تشدید بازرسی‌های بهداشتی در ماه رمضان

همزمان با شروع ماه مبارک رمضان بازرسی های بهداشت از مراکز توزیع غذا و قنادی ها آغاز شده است و مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از توزیع غذای داغ در ظروف غیر استاندارد پلاستیکی و رعایت نکردن بهداشت فردی به سامانه 190 گزارش دهند.

تشدید بازرسی‌های بهداشتی در ماه رمضان


مدیر گروه بهداشت محیط استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق روال سال های گذشته از اول ماه رمضان بازرسی ها به صورت رسمی آغاز شده و از هفته های پیش محل های تامین و نگهداری مواد اولیه برای تهیه آش، زولبیا و بامیه مورد بازرسی قرار گرفته است. همچنین بازدیدهای مستقیم از اول ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

مهدی رفیعی با اشاره به توجه و مراجعه مردم به مراکز مجاز و معتبر برای خرید زولبیا و بامیه، گفت: مردم در هنگام تهیه زولبیا و بامیه از مراکز مجاز حتما توجه کنند که شرایط بهداشت فردی از سوی کارگران توزیع و فروش در قنادی ها رعایت شده باشد و به هیچ عنوان برای تهیه زولبیا و بامیه به سوپری ها مراجعه نکنند، زیرا ممکن است از مواد غیر مجاز برای تهیه استفاده کرده باشد.

وی در ادامه افزود: برای تهیه آش در ماه مبارک رمضان علاوه برخرید از مراکز مجاز و بهداشتی، تا حد امکان ظرف های دائمی خود را برای تهیه آش همراه ببرند که بهترین ظرف ها برای مواد غذایی داغ "پیرکس" و ظرف های "چینی" است؛ در غیر این صورت ظرف های Polypropylene و یا PP با پایه گیاهی برای مواد غذایی داغ مناسب است تا بتواند تحمل ویژه در مقابل درجه حرارت را داشته باشد که توزیع آش و غذای داغ به غیر از این ظروف تخلف محسوب می شود.

مدیر گروه بهداشت محیط استان اصفهان ضمن اشاره به دقت در خریداری مواد غذایی از جمله کله و پاچه، خرما و زولبیا و بامیه، خاطر نشان کرد: خرما یکی از مواد مغذی و پر مصرف این ماه است و هنگام خریداری حتما توجه داشته باشید که قبلا در یخچال نگه داری شده باشد و لارو زدگی و ترش شده نباشد.

وی یادآور شد: روغن مصرفی در تهیه زولبیا و بامیه بسیار اهمیت دارد و بازرسین به هنگام مراجعه و مشاهده کیفیت پایین روغن مصرفی، حتما آن را از مصرف انسانی خارج کرده و طبق اعلام وزارت بهداشت روغن های استفاده شده باید از نوع سرخ کردنی و با دمای پایین باشد. مردم می توانند در صورت مشاهده تخلف و کیفیت پایین محصولات با سامانه 190 تماس بگیرند و گزارش تخلف مورد نظر را اطلاع دهند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار