهرداری مراجعه می کردند و رفت و آمدها به شهرداری زیاد بود اما با راه اندازی این سامانه، مردم به راحتی می توانند در هر زمان از شبانه روز و در هر روز هفته به سایت مراجعه و از آخرین تغییرات کاربری ها و طرح های شهری مطلع شوند.

مهدویان خاطرنشان کرد: برای دریافت اطلاعات محرمانه از ملک شهروندان می تواند برای یکبار به شهرداری مراجعه و گذرواژه و رمز عبور دریافت نماید و از این طریق اطلاعات محرمانه پلاک خود را مشاهده کنند.

وی اظهارکرد: از ابتدای امسال هوشمندسازی سیستم شهرسازی و درآمد در دستور کار مدیریت طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان قرار گرفت که شامل ارتقاء "سرای ۸" به "سرای ۹" است و قرار بود تا پایان خردادماه این مهم انجام شود اما به همت شهرداری اصفهان سیستم شهرسازی الکترونیک یک ماه زودتر از موعد مقرر اکنون در کلیه مناطق شهر اصفهان راه اندازی شده است.

وی در خصوص نحوه استفاده از سایت http://Esup.isfahan.ir توضیح داد: شهروندان با وارد کردن نام سایت، به سیستم یکپارچه شهرسازی و درآمد وارد می شوند، در مرحله نخست نقشه ۱۵ منطقه شهر اصفهان و محدوده پلاک های ساختمانی به نمایش در می آید.

وی ادامه داد: در این سایت مشخص می شود که مالکان تا چه ارتفاعی اجازه ساخت دارند و اینکه چه نوع کاربری را می توانند احداث کنند، همچنین میزان عقب نشینی ، هزینه پروانه ساخت، تفکیک عوارض مربوطه نیز در این سایت مشخص می شود.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان تاکید کرد: هر پلاکی در سطح شهر اصفهان در مناطق ۱۵ گانه از طریق این سیستم قابل امکان سنجی و ارزیابی است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از قابلیت های این سیستم این است که تمام مدارک پرونده ها به صورت فیزیکی در منطقه موجود است .به این صورت که تمام این اوراق اسکن شده و به صورت الکترونیکی در اختیار مالک پلاک قرار می گیرد حتی به وسیله گوشی های هوشمند نیز شهروندان می توانند از این سیستم استفاده کنند.

مهدویان اظهارکرد: با توجه به راه اندازی سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد با حذف فرایندهای دستی و سنتی در مناطق شهرداری کلیه مکاتبات، استعلامات، مجوزها و نیز پاسخ به کلیه استعلامات، گواهی ها، مجوزهای شهرسازی و مالی در مناطق به صورت کاملاً الکترونیکی است.

وی افزود: بر این اساس هرگونه خروجی و پاسخ صادره در مناطق اعم از مکاتبات با ادارات، استعلام آتش نشانی، استعلام نظام مهندسی، پاسخ به استعلامات بانک، پاسخ به استعلامات دفترخانه ها، گواهی سفتکاری، عدم خلاف، پروانه های ساختمان و غیره، بصورت کاملاً مکانیزه صادر می شود و هرگونه خط خوردگی و یا اصلاح دستی و حاشیه نویسی مردود و فاقد اعتبار قانونی است.

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در ادامه درج شماره و تاریخ دبیرخانه به صورت مکانیزه و جایگزینی امضا الکترونیک بجای امضا فیزیکی ( دستی) را از مشخصه های این دسته از مجوزها دانست و گفت: صحت هرگونه مجوز، استعلام و پاسخ صادره در شهرداری مناطق، منوط به دارا بودن بارکد ( QR ) و کد امنیتی ۱۶۶ رقمی در ذیل آنها است.

وی تاکید کرد: شهروندان، شعب بانکها، دفاتر اسناد رسمی، ادارات دارایی و بنگاههای معاملاتی املاک قبل از هرگونه اقدامی در بستر اینترنت، با اسکن QR (ذیل هرگونه مجوز صادره در شهرداری مناطق) از طریق گوشی همراه خود و یا با وارد کردن کد امنیتی (ذیل هرگونه مجوز صادره در شهرداری مناطق) در سامانه "تصدیق گواهی" در سایت esup.isfahan.ir ، از جعلی نبودن برگه، اطمینان حاصل کنند و چنانچه مجوزی از شهرداری دارای اصلاح دستی و یا دارای مهر شهرداری بود، از قبول آن خودداری نمایند تا متحمل ضرر و زیان احتمالی نشوند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار